jousimetsästys
Home › Forums › Metsästys & riista › jousimetsästys
- This topic has 68 replies, 46 voices, and was last updated 22.11.2017 at 22.11.2017 23:42 by äpätöörit.
-
AuthorPosts
-
mettämies93Member
Ajattelin aloittaa tän keskustelun koska olen miettinyt nyt kun näitä Jokela ja Kauhajoki koulu ammuskelu trgedioita on ollut ja ne on vaikuttanut tähän aseiden lupien saanti hommaan että ne jotka EI ehdi täyttämään 15vuotta ennenkuin tämä laki muuttuu eli ei anneta lupia alle 15v kaverille niin ei kai se metsästys harrastus vielä siihen kaadu. Eikö silloin voi hankkia jousipyssyn ja metsästää sillä niin kauan kuin on täysi-ikänen??
Eihän tähän jousimetsästys asiaan tule mitään muutoksia. Olen itse päättänyt että jos se ampuma-ase laki muuttuu ennen kuin olen 15v niin rupean jousimetsästäjäksi ja metsästän niin kauan jousella kun olen 15v ja sitten hommaan luvat haulikkoon ja kivääriin.
Laittakaa tänne omia mielipiteitänne jousimetsästyksestä ja omista päätöksistänne jollette ehdi täyttämään 15vuotta ja saamaan haulikkoon lupia- volkkari mies menee sinne mihkä sitikkamies ei pääse:)
ToinenmettämiehenalakuMemberitekki oon aatellu aevan sammaa, että aattelin sen jousen hankkia ku oon 95 syntyny, ja se laki varmasti kerkiää voimaan ennen ku oon 15v. alakaapa tämä metsästys sitte siittä haasteellisemmasta päästä. :D kortti on jo, isän entinen haulikko kaapissa, ja jousi hankinnassa.
ampujaMemberitellä on 55lb talja, mut en ole viel ehtiny ku variksia ja räksiä ampumaan, koska kortti vasta maanantaina (jos pääsee läpi). hyvin on varikset ja räksät pudonnu
ampujaMemberitellä on 55lb talja, mut en ole viel ehtiny ku variksia ja räksiä ampumaan, koska kortti vasta maanantaina (jos pääsee läpi). hyvin on varikset ja räksät pudonnu
metästäjäMemberitekki just pari päivää sitte tilasin jousen että pääsee yksinki menemää kun isällä ei ole hirveesti aikaa lähtee.. jonkun verran olen kuitenkin jo metsästänyt niin että saalistakin on kertynyt jonkun verran.. mutta jousella metsästäminen varmaankin on vielä mielenkiintoisempaa kuin haulikkometsästys koska ollaan lähempänä eläimiä ja pitää osata edetä hiljaa
MT71MemberJouseen ei saa metsästys kärkiä ennen kuin on esittänyt metsätys kortin, tai netissä tilattaessa lähttämällä siittä kopio tilauksen yhteysessä
älä valehteleMemberAlkuperäinen kirjoittaja: MT71Jouseen ei saa metsästys kärkiä ennen kuin on esittänyt metsätys kortin, tai netissä tilattaessa lähttämällä siittä kopio tilauksen yhteysessämiksi pitää tulla kirjoitteleen asiasta josta ei mitään tiedä. kärkiä saa ostaa kuka vain vaikka 2v kettutyttö.
SuventassuMemberAlkuperäinen kirjoittaja: MT71Jouseen ei saa metsästys kärkiä ennen kuin on esittänyt metsätys kortin, tai netissä tilattaessa lähttämällä siittä kopio tilauksen yhteysessäKyllähän noita on monet ostelleet ja ei hirveämmin ole kukaan mitään kyselly!!!! Kait sitä ihminen saa nuoleensa laittaa käreksi ihan mitä itse haluaa…
- tyhjän saa pyytämättäkin…
BowhunterMemberJousella mettästäessä on ampumamatkat keskimääärin 13m luokkaa. Itelläni on tavallinen vastakaarijousi 45 paunaa. Noita vermeitä tilattaessa ainoastaan yhessä liikkeessä kysyttiin metsästyskortin numero ja silloinki varmaan vain kun otin ite asian puheeksi. Oon mettästäny muutaman vuoden ja vielä ei ole mitään saalista saanu. Kukapa sitä varista ampuis yli 10 euron metsästysnuolella :)
bowMembermikäli laskee hintoja nuolelle ei kannata jousimetsästystä edes harkita.
hendkaaaMemberVaikka ei ookkaa korttia.
hendkaaaMemberMulla on 40paunainen talja jolla olen harjootellut ampumaan ens kautta varten ja kannattaa varata aikaa siihen harjootteluun nimittäin on aika vaikiaa osua siihen maaliin jos ei oo harjootellu…
setsiMemberViikolla tuli mtv3-max kanavalta karibun metsästystä taljajousella Kanadassa. kaksikertaa kaveri pääsi ampumaan ohi eikä edes tiennyt mistä ohi ampui – ei ollut kovin hyvää mainosta jousimetsästykselle. sen mukaan kieltäisin jousimetsästyksen kaikelta jänistä suuremmalta.
jåååMemberJoutas kieltää koko homma. Tuliaseet on keksitty niin aivan turha lähtä jousella rääkkäämään eläimiä sillä verukkeella että siitä saa jotain elämyksiä. Metsästyksessä pitää käyttää mahdollisimman tehokkaita aseita, joilla saadaan varmasti eläimeltä henki pois ja tämmöset elämystappamiset ei oikeen sovi metsästyksen imagoon.
Näyttää olevan ainakin tääl päi että aseluvat lähtee niin ruvetaan jousimetsästäjiksi..
jokuvaavMember[quote=”jååå”]Joutas kieltää koko homma. Tuliaseet on keksitty niin aivan turha lähtä jousella rääkkäämään eläimiä sillä verukkeella että siitä saa jotain elämyksiä. Metsästyksessä pitää käyttää mahdollisimman tehokkaita aseita, joilla saadaan varmasti eläimeltä henki pois ja tämmöset elämystappamiset ei oikeen sovi metsästyksen imagoon.
Näyttää olevan ainakin tääl päi että aseluvat lähtee niin ruvetaan jousimetsästäjiksi..
Jos tarkka ja harkittu laukaus ni kuolee siinä missä ruutiaseellakin..Siinäpä se juju piileekin et onko munaa rueta reenaamaan et osuu 20-30m.Siitä osumastahan se on kiinni.Katoppas huvikseen paljonko esim jenkkiläs ja canadas metsästetään jousilla.Jos se jousimetsästys huonontais imagoa ni se on muun takia kun tappavan tehon takia..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.