haulikko tietoa

Etusivu Keskustelu Aseharrasteet haulikko tietoa

Tämä aihe sisältää 42 vastaukset, 21 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  räksä 23.10.2010 at 23.10.2010 10:33.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija

teuvo
    Jäsen

Olen ostamassa haulikkoa ja tällä hetkellä olis vaihtoehtona tikan 412s ja finnclassic 512sd kumpi olis viisaampi ostos tikka vuodelta 1994 vai finnclassic joka olis uus. näissä ei hinnassa ole hirveesti eroa, kumpi on laadultaan parempi ja viisaampi ostaa.?

#164174 Ilmoita asiaton viesti

Piiparinen
    Jäsen

tikka 412 s

#164179 Ilmoita asiaton viesti

phkt
    Jäsen

se, joka käypi itsellesi poskelle paremmin. toisaalta uusi on uusi ja tikka yli kymmenen vuotta vanha.
    niin ja itelläni on fc, joten tietenkin suosittelen sitä…

#164182 Ilmoita asiaton viesti

teuvo
    Jäsen

kyllä noista kumpikin poskelle käy pirun hyvin.. tosin kyllä se uus vois olla viisaampi ostaa kun 850 eurolla sen sais, tikasta kuitenkin pyydetään 730euroo.

#164186 Ilmoita asiaton viesti

Piiparinen
    Jäsen

ota sitten fc kerta hinta ero on niin pien

#164190 Ilmoita asiaton viesti

Ajokoiramies
    Jäsen

Hinnasta päätellen FC on halpaversio, jossa supistajat ovat todella lyhyet. En ole kyseistä asetta koeampunut, mutta eipäilen pahaa! Selvitäpä Teuvo saako aseeseen pitempiä vaihtosupistajia ja ellei saa niin kehoitan harkitsemaan asiaa tarkoin! Jos voit koeampua aseen ja kuviot tyydyttävät, niin silloinhan asia on OK. Uusi Finn Classic 512 SD maksaa n. 1100 euroa.

#164195 Ilmoita asiaton viesti

teuvo
    Jäsen

Tämä fc on nimen omaan 512sd. Asetta olen ostamassa enomieheltä joka sairastui yllättäen ja joutuu luopumaan metsästys harrastuksesta, aseella ei ole ammuttu laukaustakaan ja itse asiassa se on vielä avaamattomassa paketissa. saako tähän 512sd niitä pitkiä supistajia? olen kuullu että ne parantaa huomattavasti kuviota.

#164200 Ilmoita asiaton viesti

itelläni on myös fc:n 512 sd ja tyytyväinen olen ollut. ja noita pitempiä supistajia kin minusta saa aseeseen ku yhellä tutulla on kyseinen peli myös ja ne ei kyllä ole pakolliset vaikka niilä ampuukin kauemmas mutta se siinä on että läheltä menevään maaliin niillä ammut kyl ohi. minusta normaaleilla pärjää aivan takuulla.

#164207 Ilmoita asiaton viesti

Ajokoiramies
    Jäsen

Teuvo Tuohon hintaan FC on hyvä ostos! ( Kaupasta ei vastaavalla hinnalla saa! )
    Näillä sivuilla on aikaisemmin keskusteltu pitkistä supistajista sekä hyvin käyvistä patruunoista Finn Classic nimikkeellä, joten hae tietoa sieltä. Pitkät supistajat kannattaa ehdottomasti hankkia. ’Puskajahdeissa’ vain vaihdetaan patruunaa, jolloin maksimi ampumamatkat pitkilläkin supistajilla jäävät alle 35m. Aseeseen saa myös perän sovituspaloja, joita tarvittaessa kannattaa kyllä hankkia.

#164211 Ilmoita asiaton viesti

teuvo
    Jäsen

No niin nyt on sitten fc ostettu ja pitkät supistajat enomies olikin jo hankkinut, supistajat oli 34 ja puolisuppee, taitaa olla vissii ihan käypäset.

#164214 Ilmoita asiaton viesti

Villeee
    Jäsen

Itse tässä mietin vain… Eh..ehkä joku noista nykysistä Beretta leasing aseista pitää,mutta itse olen tullut siihen tulokseen että paska.Olen omistanut Finnclassicin…sitä ennen valmetin..Valmet oli monta tuhatta kertaa parempi..mutta huono se oli sekin… Minulle sai nuo kaksi riittämään että ei enää tulee vaihtopiippuasetta…minun kaappiini.Fc:in ostos aikoinaan oli kuin rahat kankkulan kaivoon.

#164218 Ilmoita asiaton viesti

Ajokoiramies
    Jäsen

TEUVO Supistajahankinnasta voi päätellä, että enosi on asiantuntija, joten jos itse olet vasta-alkaja, kuuntele enoasi. Lyijyhaulimagnumpatruunoista useimmat toimivat parhaiten juuri pitkällä supistajalla IM. Sorsajahteihin saatat joutua hankkimaan vielä yhden pitkän supistajan lisää, mutta ennen ostopäätöstä suorita koeammunta supistajalla M ja päätä vasta sitten onko kolmas supistaja IC vai toinen M. Tällä palstalla samoista asioista on keskusteltu myös Tikka 512 yhteydessä, joten luepa sekin palsta. Onnittelut uudesta aseesta!

#164221 Ilmoita asiaton viesti

Villeee
    Jäsen

Minunkin puolesta onnittelut, tulet tutustumaan paljon vielä aseseppiin kun viet asettasi korjaukseen ;D

#164224 Ilmoita asiaton viesti

teuvo
    Jäsen

jep kiitoksia vaan. mikäs sua villeee oikeen pännii tuossa fc:ssä..? kaikilla tuntemillani fc kantajilla ase on toiminu moitteettomasti, useimmilla niistä on ammuttu melkein 10000 laakia radalla. Ei pidä yleistää tuota fc ihan pas..ks jos sulla on sattunut olemaan joku maanantai kappale. nii nythän sen sitten näkee mikä tuo ase on miehiään,ja saahan sen aina hävitettyä jollei toimi.

#164244 Ilmoita asiaton viesti

Aikamies
    Jäsen

Olen myös ihmetellyt, miksi haukutaan Finn Classikkia. Kyllä kyseinen ase varmasti lähettää haulit. Mutta sitten tulee ne muut. Patruunat, supistukset, peränsovitus ja oma taito. Tarkoitan nyt hermoja riistalaukauksessa. Olen nähnyt tilanteen kun kettua ammutaan 80m ja sanotaan ”paska ase”.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 43)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.