EU:n aselaki muutos meni läpi

Etusivu Keskustelu Aseharrasteet EU:n aselaki muutos meni läpi

Tämä aihe sisältää 33 vastaukset, 20 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  A-Mies 14.11.2010 at 14.11.2010 13:04.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija

ampuja
    Jäsen

Tuolla on aiheesta tarkemmin:
    http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=42630

Saapa nähdä mitä tuleman pitää….
    Kiinnostavaksi tulee myös mitä muita muutoksia suomen ase lakiin tulee luultavasti tuo on se pienin kiristys.
    Mitäkähän tapahtuu niiden 15 vuotiaiden luville, jotka on vasta hommattu saavatko vanhemmat automaattisesti niihin luvat jotta lapset voivat jatkaa, vai menevätkä pyssyt valtiolle.

Saa nähdä, mutta hyvältä ei näytä!

#200902 Ilmoita asiaton viesti

sitoja
    Jäsen

Toivottavasti ikä ei nouse 16.

#200903 Ilmoita asiaton viesti

k18
    Jäsen

Toivottavasti ikäraja nousee tuonne ainaki 18 vuoteen. Loppuu se turha paskan ampuminen. Alkaa maanomistajat kyllästyä seuralle kun ammutaan kaikkia koneita jotka löytyy pellolta ja apulanta säkkejä.
    Kyllähän tuo on prkl semmonen homma että ainakin seura on tästäl ähin hyvin tarkka ketä seuraan otetaan ja muutamat uunot saa seurasta lähdöt. Juokoo nuorisoa vaikka kylällä kaljaa niin ei tarvi mettässä rellestää.

#200904 Ilmoita asiaton viesti

ampuja
    Jäsen

Mitä itse olen nähnyt niin kyllä ne lähinnä niitä vähän vanhempia ovat, jotka siellä metsällä ja radalla riehuu….
    Meinaan että moni niistä nuoremmista, jotka aseiden kanssa tuohuu niin ovat yllensä vasttun tuntoisempia tai ainakin näin olen itse asian kokenut. mene ja tiedä

#200905 Ilmoita asiaton viesti

Jäsen
    Alkuperäinen kirjoittaja: ampuja

Mitä itse olen nähnyt niin kyllä ne lähinnä niitä vähän vanhempia ovat, jotka siellä metsällä ja radalla riehuu….
    Meinaan että moni niistä nuoremmista, jotka aseiden kanssa tuohuu niin ovat yllensä vasttun tuntoisempia tai ainakin näin olen itse asian kokenut. mene ja tiedä

Eläpä puhu ..skaa. Kyllä se on aina vaan nähty yhä uudestaan että nämä pahimmat on 15-18 ikäluokkaa. Kai sitä sen jälkee juostaa jo enempi muun lihan perässä ja jää nuo turhat ..skan ammuskelut vähemmälle.

#200906 Ilmoita asiaton viesti

^hunter^
    Jäsen

kun tuo ikäraja nousee 18 v 2010 mennessä niin kummiskin saa rinnakkais lupia yli 15v niin onko tuo rinnakkais lupa sitä että saa metsästää itse vaikka jossain huitsin nevadassa vaikka omistaja olisi jossain KAUKANAAA —->>?????

#200907 Ilmoita asiaton viesti

mettämies93
    Jäsen

ne pahimmat haulikolla räiskijät on just tota keski ikäisiä paska mahoja.
    kun taas nuoret ”pelkäävät” niitä aseita niin paljon ja ovat paljon tarkempia sen piipun suunnan kanssa. ja sanokaa yksikin tapaus jossa ala ikänen olisi tappanut
    tai vammauttanut jonkun metsällä ollessa!!!!!!!!!!!!!

#200908 Ilmoita asiaton viesti

mikko
    Jäsen
    Alkuperäinen kirjoittaja: Mehtämies93

ne pahimmat haulikolla räiskijät on just tota keski ikäisiä paska mahoja.
    kun taas nuoret ”pelkäävät” niitä aseita niin paljon ja ovat paljon tarkempia sen piipun suunnan kanssa. ja sanokaa yksikin tapaus jossa ala ikänen olisi tappanut
    tai vammauttanut jonkun metsällä ollessa!!!!!!!!!!!!!

Itse olen saanut 3 kertaa hauleja sorsa rannalla. Enkä nyt tarkoita droppi hauleja vaan ihan kohti tulleita. Joka prkleen kerta oli 15-17v juniori ampumassa laakana tietämättä yhtään mitä takana on.
    Yks porukka ammuskeli sudenkorentoja sorsarannassa ja koko porukka oli 15-16v ja näitä kuule piisaa. Kummasti meillä päin ei ole yhtään ongelmia vanhempien kanssa ja yleensä pahimmat on just näitä alle 18 vuotiaita. Yhden juniori kyyhkyporukan takia meni puolet seuran maista rauhotukseen linnustukselta.

