Peuran Ruokinta
Home › Forums › Metsästys & riista › Peuran Ruokinta
- This topic has 1 reply, 24 voices, and was last updated 08.11.2010 at 8.11.2010 21:42 by Ukkeli.
-
AuthorPosts
-
M-W.Member
Miksi mölyät riitapäällikkö?
mieMemberkanaa ne peurat ei taira syörä? Vai (kanattaako)?
michelMemberei ne varmaa kanaa kuiteskaaa syä :D ehkä naudansisäfile hyvin grillattuna vois maittaa ;)
mieMemberGrillissäänkin vain HK:n sininen.
OnniMembermoi olin vieny riistakivenja oli menny jo 4kuukaudes
UkkeliMemberSyömä järjestys on tämä ( omalla paikallani ! )
1. Porkkanat, juurekset
2. Omena
3. Kaura, Vehnä
4. Suolakivi
5. Leipä
6. HeinäRannarikessuMemberNiin mites ne laittaa että (kun linnut niitä myös napsii) ei tuo guano tippuis sen ravinnon sekaan? Kun eihä sen pitäs
Kytiksellä;)MemberAlkuperäinen kirjoittaja: UkkeliSyömä järjestys on tämä ( omalla paikallani ! )1. Porkkanat, juurekset
2. Omena
3. Kaura, Vehnä
4. Suolakivi
5. Leipä
6. HeinäJärjestys on ihan hyvä näitä lukuunottamatta:
Syksyllä Omenat ovat parasta. Haistavat kaukaa ja oppivat ruokinnalle. Suolakivi ja kauraa tarjolle myös niin alkaa myöhemmässä vaiheessa menemään kuin kuumille kiville. Pakkasten tullessa. Sitten alkaa lista.
1.Porkkana/Sokerijuurikas/Peruna
2.Kaura
3.Rehu
4.LeipäVehnän sekä kuivan heinän voi jättää heti kättelyssä pois. Vuosien kokemuksella sanon,että ei kelpaa peuroille juurikaan. Suolakivi ja Kaura ei saisi koskaan loppua ruokinnalta! Syksyllä tarjolle siis omenaa,kun houkutellaan ja pakkasten tultua omenat rupeaa olemaan jo pilalla niin siirrytään Porkkanaan,perunaan ja etenkin sokerijuurikkaaseen. se on peuroille aivan hillitöntä herkkua!
UkkeliMemberAlkuperäinen kirjoittaja: Kytiksellä;)Alkuperäinen kirjoittaja: UkkeliSyömä järjestys on tämä ( omalla paikallani ! )1. Porkkanat, juurekset
2. Omena
3. Kaura, Vehnä
4. Suolakivi
5. Leipä
6. HeinäJärjestys on ihan hyvä näitä lukuunottamatta:
Syksyllä Omenat ovat parasta. Haistavat kaukaa ja oppivat ruokinnalle. Suolakivi ja kauraa tarjolle myös niin alkaa myöhemmässä vaiheessa menemään kuin kuumille kiville. Pakkasten tullessa. Sitten alkaa lista.
1.Porkkana/Sokerijuurikas/Peruna
2.Kaura
3.Rehu
4.LeipäVehnän sekä kuivan heinän voi jättää heti kättelyssä pois. Vuosien kokemuksella sanon,että ei kelpaa peuroille juurikaan. Suolakivi ja Kaura ei saisi koskaan loppua ruokinnalta! Syksyllä tarjolle siis omenaa,kun houkutellaan ja pakkasten tultua omenat rupeaa olemaan jo pilalla niin siirrytään Porkkanaan,perunaan ja etenkin sokerijuurikkaaseen. se on peuroille aivan hillitöntä herkkua!
kyllä olet ihan oikeassa.. yllätyin itsekkin kun tuota vehnää vein viime talvena traktorin kärryllisen ja meni ihan kuumille kiville,, peruna omalla paikallani ei ole kelvannut… (p.s äsken 2 hirveä lähti porkkana kasalta)
Kytiksellä;)MemberErikoista,että vehnä on kelvannut :o
Itse yrittänyt monella eri ruokintapaikalla sitä tarjota,mutta linnut syövät sen pääosin. No eri makuhermonsa niillä peuroillakin. Toiset valittaa ettei kaura mene ja täällä loppuu peurojen käyminen,jos lavasta pohja näkyy.
Peruna on kyllä vaihteleva tapaus myöskis. Välillä sitä saisi viedä vaikka kuinka paljon ja väliin siihen ei kosketa kuukauteen.
UkkeliMemberOn.. missäs päin sinä metsästelet, itse täällä satakunnan seudulla ja millainen peurakanta teillä siellä on ?
KyttääjäMemberKyllä mulla vaan juurikkaat kelpaa ihan hyvin.Mut peruna ei oikee kelpaa!
Leivät kyllä kelpaa aika hyvin. mutta en oo saanu viel ase lupii koska olen 10vuotias mutta silti käyn jahdis kummisedän kanssa. ja ruokin tosi paljon peuroi
asun perniössä ja sähköposti on onni.laiho2000@gmail.comsanttuMembermistä saatte porkkanaa ja omenaa ?? jossain ruokinta paikoissa on porkkanoita niin h***etisti
UkkeliMemberAlkuperäinen kirjoittaja: santtumistä saatte porkkanaa ja omenaa ?? jossain ruokinta paikoissa on porkkanoita niin h***etistiPyydän itse porkkanan/juuresten viljelijöiltä, sieltä saa porkkana jätettä joka ei ole kelvannut myyntiin. On kuitenkin Syömäkelpoista. Omenat kerään omalta pihaltani ;)
tuningMembermillon ootte yleensä vieny rauvart
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.