kuinka moni harrastaa talvi ruokintaa ?!

Home Forums Luonto kuinka moni harrastaa talvi ruokintaa ?!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • Author
    jukii
    Member

kuinka moni harrastaa talvi ruokintaa kertokaa missä aluella harastatte ?! millä ruokitte esim:kuivalla heinällä. ?

#80077 Ilmoita asiaton viesti

Eikös jokaisen metsästäjän velvollisuuksiin kuuluisi ruokinta ja riistanhoito jollakin tavalla…
    Minä hoidan yhtä ruokinta paikkaa, jossa hirvieläimet ja jänikset käyvät syömässä viljan ohella juureksia ja lehtikerppuja :/

#80083 Ilmoita asiaton viesti
    jukii
    Member

Lainaus:
    03.12.2006 klo 17:22 metsästäjä- kirjoitti
    Eikös jokaisen metsästäjän velvollisuuksiin kuuluisi ruokinta ja riistanhoito jollakin tavalla…
    Minä hoidan yhtä ruokinta paikkaa, jossa hirvieläimet ja jänikset käyvät syömässä viljan ohella juureksia ja lehtikerppuja :/

olen samaa mieltä jos ei talvi ruokintaa harrasta tai jostain muusta syystä niin tekkee vaikka rehujuurikas pellon .. minä harrastan talvi ruokintaa ja kesällä teen pienen pellon rehujuurikas mutta enemmän harrastan talviruokintaa !! :D :) ;)

#80085 Ilmoita asiaton viesti

Ikävä kyllä, niitäkin metsästäjiä on jotka käyvät vain metsästelemässä… eivätkä osallistu millään tavalla riistanhoitoon ja ruokintaan…

#80088 Ilmoita asiaton viesti
    ana
    Member

meillä on kesällä jänöille riistapelto jossa kasvaa jotain kaalin tms näköstä rehuva ja talvella viedään mettään heinää ja kaadetaan haapoja niille pupuille. :D :D :D

#80090 Ilmoita asiaton viesti

Mää tekisin jos olis peltoo :( :(

#80092 Ilmoita asiaton viesti

Syökö ne muuten kauraa siis jänikset?

#80096 Ilmoita asiaton viesti

Enpä oikeen tiedä… me teimme viime keväänä ruokintapaikan yhteyteen pienen riistapellon johon viljelimme kauraa… Peuroille ainakin kaura kelpaa…

#80101 Ilmoita asiaton viesti
    ana
    Member

joo ei taida meilläkään olla kokemusta kaurasta… en usko että voittas ikinä haavan ja heinät.:D:D:D:D:D

#80107 Ilmoita asiaton viesti

enpä usko, et jänikset koskee kauraan, jos on vaan haapoja ja heinää tarjolla :D

#80110 Ilmoita asiaton viesti
    vekkuli
    Member

Voi ne kauraa syyvä jos kova nälkä iskee.Ainakiin syksyllä kun puimurilla ajelee pellolla niin on ainakiin rusakoita kaurapellossa. ;) Metsäjänis taitaa olla eneepmi heinän ja haapojen syöjiä. :whistle:

#80113 Ilmoita asiaton viesti
    jukii
    Member

Lainaus:
    04.12.2006 klo 19:24 vekkuli kirjoitti
    Voi ne kauraa syyvä jos kova nälkä iskee.Ainakiin syksyllä kun puimurilla ajelee pellolla niin on ainakiin rusakoita kaurapellossa. ;) Metsäjänis taitaa olla eneepmi heinän ja haapojen syöjiä. :whistle:

olen samaa mieltä !

#80118 Ilmoita asiaton viesti

Ruokkiikos joku teeriä? Onkos se kannattavaa? Mitäs ne syö?

#80123 Ilmoita asiaton viesti
    vekkuli
    Member

En minä ainakaan ole teeriä ruokkinu,viellä ainakaan.Mut kauriita ja jäniksiä kyllä.

#80127 Ilmoita asiaton viesti
    Ruokkija
    Member

Ite harrastan lähinnä pikkulintujen ruokintaa. Mutta keltasirkuille tarkoitettu kaura-automaatti on niin matalalla että rusakot yltää syödä siitä. Elikkä ainakin rusakot syövät kauraa oikein mielellään. Ja vielä keväälläkin, kun pihapellossa jo nurmi vihertää. Siis syövät kauraa vaikka muutakin olisi tarjolla. Metsäjäniksestä minulla ei ole varmaa kauran syöntihavaintoa. Niitäkin pihapiirissä liikkuu, mutta vasta pimeän tultua, liiketunnistimellinen pihavalo paljastaa ne. Valo ei kuitenkaan näytä ruokintapaikalle, joten en tiedä käyvätkö kauralaatikolla. Toisaalta, miksi ne muuten pihassa liikkuisivat?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.