Mikä rinnakkaispiippuinen haulikko

Home Forums Aseharrasteet Mikä rinnakkaispiippuinen haulikko

This topic contains 39 replies, has 23 voices, and was last updated by  Ievgen 05.07.2019 at 5.7.2019 12:21.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • Author

Opetusneuvos
    Member

Halvemman hintaluokan Beretoista, esimerkiksi 471 -sarjasta, löytyy aloittelijalle hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia aseita. 471 -sarjan on teknisesti loistava, vaikka se toteutukseltaan poikkeaakin kaikkein perinteisimmistä rinnakkaispiippuisista.

Englantislaisista rinnakkaispiippuisista esim. H&H ja Purdeylta voi tilata haluamansa tyyppisen ja mittaisen aseen ilman kompromisseja. Niitä ei voi kuitenkaan suositella aloittelijalle, koska aseiden mitoitus ja suunnittelu on aloittelijalle väistämättä jonkinasteinen ongelma.

#211324 Ilmoita asiaton viesti

jjl
    Member

Mittatilaus haulikon voi mielestäni hommata mikäli ns, ”perse” kestää ja on siinä iässä että kasvu on stopannut. AYA, Arrieta ja Grullan tekee nykyään kaikin puolin täydellisiä aseita asiakkaan toiveiden mukaan. Näitä ei voida enään kutsua englantilaisten kopioiksi sillä ne ovat melkeimpä ajaneet brittien ohi kaikessa muussa paitsi hinnassa. En nyt kuitenkaan tarkoita että ne välttämättä sopivat ensiaseeksi mutta hyviä ne ovat.

#211325 Ilmoita asiaton viesti

Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: jjl
    Mittatilaus haulikon voi mielestäni hommata mikäli ns, ”perse” kestää ja on siinä iässä että kasvu on stopannut. AYA, Arrieta ja Grullan tekee nykyään kaikin puolin täydellisiä aseita asiakkaan toiveiden mukaan. Näitä ei voida enään kutsua englantilaisten kopioiksi sillä ne ovat melkeimpä ajaneet brittien ohi kaikessa muussa paitsi hinnassa. En nyt kuitenkaan tarkoita että ne välttämättä sopivat ensiaseeksi mutta hyviä ne ovat.

HöpöHöpö.. Ei nyt liiotella sen espanjalaisen laadulla, varmasti laadukkaita aseita vaan niin on monella muullakin.

#211326 Ilmoita asiaton viesti

jjl
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: –
    Alkuperäinen kirjoittaja: jjl

HöpöHöpö.. Ei nyt liiotella sen espanjalaisen laadulla, varmasti laadukkaita aseita vaan niin on monella muullakin.

Onko sulla joku noista kolmesta? Oletko pyöritellyt käsissäsi purdeytä? Oletko vertaillut tekemisen jälkeä esim. H&H;ssa ja AYA;ssa? Huomasitko eroa muuta kun sen että toisessa luki Holland& Holland. Mä en liiottele senttiäkään näiden kolmen manoliton tekeleen kohdalla. Kannattaa ensin käydä tutustumassa niihin samoin kuin H&H ja purdeyn aseisiin. Totta hemmetissä noita sivulukko aseita tekee muutkin mutta jos nimi tuo hintaa 10000 euroo lisää ja teknisesti sekä raaka aineellisesti ase on sama tullaan siihen kohtaan että näitä britti aseita ei kukaan tavallinen sorvari kykene helposti hankkimaan.

#211327 Ilmoita asiaton viesti

jjl
    Member

Taidettiin mennä taas asian sivutte. Tosissaan nuo alle 1000 euron rinnakkaiset on vähän huonoissa kantimissa tässä maasa, siis uudet. Käytettyjä saa oikein hyviäkin, uskoisin. Sivulukkoisina ei taida montaakaan löytyä tohon hintaan, mieleen tulee ensimmäisenä Brno. Suomessa tuo työkalu leima on niin juurtunut että aikoinaan arvokaskin ase on sitten jäänyt työkalumaiselle huollolle ja sen huomaa. On joitakin ase kauppiaita jotka tuovat keski-euroopasta rinnakkaisia ja sen verran niitä olen katsellut ja hypistellyt että voin sanoa niitä aseita hyvä kuntoisiksi vaikka niillä ikää jo onkin hyvin tuo 30 vuotta. Kävin viime syksynä Ruovedellä, aseliike ase-amissa ja siellä oli todella upeita merkkeleitä ja sauereita. Boxi-lukkosia ja kaikki tais olla alle 1000 euroo.

#211328 Ilmoita asiaton viesti

metsämies79
    Member

mul on baikalin rinnakkaispiippunen englantilaisella perällä ja paljon paremmin istuu poskelle kun mun optima…kevyt kantaa lintumetällä eikä oo sellanen kauhee riippakivi. ei mua haittaa vaikka se on 12/70…se optima ois 12/76

#211329 Ilmoita asiaton viesti

jjl
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: metsämies79
    mul on baikalin rinnakkaispiippunen englantilaisella perällä ja paljon paremmin istuu poskelle kun mun optima…kevyt kantaa lintumetällä eikä oo sellanen kauhee riippakivi. ei mua haittaa vaikka se on 12/70…se optima ois 12/76

Sulla on vissiinki vaihdettu tukki siihen baikkaliin, vai? En ole kuullut että baikkalia olis tuotu suomeen enkku-tukilla. Joku baikkal tietäjä,onko baikkalia tuotu/tehty englantilaisella tukilla?

