Mikä rinnakkaispiippuinen haulikko

Home Forums Aseharrasteet Mikä rinnakkaispiippuinen haulikko

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author
    Lassi
    Member

Löysin todella mielenkiiintoisen katsauksen Fausti Style rinnakkaispiippuisesta haulikosta:http://www.shootinguk.co.uk/guns/446006/Fausti_Style_sidebyside_shotgun_review.html Ko. sivustolla on tehty milestäni hyviä arvioita hauikoista (esim. Beretan eri mallit, Browning Citori ym, Blaser jne). Suomessa Asetalo tuo Fausteja ja hankkivat niitä meille asiakkaille tilauksesta muutaman kuukauden toimitusajalla. Tällä hetkellä odottelen Asetalon vastausta, kuinka paljon ko. rinnakkainen maksaisi suomessa, kun se englannissa on 999 puntaa.

#211339 Ilmoita asiaton viesti
    Miksutin
    Member

Ite suosittelisin enemmän päällekkäispiippuista. Tarkempi ja kestävämpi.

#211340 Ilmoita asiaton viesti
    Alkuperäinen kirjoittaja: Miksutin
    Ite suosittelisin enemmän päällekkäispiippuista. Tarkempi ja kestävämpi.

Tarkempi?
    Sitä paitsi rinnakkainen on nätimpi.

#211341 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Ei miksutinkaan ammu rinnakkaista väljäks kovin nopeesti. Hyvä tasoinen rinnakkainen kestää metsästys käytössä vuosikymmeniä. Rata ammuntaakin se kestää sen, mitä tavallinen metsämies siellä käy. Itse ammun n. 750-1000 laukausta vuodessa rinnakkaisella, olen ampunut niin kauan kun tämä rinnakkainen on mulla ollut eli 12 vuotta ja kaksi kertaa olen sen sepällä käyttänyt tarkistuksessa eikä valittamista ole ollut.

#211342 Ilmoita asiaton viesti
    parempi
    Member

Englantilaistyyppinen tukki vaiko pistoolikahva .

#211343 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Mun aseessa on enkkutukki ja pidän siitä. Voi olla, että taas ollaan makuasioiden parissa.

#211344 Ilmoita asiaton viesti
    A-Mies
    Participant

Minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia rinnakkaispiippuisista, vaikka niitä olen sivusta paljon ihaillut. Herrasmiehen aseita.

Mutta eräs haitta ainakin joissakin rinnakkaispiippuisissa on. Niiden piippu kuumenee radalla ammuttaessa epämiellyttävän kuumaksi ja etutukki on joissakin niin lyhyt että kuumuus sattuu käsiin. Tähän ongelmaan on joissakin merkeissä saatavana avuksi irroitettava piippusuojus käden kohdalle, joka estää polttamasta sormia. Siitä on avuksi satunnaiselle ratakävijälle, mutta jos tarkoituksena on ampua kiekkoja enemmänkin niin tähän ongelmaan kannattaa ainakin minusta kiinnittää huomiota asetta valitessa.

#211345 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Kyllä se lämpiää. Rataase se ei ole mutta sen verran sillä voi radallakin ampua, että tulee se joka kesäinen harjoittelu suoritettua. Ammun suven mittaan noin 150-200 kiekkoa kuukaudessa eli en kovin paljon ja sen saa suoritettua ilman näppien palamista. Etutukin lyhyys ei minulle ole ongelma. tyylini pitää asetta ampuessani on sellainen että pidän kiinni etutukista, en piipuista.

#211346 Ilmoita asiaton viesti
    Herra Suhl
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: A-Mies
    Minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia rinnakkaispiippuisista, vaikka niitä olen sivusta paljon ihaillut. Herrasmiehen aseita.

Mutta eräs haitta ainakin joissakin rinnakkaispiippuisissa on. Niiden piippu kuumenee radalla ammuttaessa epämiellyttävän kuumaksi ja etutukki on joissakin niin lyhyt että kuumuus sattuu käsiin. Tähän ongelmaan on joissakin merkeissä saatavana avuksi irroitettava piippusuojus käden kohdalle, joka estää polttamasta sormia. Siitä on avuksi satunnaiselle ratakävijälle, mutta jos tarkoituksena on ampua kiekkoja enemmänkin niin tähän ongelmaan kannattaa ainakin minusta kiinnittää huomiota asetta valitessa.

Itse löysin ratkaisun rinnakkaispiippuisen haulikkoni piippujen kuumenemiseen radalla Urheiluaseesta. Ko liike myy (tai ainakin myi muutama vuosi sitten) Helsingissä Espanjassa tehtyjä nahkaisia piippuun kiinnitettäviä suojia. Ase suojaa tukikättä/ohjaavaa kättä kuumuudelta mainiosti. Suoja on helppo kiinnittää ja irroittaa. Käytän ko suojaa Merkel ja Sauer haulikoissani. Tosin suurimmaksi osaksi harjoittelen kiekkojen särkemistä päällekkäispiipuisellani, mutta välillä ruilauttelen rinnakkaisilla ja hyvin hajoaa kiekot.

#311996 Ilmoita asiaton viesti
    Ievgen
    Participant
Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.