Reply To: Vertigaalijigitys

Home Forums Ottivieheet ja perhot Vertigaalijigitys Reply To: Vertigaalijigitys

#293925 Ilmoita asiaton viesti
A-Mies
Participant

No niin, kesä oli mahdollisimman huono kalastusta ajatellen: sillloin kun minulla olisi ollut aikaa kalastamiselle ukkonen jyrähteli ja sopivalla säällä olin taas muissa hommissa.

Sen verran ennätin uusia välineitäni kuitenkin testailla, että muutama asia tuli huomattua.

Ensinnäkin paikalla pysyminen oli tärkeää ja yllättävän vaikeaa. Sähkömoottori olisi ollut hyvä, mutta sen puutteessa kalastusliikkeen minulle puoliväkisin myymä merkkikoho auttoi paljon.
Toiseksi ainakaan minä en erottanut roskista ja kaiussa näkyvistä kaloista jigiäni. Eli arvailun puolelle meni missä syöttini milloinkin oli. Mittari kelassa olisi auttanut tarpeellisen siimamäärän mittaamisessa, mutta koska sitä ei ollut piti vain arvata.

Kokonaisuutena homma vaikutti vähän liikaa välineurheilulta ollakseen aivan mieleistäni. Vanha kunnon muutaman vavan uistelu ei näillä kokemuksillani vielä löytänyt voittajaansa. Mutta kuten sanoin aluksi, kovin monesti en päässyt testiä tekemään. Ehkäpä ensi kesänä säät sallivat useamman jigityskerran ja kokemuksen lisääntyessä myös ehkä homma aukeaa minullekin eri tavalla.