Baikal Taiga

Etusivu Keskustelu Aseharrasteet Baikal Taiga

Tämä aihe sisältää 46 vastaukset, 35 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi   14.10.2010 at 14.10.2010 16:26.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 47)
  • Julkaisija

Kertokaapa tästä aseesta kokemuksia. Hyviä ja huonoja, toimivuudesta ja hyvistä ja huonoista puolista sun muista jutuista. Ja muistakin yhdistelmäaseista jos kokemusta on. Elikkä tänne ei tarvitse laittaa: että ihan paska älä osta. Osta aseet erikseen, koska on jo haulikko ja kivääri !

Kiekko hajosi, kun Baikkali paukahti… :) :)
    #176976 Ilmoita asiaton viesti

Eikö kellään ole kokemusta????

#176978 Ilmoita asiaton viesti

Moi!
    Ostin FinnClassik rihlakon Jouluna! Ennen ostoa testasin monta rihlakkoa myös Baikalin Taigan 12/76-222. Ase on halpa noin 470€ mutta eritäin huonosti viimeistelty, lukkoa vaikea avata (jäykkä) Jos on varaa, osta FinnClassik hinta noin 1200€ ja hinta säilyy!

#176979 Ilmoita asiaton viesti

Kiitos tiedoista sinulle.

#176980 Ilmoita asiaton viesti

Jorma
    Jäsen

Mulla on ollut Taiga rihlakko vuodesta 2000. Nousee poskelle hienosti ja on tasapainoinen ase. Karkeaa tekoa ehkä mutta esim. lukon jäykkyyteen tottuu ja se katoaa aikanaan. Haulipiipusta en osaa muuta sanoa kuin ettei ainaakaan mitään valitttamista ole. Luotipiippu on tarkka. Nopeasti ammuttaessa kaksi ensimmäistä laukausta menee alle kolmen sentin kasaan ja kolmas laukaus nousee sitten lämpölaajenemisesta johtuen muutamia senttejä ylös. Aivan riittävä tarkkuus metsästykseen. Mitään häiriöitä ei ole koskaan ollut. Aina on pati lähtenyt kun liipasimesta on painanut. (jos varmistin on ollut pois päältä) 7,62x53R laippakantapatruuna on tämäntyyppisiin aseisiin parempi kuin urakanta.( 308,30-06).Olen ollut siinä määrin tyytväinen aseeseen, että olen hankkinut luvan myös Baikal izh-94 express kaksoisluodikkoon. Mulla on Erä-lehden testi Taiga rihlakosta. Voin pistää vaikka postissa tulemaan jos haluat.

#176981 Ilmoita asiaton viesti

abcd
    Jäsen

Aikanaan ostin tuollaisen Taigan. Avotähtäimistä en tykännyt, oli ahdas tähtäinkuva. Ja aika rumahan se oli. Luotipiipussa oli vähän sanomista, se ei ollut suora (ylöspäin kaareva), ja patruunapesä ei ollut symmetrinen. Hylsyn olkapää turposi epäsymmetriseksi, ja hylsy taisi vähän venyäkkin. Mutta ihan tarkka se oli siitä huolimatta! Ainakin Lapua Scenarilla. Tuossa oli myös sellainen luotipiipun sidos piipunsuulla, että luotipiippu oli työnnetty sidospannassa olevaan reikään, eikä sitä ollut juotettu tms. Luotipiippu pääsi kuumetessaan vapaasti pitenemään ja osumapiste ei siirtynyt mihinkään. Tarkkaa ammuntaa haittasi eniten tosi jäykkä laukaisu, ja haulipiipulla ammuntaan en ehtinyt tottua. Asehan oli jonkin verrankin erilainen ampua kuin haulikko. Siis soiva peli, mutten ihastunut. Möin pois.

#176982 Ilmoita asiaton viesti

Kiitoksia taas tiedoista ja kokemuksista… Tarkotitko Jorma että sähköpostilla lattaisit?

#176983 Ilmoita asiaton viesti

jompotti
    Jäsen

mulla tollanen.. ostin keväällä en ehtiny mettään sillä mutta radalla on toiminu ihan moitteetta. jäykkyyskin poistuu/vähenee n.100 patin jälkeen ihan hyvät kasat tekee 100m/40mm mielestäni riittävä

#176987 Ilmoita asiaton viesti

moni
    Jäsen
    Alkuperäinen kirjoittaja: jompotti
    mulla tollanen.. ostin keväällä en ehtiny mettään sillä mutta radalla on toiminu ihan moitteetta. jäykkyyskin poistuu/vähenee n.100 patin jälkeen ihan hyvät kasat tekee 100m/40mm mielestäni riittävä

monella laukauksella 40mm kasa. kyllä semmoinen läjä riittää jos ei kauvas ammu. esim yli 100m

#176988 Ilmoita asiaton viesti

Jos kesällä tulee rahat kasaan syksyks ehkä hankin tuon taigan. Varmaankin 12/76-222. Onko muuten 222 ja 223 eroo paljo?

#176989 Ilmoita asiaton viesti

Jönö
    Jäsen

ainakin yksi tuuman tuhannesosa ;)

Taivas välähti ja tanner tärähti kun mehto pyrähti!
    #176990 Ilmoita asiaton viesti

(*¿*)
    Jäsen

eihän se ero kovin suuri ole. näethän lentorata taulukosta kuinka luodin nuissa lentää. kysele kumpaan saa paremmin panoksia

#176991 Ilmoita asiaton viesti

Joo kiitoksia tiedoista… Luulisin että 222 paremmin saatavilla, mutta en tiedä varmaksi…

#176992 Ilmoita asiaton viesti

Mistä voin osta Baikal Taiga 470 euroa?

#176994 Ilmoita asiaton viesti

Hinta on hieman noussut ,minä viime vuonna kyselin silloin hinta oli 470€ nyt jo yli 500€
    mutta katsele itse !
    http://www.asekellari.com/?id=6CBC33C1-2B9E4BD1BB63-626BE06C5AA3&Ryhma=Aseet

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 47)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.