#200909 Ilmoita asiaton viesti

mike91
    Jäsen

se miten käyttää asetta riippuu ihan kasvatuksesta, kun nuoren päähän iskostetaan miten asetta käytetään, niin yleensä se ei aseella rupea husimaan. Jos taasen ”opettaja” on täys söhlö ei varmasti nuoresta tule sen kummempaa. Meitähän on joka lähtöön

#200910 Ilmoita asiaton viesti

mettämies93
    Jäsen

mike91 puhuu kyllä totta tosta opetuksesta. onneksi mulle on opetettu hyvin aseen käyttö jo ihan kehto iästä lähtien

#200911 Ilmoita asiaton viesti

veksu
    Jäsen

Eipä ole minulla,ongelmia ainakaan.Tiedän sellaisen porukan,oman ikäsitänikiin jotka räiskää kaikkiea mikä liikahataa.Tarkoitan 30 vuotiaita varsinkiin kun,kännissä riehuuvat haulikon kanssa.Ja ampuuvat ihan minne,tahaansa ei yksin omaan.12-18 vuotiaat syylisty räiskintään,vaan jopa 30-40 kiin.Monesti olen nähnyt,kun pommitetaan pääskystä ampiaiseen.Helepoa se on,11 vuotiaita syytellä.

Ja koin moni juniorista,lopuu metsäsyts aateesta tämän lain takia? Ei ihmekään että,on ylipainoisia nuoria kun intiin meneevät ja huono kuntoisuus lisääntyy.

Harmi vaan täytyy sanoa,että alle 18 vuoden ikä meni läpi.No itselläni ei ole,sitä ongelmaa enään että en sais lupia,kun olen jo yli 18 vuodenikäinen. Että eipäs nyt,syytetä alle 18 vuotiaita joka kohdasta sentään.Kannataa katoa omaa naamaa peilin edessä,ennenkun virkaa mitään. Vaikka on noilla ilmakoilla,ampuneet bussia ja ihmisiä sekä ihan lintujakiin.Mut osaa ne aikuistetkiin,ihan samalla tavalla hölmöillä. Joilain on se tyylli,että alkaa syytää väärä puuta.

#200912 Ilmoita asiaton viesti

antsuz
    Jäsen
    Alkuperäinen kirjoittaja: mikko

Itse olen saanut 3 kertaa hauleja sorsa rannalla. Enkä nyt tarkoita droppi hauleja vaan ihan kohti tulleita. Joka prkleen kerta oli 15-17v juniori ampumassa laakana tietämättä yhtään mitä takana on.
    Yks porukka ammuskeli sudenkorentoja sorsarannassa ja koko porukka oli 15-16v ja näitä kuule piisaa. Kummasti meillä päin ei ole yhtään ongelmia vanhempien kanssa ja yleensä pahimmat on just näitä alle 18 vuotiaita. Yhden juniori kyyhkyporukan takia meni puolet seuran maista rauhotukseen linnustukselta.

minusta tuota sanotaan kokemukseksi. yhtä hyvin aloitteleva 18-vuotias voi tehdä samoja virheitä kuin aloitteleva 15-vuotiaskin, ei siinä täysi-ikäisyyden rajalla mitään mullistavaa tapahdu, mielestäni sitä pidetään nykyään jo liiankin isona ”ihmisyyden” rajana..tärkeintä olisi että pystyy aloittamaan harrastuksen nuorena, silloin on varmemmin vanhana mukana. kasvatus on tosiaan aseenkäytössä suuressa roolissa ja vähintään yhtä suuressa on kokeneemman metsästäjän opastus seuratoiminnassa. mutta kyllä 15-vuotiaskin on kykenevä aseen hallussapitoon yhtä hyvin kuin 18-vuotiaskin, kun tekee aseen käsittelyn säännökset selväksi – mutta virheitä aina sattuu oli minkä ikäinen tahansa, sitä ei voi kukaan kieltää. niistä on vain opittava.

#200914 Ilmoita asiaton viesti

torpeeto
    Jäsen

aselupia vain +30 kaikki märkäkorvat pois jänkältä

#200915 Ilmoita asiaton viesti

xd
    Jäsen

ja veitsille ja linkkareille k-40v ja samalla vaivalla tulitikut,sytkärit,sahat ja terävät puun oksat k-30v. ja autolla ajo k-50. että varmasti kaikkilta nuorilta harrastukset menee ja vielä plussana ns. nuorilta aikuisilta.

#200916 Ilmoita asiaton viesti

xd
    Jäsen

minun veikkaus on se että laki saa aikaan sen että alle 15v oppivat sanomaan heti kättelyssä valtiovallalle haiskakaa pas** ja harrastavat metsästystä tai tässä tapauksessa salametsästystä ennen kun metsästäjän ura edes alkaa

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 34)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.