Pillitys?

Home Forums Metsästys & riista Pillitys?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    kovaluu
    Member

Onko kelään kokemuksia Hanhen sorsan ja kyyhkysen pillityksestä? ja eniten kiinostaa tuleeko varis pillille? :/

#24253 Ilmoita asiaton viesti
    sorsastaja
    Member

vai että norsu :D :D
    no itellä on ainaki sellanen pyypilli että herkee pikkulinnutki laulamasta ku siihen puhaltaa,kuulostaa haukalta :D pari kertaa oon saannu pyyn vastaamaan. mutta kyllä sorsat pillillä saa tulemaan ;)

#24254 Ilmoita asiaton viesti
    jukii
    Member

Lainaus:
    14.12.2006 klo 20:36 kovaluu kirjoitti
    Onko kelään kokemuksia Hanhen sorsan ja kyyhkysen pillityksestä? ja eniten kiinostaa tuleeko varis pillille? :/

tuo pillitys on vähän huonosti sanottu .. mutta tiedämme mitä tarkoitat. kyllä pyy tulloo jos viheltelet pilliin =)

#24255 Ilmoita asiaton viesti
    erä mies
    Member

Mulla on pyypilli ja oon saanu ties kuinka monta pyytä pillillä! Muista pilleistä ei ole kokemusta!

#24256 Ilmoita asiaton viesti
    Mixxxu
    Member

Joo kyllä sorsat pilliin tulee jos osaa puhaltaa.. jos oot pillii hommaamassa niin varmaan joku echon pilli olis hyvä ekaks :D

#24257 Ilmoita asiaton viesti
    Moderaattori
    Member

Vekkulille voisi sanoa, että kannattaisi käyttää sitä kirjautunutta moodia, eli kirjautua sisään aina kun lähettää viestin. Kun sinulla kerran on rekisteröity nimimerkki. Ei sen käytöstä mitään haittaakaan ole.

Muiden tulee välttää vakiintuneen nimimerkin käyttöä, ”piratismia”.

Moderaattori/Erä
    #24258 Ilmoita asiaton viesti
    Vekkuli
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Moderaattori
    Vekkulille voisi sanoa, että kannattaisi käyttää sitä kirjautunutta moodia, eli kirjautua sisään aina kun lähettää viestin. Kun sinulla kerran on rekisteröity nimimerkki. Ei sen käytöstä mitään haittaakaan ole.

Muiden tulee välttää vakiintuneen nimimerkin käyttöä, ”piratismia”.

Ymmärän olen,kyllä käytänyt lyhenne nimimerkkiä.Sen takia koska,jos tulee kiire lähtö jonnekiin..Niin ei tarvitse,joka kerta pistää reikkistöröntyä nimimerkkiä päälle…
    Hidastaa muuten kiirelle,lähdölle lähtemistä kun joutuu kirjoiautumaan ulos..

Olen käyttänyt,lyhenettyä nimerkkiä.Veksua juuri,sen takia jos tulee lähtö jonnekiin..
    Ja kyllä voin sanoa,että pyy on vaikea saada.Pillitettyä holille,koska se mokooma jää puun rungon taakse kurkimaan..

#24259 Ilmoita asiaton viesti
    Moderaattori
    Member

Jos käytät aina samaa (omaa) konetta, niin voit luoda työpyödälle yhden pikakuvakkeen, joka olkoon nimeltään vaikka ERÄ (keskustelut). Tähän tallennetaan hakemistopolku joka tuo kaksoisklikkauksella Erän keskustelupalstat suoraan ruudulle. Esim. Windows 98SE:stä lähtien voi luoda myös yhden klikkauksen pikavalinnan alempaan työkalupalkkiin.

Kun et session päätyttyä kirjaudu ulos vaan jätät sen ikään kuin ”auki”, pysyt kirjautuneena myös seuraavassa koneen avauksessa. Ei tämän nopeampaa tapaa olekaan!

Tätä tapaa et tietenkään voi käyttää yleisessä käytössä olevassa koneessa, esim. kirjaston, työpaikan tai koulun. Muutoin kuka tahansa voi kirjoittaa höpöhöpöä sinun piikkiisi.

Tämä ohje toimii ainoastaan rekisteröidyille käyttäjille.