#211330 Ilmoita asiaton viesti

-Jape-
    Member

Uuden Baikal Ij-43 näin Kärkkäisellä, jossa oli englantilainen perä. Siitä en pitänyt. Jotenkin kulmikas. Vissiin myös vanhempia ij-58 tai ij-54 on englantilaisperillä, mutta en tiedä onko tehtaalta ne perät.

#211331 Ilmoita asiaton viesti

jjl
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: -Jape-
    Uuden Baikal Ij-43 näin Kärkkäisellä, jossa oli englantilainen perä. Siitä en pitänyt. Jotenkin kulmikas. Vissiin myös vanhempia ij-58 tai ij-54 on englantilaisperillä, mutta en tiedä onko tehtaalta ne perät.

Oukkei. Toi uutta tietoo mulle mutta en olekkaan niin perehtynyt baikkaleihin. Mulla on rinnakkainen enkku tukilla ja se on oikein sopusuhtainen. Se ei ole baikkali kuten vissiinkin arvasit.

#211332 Ilmoita asiaton viesti

metsämies79
    Member

niit ei taida kauheesti olla myynnis mis on englantilainen perä baikaleita. ei varmaan enää uusissa oo. tos oli ainakin käsin kokeiltunu jämäkkä ase. ei tuntunu kauheena välystä. mul oli joskus aikojen alus valmetin 212 ja voin sanoo et siin oli kauheen väljä lukko jo alusta asti. siin valmetis tuli vaan kerran se kaksoislaukaisu. oli jänistä ampumas niin ase päätti laukasta kummatkin piiput. kyl se jänis jäi. pidin koneiston puhtaana ja luulen et siin on suurin syy kun puhutaan et kokoajan tekee kaksoislaukausta. tos baikalis ei varmaan oikein voi tulla kun se on kaksliipasiminen.

#211333 Ilmoita asiaton viesti

471
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Opetusneuvos
    Halvemman hintaluokan Beretoista, esimerkiksi 471 -sarjasta, löytyy aloittelijalle hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia aseita. 471 -sarjan on teknisesti loistava, vaikka se toteutukseltaan poikkeaakin kaikkein perinteisimmistä rinnakkaispiippuisista.

Englantislaisista rinnakkaispiippuisista esim. H&H ja Purdeylta voi tilata haluamansa tyyppisen ja mittaisen aseen ilman kompromisseja. Niitä ei voi kuitenkaan suositella aloittelijalle, koska aseiden mitoitus ja suunnittelu on aloittelijalle väistämättä jonkinasteinen ongelma.

Minkä Beretan 471-sarjan haulikon hinta on alle 1000 euroa. Kyseisen haulikon OVH on 3800 € ja parempi malli on vielä tätäkin kalliimpi. Toiset väittävät, että Silver Hawkin rekyylivaihtaja ei toimi pakkasella. Olen lukenut jopa niinkin murskaavia arvosteluja, että Silver Hawk ei ole hyvä Beretta. Mutta aseen tekniikkaa on kyllä myös kehuttu.

#211334 Ilmoita asiaton viesti

hahaha
    Member

Osta baikkalin päällekkäispiippunen ja käännä se sivuttain.

#211335 Ilmoita asiaton viesti

471
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Opetusneuvos
    Beretan 471 sarjan hinnat alkavat noin vajaasta 4000 €. Silver Hawkin rekyylivaihtaja toimii pakkasella aivan erinomaisesti. Omistan itse yhden kappaleen noita aseita, eikä siinä ole koskaan ollut yhtään ainoaa häiriötä, ei rekyylinvaihtajassa, eikä ejektroreissa.

Useimmat 471 tutustuneet ovat sitä mieltä, että se on parhaimpia ja teknisesti edistyneimpiä Beretoja, joita on ikinä tehty. Sen valmistustekniikka on hyvin modernia, esim. piippujen juotokset on korvattu laserhitsauksella. Muistaakseni Pentti Louhisola kirjoitti aikoinaan Silver Hawkista siten, että tämä ase on suorastaan edullinen laatuunsa nähden. Itse olen käyttänyt Silver Hawkia paljonkin, enkä voisi olla enemmän samaa mieltä. Se on tasapainoinen ja hyvä ase.

Nyt minullakin on Silver Hawk eikä minulla ole mitään syytä olla eri miletä sen laadusta. Rekyylivaihtaja toimii varmasti hyvin myös pakkasella, ejektorit vaikuttavat todella toimivilta ja ne on mahdollista kytkeä pois päältä. Silver Hawk on kyllä tasapainoisen tuntuinen eli olen haulikkoon tässä vaiheessa tyytyväinen. Ainoa asia joka itseäni hieman harmittaa on se, että tässä yksilössä ei ole vaihtosupistimia mutta en minä niitä välttämättä tarvitse.

#211336 Ilmoita asiaton viesti

471
    Member

Omassa Silver Hawkissani on myös 1/4 ja 3/4 supistimet joten ilmeisesti valintani oli aika onnistunut.

#211337 Ilmoita asiaton viesti

sidebyside
    Member

Mun rinnakkaisessa on myös nuo supistukset. Se ei ole silver hawk mutta ihan laadukas kuitenkin. Noilla supistuksilla pärjää makeesti metsällä, kunhan vaan löytää sopivan patruunan.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)

You must be logged in to reply to this topic.