Peuran Ruokinta

Home Forums Metsästys & riista Peuran Ruokinta

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author
    Jesse89
    Member

Mitä peurat syö ja mitä kannattaisi laittaaa peuran ruokinta paikalle

#32134 Ilmoita asiaton viesti
    kauramoottori
    Member

kauraa kehuvat mutta ainakaan kauriille se ei kelpaa. olen kesällä jo vienyt sitä metsään ruokinta automaattiin ja aina lisännyt kun linnut ovat syöneet. mutta kauriit sitä ei syö. vaikka nyt on jo lunta reilusti tonkivat kauriit ruokapaikan vierestä jäniksenpaskoja tai jotain lumen alta mutta kaura ei kelpaa.

#32135 Ilmoita asiaton viesti
    Mehtienkauhu
    Member

Aluksi jotain haisevaa kuten omenoita muovikassillinen maahan ja muutama omppu 1.5m korkeuteen tikun nokkaan. jotta haju leviäisi paremmin. kojuun/laatikkoon kauraa. nuolikivi on +. Kun peurat löytävät helpon ruuan eikä niitä heti häiritä nin nille rupeaa kelpaamaan melkein mikä vaan. pitää vain huolehtia ettei ruoka pääse loppumaan. Omalla ruokintapaikallani käy hyvin peuroja ja olen tehnyt kaiken kyseisellä tavalla. Nyt peuroille on tarjolla kauraa, porkkanaa, punajuurta, lanttua(ei ole mennyt hyvin kaupaksi), auringonkukansiemeniä, pähkinöitä. sokerijuurikas on todellinen herkku peuralle mutta itse en ole sitä mistään saanut hankittua.

#32136 Ilmoita asiaton viesti
    mettä
    Member

pistää muutaman pilkotun omenan et hajut levii sit 10 litraa kauraa perunaa porkkanaa ruisleipää ja suolaa sekasin nii kyllä kelpaa

#32137 Ilmoita asiaton viesti
    peuran mettästäjä
    Member

Meillä on ollu vaikka mitä ruokaa automaateilla mutta mikään ei oikeen oo kelvannu.Sit me aateltiin kokeilla rypsiä.vein sitä jotain 4 litraa ja ku menin seuraavana aamuna kattomaan nii kaikki rypsi oli hävinny yön aikana.sit vein sitä lisää ja menin illalla kyttäämään niin sinne tuli yöllä 3 peuraa ja kaikki meni syömään rypsiä.suosittelen myös hernettä ja härkäpapua.

#32138 Ilmoita asiaton viesti
    hemmo
    Member

Kiitoksia paljon neuvosta ”

peuran mettästäjä

”. Täytyypä kokeilla omallakin ruokinnalla. Sattui nimittäin jäämään herneitä vähän kyyhkyiltä.

#32139 Ilmoita asiaton viesti
    nimetön
    Member

Veimme illalla suursäkillisen kauroja ruokinta paikalle ja kahdessa päivässä kaikki vilja oli mennyt.

#32140 Ilmoita asiaton viesti
    Onni
    Member

Olin vienyt ruis leipää ja oli menny kolmes päiväs

#32141 Ilmoita asiaton viesti
    Onni
    Member

Olin vienyt ruis leipää ja oli menny kolmes päiväs

#32142 Ilmoita asiaton viesti
    Kyttääjä
    Member

olin laittanut porkkanoita niin oli menny viikos

#32143 Ilmoita asiaton viesti
    Pajero 48
    Member

Olen vienyt peuroille riistapellosta puitua viljaa kaura rypsi pellava ,(riistapeltoseos) hyvin on kelvannut,heiniä ei kulu.

#32144 Ilmoita asiaton viesti
    Jarski
    Participant
    Alkuperäinen kirjoittaja: kauramoottori
    kauraa kehuvat mutta ainakaan kauriille se ei kelpaa. olen kesällä jo vienyt sitä metsään ruokinta automaattiin ja aina lisännyt kun linnut ovat syöneet. mutta kauriit sitä ei syö. vaikka nyt on jo lunta reilusti tonkivat kauriit ruokapaikan vierestä jäniksenpaskoja tai jotain lumen alta mutta kaura ei kelpaa.

Sun kauras on jotain vikaa jos kauriit ei sitä syö. Miks alotit ruokinnan jo kesällä?

#32145 Ilmoita asiaton viesti
    Jarski
    Participant
    Alkuperäinen kirjoittaja: Pajero 48
    Olen vienyt peuroille riistapellosta puitua viljaa kaura rypsi pellava ,(riistapeltoseos) hyvin on kelvannut,heiniä ei kulu.

Kyllä heinäkin kuluu kun on tarpeeks nälkä. Sit kannattaa käyttää heinää mikä ei kelpaa hevosille eli siinä on mukana apilaa ja ym ”paskaruohoja”. parasta olis luonnon laitumelta tehty heinä

#32146 Ilmoita asiaton viesti
    stuge
    Member

jos ette tiiä rukinnasta paljoo nii kokeilkaa! eli laittakaa vähä kaikenlaista eri kasoihin ja kattokaa mikä kelpaa parhaiten ja sitte sitä shinne =)

#32147 Ilmoita asiaton viesti
    riistapäällikkö
    Member

PORKKANOITA KANATTAA VIEDÄ PEUROILLE

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.