Reply To: Jousimetsästys

Home Forums Aseharrasteet Jousimetsästys Reply To: Jousimetsästys

#41254 Ilmoita asiaton viesti
Jennings
Member

Toiselle jousimetsästäjälle:
voitko suositella joitai hiilikuitunuolia(merkkejä),mulla on aika hyvät kanavat ruotsinpuolen jousialan liikkeisiin ja hintaero on huomattava varsinkin jos ostaa nuolensa valmiina mistä tahansa suomalaisesta liikkeestä.Eli on aivan sama taloudellisesti ammunko hk vai alua,mut kokemuksia ei ole kuin alu nuolista.Tähtäimistä haluaisin myös yleistietoo,itselläni on tavallinen 4 piikkinen.Kiinnostais sllanen pikasäädöllä varustettu valokuiduilla oleva,onko kokemuksia?Entäs leikkureista,minkälainen paras jänikselle?majavaa olen ampunut yksiteräisellä ja siihen se tuntuu toimivan.Tuntus vaa jäniksen kokoiselle tarpeettoman leveälle(halkaisija jotain 26-28mm).Onko hiilikuidun ja alumiininuolen lentoradassa merkittävä ero esim minun jouseni teholla(48)esim 30 m matkalle?vai onko helpompi ampua eri piikillä ja opetella matkanarvionti tarkasti?Ihan jo siksi koska jouseni toimii kyseisellä nuolella ja jäykkyydellä loistavasti?Eli onko järkeä alkaa virittelee jousta kun kaikki on ok?Kaikilta asiasta jotain ymmärtäviä neuvoja kiitos.