iosko kellään tietoa ja kokemusta toz piekkareista

Etusivu Keskustelu Aseharrasteet iosko kellään tietoa ja kokemusta toz piekkareista

Tämä aihe sisältää 63 vastaukset, 27 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi   04.06.2009 at 4.6.2009 19:57.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 64)
  • Julkaisija

mike91
    Jäsen

elikkä, elikkä, kävin justiin kattomassa toz-piekkaria raimo olkkosen liikkeessä ja suunnittelin että vois kesällä semmosen ostaa, joten oisko kellään kokemusta tarkkuudesta ja toiminnasta

#166344 Ilmoita asiaton viesti

Helheim
    Jäsen

Itselläni Toz 78-06 hankinta edessä, tarkoitus olisi rakentaa siitä .22 ”snaipperi” eli bipodit, mil-dot kiikaritähtäin ja muuta tilpehööriä. Kysyisin vain käytännön kokemuksista, mitä paukkuja ei lipas syötä hyvin yms.

Metsästäjä on ainoa viherpiiperö mitä metsä tarvitsee
    #166352 Ilmoita asiaton viesti

Minun toz on ainakin toiminut hyvin, suosittelen se on Toz 78-04L. En osaa oikeen yksityiskohdista sun muista puhua kun ei ole muista kokemusta kuin tuosta.

Kiekko hajosi, kun Baikkali paukahti… :) :)
    #166375 Ilmoita asiaton viesti

miguli
    Jäsen

Hä!! ei pulttilukkoinen piekkari voi olla hyvä ase ylipäätään jos tekee syöttöhäiriötä jollakin paukulla. joten eiköhän se syötä paukkua kuin paukkua.. Itse olen kuullut että olisi todella tarkka piekkari. huono puoli on normaalia kapeampi kisko johon on vaikea löytää sopivia jalkoja :S

#166381 Ilmoita asiaton viesti

Minäkin tuota latausjuttua vähän ihmettelin, mutta olisiko tuo 06 malli sitten itselataava vai? en tiedä. Kannattaa ostaa semmonen 300e paketti mukaa ntulee ase kiikari jalat änkkäri muutama varalipas. Noita on ainakin virtain asetalossa http://www.asetalo.fi Se myöskin tuo asetta maahan.

#166385 Ilmoita asiaton viesti

Toz
    Jäsen

Ostin tozin piekkarin -06 syksyllä, ja hyvin on toiminu.. Ei oo ollu mitää ongelmia, ja on vielä tarkkaki pyssy. Mulla on kanssa tollai paketti missä tuli piekkari,kiikari, jalat ja äänenvaimennin. Hyvä pyssy on ollu ja suosittelen. Ei oo mikää pahan hintanekaa.

#166391 Ilmoita asiaton viesti

mike91
    Jäsen

kiitos tiedoista, näillä näkymin käyn kesällä ostamassa

#166396 Ilmoita asiaton viesti

Ainoa vika mitä minun tozissa on ollut oli kun ostin sen niin oli vaimentimen kierre vinosti lopetettu tai jotenkin. Otti aina kimmokkeen vaimentimen päästä kun ampu, mutta vaon asetaloon takasin niin lähetti sepälle. Tämä ei minulle mitään kustantanut. Kauppias sano että, se kierteen lopetus on yleensä ainoa vika jos joku on.

#166401 Ilmoita asiaton viesti

mike91
    Jäsen

netistä luin juttua niin kiikarin asennus on kuulemma hankalaa takatähtäimen takia, minkälainen kiikari noissa tozin piekkaripaketeissa tulee mukaan

#166406 Ilmoita asiaton viesti

Minulle tuli BSA:n deerhunter taisi olla 4×12 ei mikään huippu mutta kelpaa minulle hyvin. Asentaminenkin sujui ihan ongelmitta…

#166413 Ilmoita asiaton viesti

Karppinen
    Osallistuja (Participant)

Itselläni Toz 78-04

– jotkin panokset ei tahdo mennä kovin hyvin pesään
    – hylsy ei lennä aina ulos vaan jää pyörimään uuden panoksen tielle
    – jos vetäsee lukon kunnolla taakse niin hylsy kyllä lentää pois ja välillä koko lukko (vaikkei puristakkaan liipaisimesta) leviää pitkin kenttää
    – kaksi neljästä lippaasta rikki
    – Kahteen (vielä ehjänä olevaan) 10 patruunan lippaaseen mahtuu toiseen 9, toiseen 10 panosta

+ Tarpeeksi tarkka ainakin minun ampuma taidoilleni
    + Änäri kierteet valmiina
    + Halpa

#166421 Ilmoita asiaton viesti

Helheim
    Jäsen

Ostan tuon -06 paketin siksi että siinä on raskas piippu, .22 ”snaipperi” rakentelun kannalta parempi. Toiseksi, Toz on lähes ainoa piekkari mikä vakauttaa tällä hetkellä ainoan laillisen alisoonisen metsästyspaukun, Aquila SSS:n. Ja tuota syöttymishomma jos jotkut ihmetteli niin kuulin jostain puskaradiosta eetä jotkut paukut hypähtää poikittain lukon eteen.

Metsästäjä on ainoa viherpiiperö mitä metsä tarvitsee
    #166444 Ilmoita asiaton viesti

Minulla ei ole noista vioista ollut mitään muuta kun tuo että jää pyörimään hylsy siihen uuden panoksen tielle mutta se on vetäjästä mielestäni kiinni… Mistähän noita Aquila sss panosta saa ja onko hyvä?

#166449 Ilmoita asiaton viesti

mike91
    Jäsen

mehtästäjälle. mikä toz sulla on

#166454 Ilmoita asiaton viesti

Toz 78-04L

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 64)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.