Jäniskoiran valinta

Home Forums Metsästys & riista Jäniskoiran valinta

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • Author
    näin
    Member

”Ulkona saa ympärivuotisesti pitää vain sellaisia koirarotuja, jotka soveltuvat jatkuvaan ulkona olemiseen. ”

Ajokoirista ei taida soveltua yksikään että on se lämmitin pakollinen.

#31225 Ilmoita asiaton viesti
    (vierailija)
    Member

Beagle sopii myös kerrostaloon, MUTTA beagle tarvitsee paljon liikuntaa. Turkki on helppohoitonen( on kokemusta)
    sopii seurakoiraksi hyvin:)

#31226 Ilmoita asiaton viesti
    (vierailija)
    Member

olen samaa mieltä että se sopii kerrostaloon mutta tarvitsee paljon liikuntaa..=)

#31227 Ilmoita asiaton viesti
    xd
    Member

beagle on hyvä valinta.

#31228 Ilmoita asiaton viesti
    ihmettelijä
    Member

ittellä ollut keväästä asti dreeveri, reilu 2 vee oli tytöllä ikää kun mulle tuli. ei hauku sisällä ikinä, ei ole tuhonnut mitään…kiltti sisäkoira ja rauhallinen. tosin kaikki ovat yksilöitä ja riittävä liikunta takaa terveen käytöksen…
    koira nukkuu vieressä ja on mulla aina mukana. saunareissut ja kyläilyt tehhään porukalla joten toiset koirat ja ihmiset tulevat tutuiksi.
    koira on lisäksi sitkis ajaja ja nuoresta iästä huolimatta viikonloppuna kaatui sille 13. jänis tälle syksylle..

#31229 Ilmoita asiaton viesti

Mitenkä iso tarha tarvii olla suomenajokoiralle??? Entä mitä kannattaa ottaa huomioon pentua hommatessa??

#31230 Ilmoita asiaton viesti
    wasabi
    Member

kyllä sen ite näkkeepi mikä mahtuopi olla sopivan kokonen tarha… ittellä suomenpystykorva ja aamut ja illat pihalla irti ja postille hihnassa mukaan ja aina illalla vähäksi aikaa sisään , saapipas olla perheen parissa :)

#31231 Ilmoita asiaton viesti
    wasabi
    Member

kyllä sen ite näkkeepi mikä mahtuopi olla sopivan kokonen tarha… ittellä suomenpystykorva ja aamut ja illat pihalla irti ja postille hihnassa mukaan ja aina illalla vähäksi aikaa sisään , saapipas olla perheen parissa :)

#31232 Ilmoita asiaton viesti
    kiril
    Member
    #31233 Ilmoita asiaton viesti
    Omistaja
    Member

Ite hommasin itelleni joululahjaks suomen ajurin, ja tossa se vikisee vieressä
    Se ehkä oli liian kauan entisellä omistajalla ja sen takia arka…
    Russon se on saanu varsinaisesti liikkeelle (ilman ääntä) kerran, mutta seuraa jo hyvin!….oon ehkä laiska tai jotain, ku toiset sanoo, että ”tossa iässä ajetaan jo paljon!!!”….

#31234 Ilmoita asiaton viesti
    eräjorma93
    Member

Kannattaa kattoo nuoret jotka on hankkimassa suomenajokoiraa niin tuolta mettäjuntin kennelin sivuilta sellanen ku junnuketju :D

#31235 Ilmoita asiaton viesti
    tjl
    Member

Odottaa jo koska saisi alkaa treenaamaan uutta tulevaa rusakon tappokonetta.

Hieman vielä nuori, mutta eiköhän kuitenkin pian alkaa ajelemaan kun kausi alkaa.

[img]http://www.eralehti.fi/keskustelu/s/img/user/300l_634163421760952355.jpg[/img]

Saamamiehellä on kettun oveluus ja korpin näkö.
    #31236 Ilmoita asiaton viesti
    metsuri
    Member

[img]http://www.eralehti.fi/keskustelu/s/img/user/300l_634163864964872500.jpg[/img]tässä minun ajuri. harmi vaan ei ole tuoreempaa kuvaa otettuna, kun tässä kuvassa Ronja on n.0,5v ja nyt Ronja on vuoden ja pari viikkoa :D

Made in Taiwan
    #31237 Ilmoita asiaton viesti
    tjl
    Member

Rannari

Tuo on Suomen ajokoira naaras, mutta vielä pentu. Alle 3kk, mutta eikös siinä iässä pian jo ensi ajot pitäisi lähteä.

Saamamiehellä on kettun oveluus ja korpin näkö.
    #31238 Ilmoita asiaton viesti

myös beagle toimii oikein hyvin jäniskoirana (kaverilla on). :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.