Mitä aseita teillä on

Home Forums Aseharrasteet Mitä aseita teillä on

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 87 total)
  • Author
    suujarru
    Member

Sako mk hunter 308 heavy
    Skohan tikka m36 .22
    Valmet Suomen leijona m55 .22
    Ruger 10/22
    Beretta 682 gold e sporting
    Baikal sporting
    Baikal mp153
    Cz 75 sp-01
    Hainel 303

En o oikein muuta kaivannu.

#218706 Ilmoita asiaton viesti
    erämies
    Member

valmet 412, stefano faust, remington 870, baikal, joku 1800-LUVUN MUSTARUUTI JUTTU, pystykorva x2 , ukkopekka, tika m590, tikka t3 varmint ss, toz, kfc, haipauver 9mm, tarkkuus pistooli. ei enenpää

#218707 Ilmoita asiaton viesti
    Pekka
    Member

Baikal MP-153 12/89
    Tikka T3 Hunter .243Win
    Toz 78-04L .22LR
    Sig Sauer Mosquito .22LR

Noilla mennää… Kesällä päitäisi hirvitykki hommata… Oon kattellu Browningin A-Bolttia… Kertokaa kokemuksia ja antakaa muitakin hyviä vaihtoehtoja… Kaliiberi on varmaa 308 tai 30-06..

#218708 Ilmoita asiaton viesti
    ookke
    Participant

Tikka t3 lite stainless 308win.
    Tikka t3 lite stainless 223rem
    Fabarm 12/89
    Lincoln 12/76
    Sako finnfire varmint.22lr
    Walther p22 target .22lr
    Ruger mk2 10″ rosteri .22lr
    Walther gsp expert .22lr
    +hankinta luvat jo olemassa kahdelle kulmalle .22lr ja .32 S&W long
    Luultavasti tulee benellin kilpavehkeet…

#218709 Ilmoita asiaton viesti
    (vierailija)
    Member

Baikal ij-27 12/70
    Baikal (en muista mallia (rinnakkaispiippuinen))

#218710 Ilmoita asiaton viesti
    Piiparinen
    Member

valmet 412s ja sako 75 synthetic stainless

#218711 Ilmoita asiaton viesti
    mettämies94
    Member

eíkös rinnakkais piippunen baikal oo riippuu miten vanha serkulla on semmoinen niin se on minusta ij-26 itselläni on baikal mp-153 12/89 ja fair premier 12/89

#218712 Ilmoita asiaton viesti
    joku?:?
    Member

nyt vedätät nenästä

#218713 Ilmoita asiaton viesti
    Juha Liero
    Member

Jooooooooooooooooooo!!!
    On muuten pojaaaalla vähän pyssyyjä kaapihissa. Viime viikoolla möin oman asekaaappiiiiiiini tyhjääksi ja nettooosin siitä sellaaaset parikymmeentä tonnihia niistä kahareesta kymmeeneestä pyssystä mitä siällä oli. Nykyysin ei sitten Lietahan taloosta löyry muita asehia kun tunkiota tonkiivien karhuujen varaalle vaatekaapihissa säilyttämääni 66 Kes 88. Kaikkia karhua pienempiä tunkeelijoita potkin sitten raakahasti hengiiltä nelikutoosella Nokian kumisaappahalla!

#218714 Ilmoita asiaton viesti
    toinen joku
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: joku?:?
    nyt vedätät nenästä

Ei tuo ole mitään. Perusvarasto rautaa keski-ikään ehtineelle metsämiehelle. Uskoisin. Itse ylikin ja varasto isompi

#218715 Ilmoita asiaton viesti
    jep
    Member

Vai oisko tässä nyt käynyt niin että vanha sanonta pitänyt paikkansa ”köyhällä ei ole vara ostaa halpaa?” kun pitänyt saman asian ajavia halpa kivääreitä keräillä koko komppanialle.. Löytykö yhtään hyvää? ;)

#218716 Ilmoita asiaton viesti
    Mursas
    Member

Sitä minä vain ihmettelen että mihin noin montaa pyssyä tarvitsee. Jos jätetään se yksi tai kaksi kasa-ammunta kivääriä huomiotta, niin jää tuohon aikamoinen läjä aseita silti. Haulikoitakin monta kappaletta.

Omat aseeni tässä:

Baikal mp-153, perusvarma 12/89 puoliautomaatti haulikko synteettisellä tukilla, ja painoa 3,6 kiloa. Kuitenkin minulla aika hyödytön ase. (ostettu hetken mielijohteesta). Myyn mahdollisesti lähiaikoina pois, enkä ole koskaan esimerkiksi sillä yhtään elukkaa ikinä ampunut.

Toz 78-04 pienoiskivääri, toimintavarma pulttilukkoinen piekkari, avotähtäimilläkin ammuttaessa todella tarkka. Aika viimeistelemättömän näköinen mutta ihan hyvä ase. Lähinnä radalla ampumis käytössä, mutta olen minä sillä yhden pyynkin ampunut.

