EU kieltämässä aseet alle 18v.

Etusivu Keskustelu Aseharrasteet EU kieltämässä aseet alle 18v.

Tämä aihe sisältää 86 vastaukset, 30 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Jönö 22.05.2007 at 22.5.2007 19:42.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 87)
  • Julkaisija

Nyt menee yli noitten EU tyyppien ehdotukset. Tämän päivän Aamulehdessä sivulla A9(muistaakseni) on juttu, kuinka meinataan kieltää aseet alle 18 vuotiailta. Huhhuh.

#190155 Ilmoita asiaton viesti

Jönö
    Jäsen

Voi jumankekka!!! Siihenhän kaatuis monen metsästäjänura! Minusta tuo on aivan hölmö päätös, sillä kyllähän 15 vuotiaat osaa käsitellä asetta ihan yhtähyvin kuin yli 18 vuotiaat. Ellei sitten joku ole kauhea hulivili mutta niille nyt ei kannata lupia edes antaa. Onko niillä jossain jotkut perustelut tähän päätökseen?

Taivas välähti ja tanner tärähti kun mehto pyrähti!
    #190156 Ilmoita asiaton viesti

Varma Nakki
    Jäsen

Aivan typerää tommonen. Onko täsä nyt mitään että liitytään EU:hun ja se ei tee muuta kun riistää meiltä viimesetkin suomalaisuuden rippeet. Ensin markka lähti, sitten kiellettiin tervanpoltto, lakupiiput kiellettiin koska ne opettaa lapsille tupakanpolttoa, lakupekka poistettiin ja sitten vielä tapetaan suomalainen metsästysperinne. Ei jumantsuikka. Mihinkähän täma EU vielä menee……….

#190157 Ilmoita asiaton viesti

Vekkuli
    Jäsen

Kyllä tuolla menolla moni nouri luopuu kans metsästys harrastuksen aloitukuksen.Voi hemmetti että oli tuo euu typerä keksintö!En voi kun noitua ja repiä viimeisetkiin pää karvat!Tuon euun takia on menny joka homma päin helvettiä jo!Olen pahoilani nuoretn takia.:(

#190158 Ilmoita asiaton viesti

MAGNUM
    Jäsen

Siis onkos tuo nyt päätös vai ehdotus?

#190159 Ilmoita asiaton viesti

mike91
    Jäsen

eiköhän lie ehdotus, turha mesota ei tommonen läpi mee

#190161 Ilmoita asiaton viesti

Jönö
    Jäsen

Toivottavasti ei! Ei olisi kivaa venata vielä 3 lisävuotta!!!

#190162 Ilmoita asiaton viesti

MESIKÄMMEN
    Jäsen

Älä, jus ku syksyllä sais luvat.

Lähti kuin rusakko puskasta!
    #190164 Ilmoita asiaton viesti

Jönö
    Jäsen

Mulla on maanantaina metsästäjätutkinto… Ja aselupa olis tarkotus heinäkuun lopulla hankkia ku täytän 15. Saattais lähteä into jos joutuis odotteleen vielä… Onneksi tuollanen roska ei mene läpi!

#190165 Ilmoita asiaton viesti

?
    Jäsen

Ihan hyvä ehdotus tuo k18. Voisi siinä sen verran joustaa että saisi täysikäisen tiukassa valvonnassa jossain radalla ampua taulua. Toivotaan että ehdotus menee läpi ja äkkiä. Tällä hetkellä alaikäisten tulisi sitten luvat viedä säilöön kunnes ikä tulee täyteen.

#190167 Ilmoita asiaton viesti

mike91
    Jäsen
    Alkuperäinen kirjoittaja: ?
    Ihan hyvä ehdotus tuo k18. Voisi siinä sen verran joustaa että saisi täysikäisen tiukassa valvonnassa jossain radalla ampua taulua. Toivotaan että ehdotus menee läpi ja äkkiä. Tällä hetkellä alaikäisten tulisi sitten luvat viedä säilöön kunnes ikä tulee täyteen.

yritätkö sä tahallas ärsyttää muita………. äly hoi älä jätä

#190168 Ilmoita asiaton viesti

Jönö
    Jäsen
    Alkuperäinen kirjoittaja: ?

Oot varmaan eilen täyttäny 18? Ajattele jos olsit itse metästyksestä kiinnostunut nuori ja olisit juuri saamassa luvat ja aseen… Ja jos olet tuota mieltä niin perustele miksi se olisi hyvä?

#190170 Ilmoita asiaton viesti

Kapteeni A
    Jäsen

Kannattaa muistaa vanhan kansan sanonta: karhua ei kannata nylkeä ennen kuin se on kaadettu. Aamulehden uutisesta on vielä matkaa varsinaiseen päätökseen ja mistään muualta ei ole kuulunut asiasta huhuakaan.

#190172 Ilmoita asiaton viesti

teme78-
    Jäsen

terve vaan.juu tuota mitä noihin itsemurhiin tulee.niin ne yllättäen on ollu täysi ikäisiä.esim mies tappoi vaimon lapset ja itsensä tyyliin.mutta mutta ja anteeksi tällaisista kommenteista kun kirjotan.niin ja tutuille terveisiä ja hyvää vappua kaikille.ja jönölle ymmärrän sinun asian ja monen muun se olisi ikävää jos näin kävisi että tuo laki tulis voimaan.no toivotaan parasta.teme78-

#190173 Ilmoita asiaton viesti

Vekkuli
    Jäsen

No eipä ole minulla mitään hätää!Luvat on ollu jo ajat sitten taksussa.Kyllä minä olen enemän nuorempaa sukupolvea ajattelen.:)Hylmö ehdotus sanon minä!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 87)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.