kanalinnut

Home Forums Metsästys & riista kanalinnut

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 65 total)
  • Author
    lintumiäs
    Member

minustapa on aika hyvä että suurinpiirtein kaikkien metsäkanalintujen metsästys ajat ovat samaan aikaan… :/ nimittäin jos onkin yli 100m teeri ja joku luuleekin metsoksi ja pamauttaa sen alas kiväärillä ja huomaakin sen oleva teeri… :D
    onko kellään sattunu niin että onkin luullut ammuttua lintua eri lajiksi? esim mennyt metso ja teeri sekaisin :) olis kiva kuulla juttuja

#23500 Ilmoita asiaton viesti
    vekkuli
    Member

Jaaha!Paha.On kerran tullu närhi ammuttua vahingossa.Ja vieläkiin harmittaa oli niin yllättävä tilanne ettei voinu mitään. :whistle:

#23501 Ilmoita asiaton viesti
    ana
    Member

kerran oltiin sorsametällä niin kaveri ampu lehtokurpan tavina..:D:D:D:D

#23502 Ilmoita asiaton viesti
    huntteri
    Member

ei ole ihmekkään tuo anan kaverin tapaus jos lähtee perälentoon ja hämärässä :D ja ei huomaa nokkaa :D

#23503 Ilmoita asiaton viesti
    vekkuli
    Member

Onpahan sentään hyvä että anan kaveri ampu lailisen linnun.

#23504 Ilmoita asiaton viesti
    röpeltäjä
    Member

ku pomppulintuja kahlailee rantakaislikoissa , ni kylläse haulikko heti vaistomaisesti nousee poskelle oli lintu mikä tahansa.. sit hokasee et aijjaa se onki vaa joku kurppa.. ainoastaan jos vasten aurinko lähtee ni sit tunnistaminen vähän vaikeaa. ei kannate ampuu :)

#23505 Ilmoita asiaton viesti
    vekkuli
    Member

Niin kunhan ei käy kun minulle!:D Mättään päältä ampuu huonosta asenusta!:D

#23506 Ilmoita asiaton viesti
    metsästäjä
    Member

No onkos jo poltetta kanalintujahtiin, ja mitenkäs on aikomus kana lintuja metsästää.? Itsellä tarkoitus vain samoilla tutuilla lintu mailla, odottaa teertä suon laidassa, ja pillittää pyytä kuusikossa.. Olen pitänyt itselläni pienet lintu kiintiöt kun noita kanalintujakaan ei paljon ole..

#23507 Ilmoita asiaton viesti
    Remington
    Member

Poltettahan on melko kovasti! Mutta maltti pitää säilyttää. Viime vuonna ammuin yhden koppelon seuran mailla ja yhden koppelon valtionmailla. Enempää en ajatellut tänäkään vuonna ampua. Tosin pillitin kolme pyytä lisäksi mutta näitä voisi kyllä enempikin saada tänä vuonna!
    Lintujahtiin mennään yksin ja samoille totutuille maille. Niitä metsoja ja koppeloita etsiskellä sitkeästi ja pillitellä pyytä.
    Heittäisinpäs tähän kysymyksen. Miten palon törmäätte teereen? Itse näen jopa metsoja enemmän kuin teeriä! Ja naarasteertä en edes muista nähneeni!?

”Your question needs answering. Will I pull the trigger?”
    #23508 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Olen käynyt tuossa läheisellä valtionmaalla ja en ole nähnyt/löytänyt ainuttakaan teeripoikuetta!!! Olen nähnyt muutaman teeri kanan, eikä niilläkään ole ollut poikasia. Yhtään kukkoa en ole koko keväänä ja kesänä nähnyt. Metsoja olen nähnyt joka kerta, kun siellä käyn. Olen törmännyt useisiin poikueisiin joissa on koppelon lisäksi ollut 6-8 poikasta. Juuri viikonloppuna törmäsin isoon poikueeseen, täysin pelikuntoisia nuorukaisia oli 7 kappaletta. Mutta, teeri on kadoksissa.

#23509 Ilmoita asiaton viesti
    hune
    Member

Juu,, minä olen tämän parin kuukauden aikana tavannut kaksi teeripoikuetta alle kilometrinpäässä toisistaan samalla reissulla, ja yhden kerran yhden ukkometson. Lisäksi on lukuisia pyy poikueita.. Talvella törmäsin sattumalta 50 kappaleen teerten talviparveen, jossa oli akkoja n 7-11.

#23510 Ilmoita asiaton viesti
    Berettamies
    Member

Joo Ilomantsiin päin Ainaskin Viikoksi lintujahtiin lokakuun puolella…katon jos syyskuussa käyn jossain mutta ei varmuutta…Onko teidän mielestä lintuja miten suhteessa edellisvuosiin

#23511 Ilmoita asiaton viesti
    paavo
    Member

vois huomenna alottaa tuon kanajahin ku on nuita kyyhkyjä ja sorsia jo tullu rokotettua niin paljon.

#23512 Ilmoita asiaton viesti
    Berettamies
    Member

paavo et voi räiskää niitä Sorsia ja kanalintuja metätysajan ulkopuolella !!! Käytä järkeäsi !!!

#23513 Ilmoita asiaton viesti
    oidipus
    Member

joo, viikon päästä vasta kanalintuja jahtaamaan…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 65 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.