Brno zp-47, viitisenkymmentä vuotta vanha rinnakkaispiippuinen haulikko kaliperissa 12/70, kuitenkin sen verran pienissä paineissa koestette, että ei uskalla yli 40 gramman minimagnum paukkuja ampua. Suoralla, eli englantilaisella, perällä varustettu ja kahdella liipaisimella varustettu pyssy. Ase on myös aito sivulukkoinen haulikko, aika erikoista tsekkiläiselle haulikolle. Omat saalistilastoni tällä aseella ovat ainakin:
    – ~ 20 jänistä tai rusakkoa
    – ~ 20 pyytä
    – 7 teertä
    – 3 metsoa
    – muutamia heinäsorsia
    – muutamia taveja
    – pari haapanaa
    – ~ 5 telkkää
    – yksi piisami
    – 2 majavaa
    – pari kyyhkyä
    – yksi metsäkauris
    – yksi kettu
    Kerran olen ollut ko. aseen ja Rottweil Brenneke täyteisten kanssa villisika passissa…

Eli ei tarvitse välttämättä olla montaa eri asetta moneen eri jahtiin. Tietysti hirvi, karhu, tai peura jahdissa, tai latvalinnustuksessa pitää kivääri olla, mutta yksi kivääri peruskaliperissa pitäisi riittää melkein kaikkeen.

#218717 Ilmoita asiaton viesti
    jep
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Moose Man
    Alkuperäinen kirjoittaja: jep
    Vai oisko tässä nyt käynyt niin että vanha sanonta pitänyt paikkansa ”köyhällä ei ole vara ostaa halpaa?” kun pitänyt saman asian ajavia halpa kivääreitä keräillä koko komppanialle.. Löytykö yhtään hyvää? ;)

Mitäs tämä ”jep” näillä halpakivääreillä meinaa? Onko toi ESIM: Weatherby Mark V Deluxe jotenkin edullinen ase vai ? Ottaen toki huomioon että senkin hinta hieman alempi nykyään kuin silloin joskus kun sen ostin… taitaa ”jep” olla noita pappa betalar miähiä vai ??????

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa! Kaikkihan nuo on ns. halpa aseita ja eikös tuolla rahalla olisi ostanut yhden kunnollisenkin mitä meni useampaan halpaan saman tyyppiseen aseeseen.. :D

Pappa on haudattu jo 15 vuotta sitten ja töitä tekevä ostaa omilla rahoillaan kerralla hyvän. Ei tarvi sitten romurautaa seisottaa kaappiin..

#218718 Ilmoita asiaton viesti
    mettämies93
    Member

”jep”:ille saanen sanoa että tähti ei ole mitään romu rautaa!! vaan melkein parhaita vanhoja haulikoita mitä on ja tähti jolla on niin se ei sitä helpolla myy koska siinä on useammille tunnearvoa ja se on keräilijöiden suosima. itse kusisin hunajaa jos saisin tähti haulikon jostain. taitaa jep olla vaan kateellinen ihmisille joilla on noin suuri ase varasto voisit sinäkin jep sanoa mitä aseita itselläs on vai etkö kehtaa. ei tarvitse haukkua toisten aseita jos ei itse kehtaa kertoa mitä aseita itsellä oikeen on eikä ********************* jos jollain on sellasia aseita joita et itse ostaisi!!!!!!!!!

volkkari mies menee sinne mihkä sitikkamies ei pääse:)
    #218719 Ilmoita asiaton viesti
    Mursas
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Mehtämiehenalku93
    ”jep”:ille saanen sanoa että tähti ei ole mitään romu rautaa!! vaan melkein parhaita vanhoja haulikoita mitä on ja tähti jolla on niin se ei sitä helpolla myy koska siinä on useammille tunnearvoa ja se on keräilijöiden suosima. itse kusisin hunajaa jos saisin tähti haulikon jostain. taitaa jep olla vaan kateellinen ihmisille joilla on noin suuri ase varasto voisit sinäkin jep sanoa mitä aseita itselläs on vai etkö kehtaa. ei tarvitse haukkua toisten aseita jos ei itse kehtaa kertoa mitä aseita itsellä oikeen on eikä *********************** jos jollain on sellasia aseita joita et itse ostaisi!!!!!!!!!

Ei kai se Tähti nyt ihan noin hyvä haulikko ole?? Yksipiippuinen Tähti kun on käytännössä sama kuin Baikal ij-18, eli jos Tähden haluat niin tällainen Baikali ostaa pasauta. Baikalit ovat toimintavarmoja käyttöhaulikoita, ainakaan itselläni ei mitään pahaa ole niistä sanoa.
    Itsekin olen suunnitellut yksipiippu haulikon hommaamista.
    Joko nimikkeellä ”Tähti” tai Baikal ij-18…

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 87 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.