kuulosuojaimet

Home Forums Aseharrasteet kuulosuojaimet

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Aseseppä
    Member

Näkemättä kyseistä haulikkoa toteankin vain yleisellä tasolla, että kannattaa ehdottomasti hylätä kyseinen ase oman turvallisuuden takia. Yleensä ylimääräinen reikä piipussa ei ole suotavaa.

#218210 Ilmoita asiaton viesti
    Rannarikessu
    Member

…Että siltäpohjalta…

#218211 Ilmoita asiaton viesti
    aloittelia
    Member

Onks toi kahdeksan paljon vai vähän?

#218212 Ilmoita asiaton viesti
    Rannarikessu
    Member

Hyvää pääsiäistä kaikille myös tolle tolvanalle joka minuna nyt esiintyi yllä…minun tekstini kyllä tunnistaa se on varmaa. Ja huomaa vale-rannari; ennen huutomerkkiä ei tule väli-iskua, huomaa että et ole saanut kirjoitukseen neuvoja etkä ole kouluja käynyt

#218213 Ilmoita asiaton viesti
    zzzz
    Member

Kannattaa rekisteröityä jos oman nimimerkin varastelu pännii.

#218214 Ilmoita asiaton viesti
    A-Mies
    Participant

Olen aikaisemmin suhtautunut hieman epäillen kuulosuojainten käyttöön metsästyksessä, mutta nykyaikaisten kuulevien suojainten yleistyttyä ja tultua edullisemmiksi mielipiteeni on alkanut muuttua. Niin kuin täällä on jo sanottu, kuulo menetetään vain kerran. Lisäksi kuulevat suojaimet parantavat normaalikuuloisenkin kuuloa ja esimerkiksi passissa siitä on vain hyötyä. Suojainten pitempiaikainen käyttö sen sijaan on vain tottumiskysymys, ja vaikka omat vanhanaikaiset suojaimeni ovatkin laadukkuudestaan huolimatta aika hiostavat, niin se ei tarkoita että kaikki suojaimet olisivat samanlaisia.

Eli minusta kuulosuojaimien käyttö metsästyksessä on aivan paikallaan, jos henkilö itse katsoo niitä tarvitsevansa. Suojainten laatuun ja mukavuuteen on kuitenkin syytä ensin tutustua. Lisäksi minusta laukauksen ääni metsästystilanteessa on jostakin itsellenikin tuntemattomasta syystä hiljaisempi kuin radallla, ja haittaa ei niinkään ole omasta vaan metsästyskaverin laukauksen äänestä.

#218215 Ilmoita asiaton viesti
    Lyyli
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: A-Mies
    Olen aikaisemmin suhtautunut hieman epäillen kuulosuojainten käyttöön metsästyksessä, mutta nykyaikaisten kuulevien suojainten yleistyttyä ja tultua edullisemmiksi mielipiteeni on alkanut muuttua. Niin kuin täällä on jo sanottu, kuulo menetetään vain kerran. Lisäksi kuulevat suojaimet parantavat normaalikuuloisenkin kuuloa ja esimerkiksi passissa siitä on vain hyötyä. Suojainten pitempiaikainen käyttö sen sijaan on vain tottumiskysymys, ja vaikka omat vanhanaikaiset suojaimeni ovatkin laadukkuudestaan huolimatta aika hiostavat, niin se ei tarkoita että kaikki suojaimet olisivat samanlaisia.

Eli minusta kuulosuojaimien käyttö metsästyksessä on aivan paikallaan, jos henkilö itse katsoo niitä tarvitsevansa. Suojainten laatuun ja mukavuuteen on kuitenkin syytä ensin tutustua. Lisäksi minusta laukauksen ääni metsästystilanteessa on jostakin itsellenikin tuntemattomasta syystä hiljaisempi kuin radallla, ja haittaa ei niinkään ole omasta vaan metsästyskaverin laukauksen äänestä.

Olisiko selitys seyúraava: Itselläni WHF kuuloke vasemmassa korvassa joka on aseeseen päin ja se vaimentaa ääntä. Oikea korvahan on aseesta poispäin ja siihen kohdistuu vähemmän resipeeliä. Näin olen itse miettinyt koska hirvipassissa ei laukausäänet häiritse mutta radalle ei tulsi mieleenkään mennä ilman suojaimea.

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.