Moderaattori/Erä
    #24260 Ilmoita asiaton viesti
    Vekkuli
    Member

Hmm.Voi olla joo,omalla koneella minä olen.Kirjoittanut koko ajan..:))
    Eli kiireinen lähtö,tarkoitaa sitä että.Jossain tarvitaan,pikaista apua..
    Tai sitten ihan,muuhun tehtävään..Esm:Kauriskolariin ampuajana,olemiseen.
    Tai sitten ihan muuhun,kiireiseen lähtöön on ollut kerran..Silleen että olen,kirjautunut sisään..Ja jättänyt koneen,auki siksi aika.Ainut vaan että,tätä konetta tarvii muutkiin kun minä..

Pitääpäs tästä lähtiin,kirjautua sisään….:))Jos muistan.:)

#24261 Ilmoita asiaton viesti
    mettämies93
    Member

kuinkas vaikeeta tommonen pillittäminen on eka kertalaiselle??

volkkari mies menee sinne mihkä sitikkamies ei pääse:)
    #24262 Ilmoita asiaton viesti
    kyyhkyntappaja
    Member

Mehtämiehen alulle!

Pyy pillitys samaten kuten teerenkin on helppoa ja ihan eka kertalaiseltakin onnistuu. Ja nämä pillit eivät maksakaan paljoa. Joltain kokoeneemmalta kysyt miten pillität tai luet netistä keskusteluista.

Kyyhkypilli on taas täysin huuhaata. Ei tuu, vastaa mutta ei tule. Montaa erilaista kokeiltu.

Sorsa ja hanhipilli vaativat jo taitoa. Silloin tulee kyllä.

#24263 Ilmoita asiaton viesti
    kuupo
    Member

sullahan ei tarvi niitä kyyhkyjä kutsua kun voit sinne kilometriin roiskasta linnun ajas ja koira hakee vaikka naapuri pitäjästä jos haavakko tulee.

#24264 Ilmoita asiaton viesti
    kyyhkyntappaja
    Member

Lukisit joskus oikeen ainaemmat kirjoitukset. Olenkin aina sanonut, että kyyhkyjä en ammu kauas, 2,7mm haulet piipussa ja hyvin maastoutunut. Kun ei tarvitse, tulee muutenkin hyvältä ampumapaikalta.

Kuupon kateuden lisää nostamiseksi seuraava tieto. Löysin muuten eilen 2 noin 300 yksilön parvea. Niiden syömäpellon, lepopuut ja yöpaikan. Arvaa tuleeko raatoja…

Ja keskustelun tarkoitus oli saada vastaus pillittämiseen. Ja kaikki apuvälineet lisäävät saalista, siksi kokeillut pilliä. Huonoksi todennut kyyhkylle.

#24265 Ilmoita asiaton viesti
    tuning
    Member

buck expert merihanhipilli on hyvä jos sen ossaa säätää oikeen mulla on pelittäny hyvinki se on alussa vähä kimakka mutta ku sen säätää vähä möriämmäksi nii oikee hyvä

#24266 Ilmoita asiaton viesti
    A-Mies
    Participant
    Alkuperäinen kirjoittaja: kyyhkyntappaja
    Mehtämiehen alulle!

Pyy pillitys samaten kuten teerenkin on helppoa ja ihan eka kertalaiseltakin onnistuu. Ja nämä pillit eivät maksakaan paljoa. Joltain kokoeneemmalta kysyt miten pillität tai luet netistä keskusteluista.

Kyyhkypilli on taas täysin huuhaata. Ei tuu, vastaa mutta ei tule. Montaa erilaista kokeiltu.

Sorsa ja hanhipilli vaativat jo taitoa. Silloin tulee kyllä.

Teeren pillitys oli minulle uutta. Kerro siitä lisää. Sorsapillin hankin keväällä ja tarkoitus olisi käyttää sitä syksyn jahdeissa. Netissä olevat ohjeet olivat, ainakin niissä jotka löysin, hieman vaillinaisia, mutta idea tuli selväksi. Harjoittelu on käynnissä. Pyyn pillitys ei kokemukseni mukaan ole aivan niin helppoa kuin joskus annetaan ymmärtää. Siihen tarvitaan varhainen aamu, pyitä ja ovela metsämies. Olenko oikeassa?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.