kuulosuojaimet

Home Forums Aseharrasteet kuulosuojaimet

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    tyhmä
    Member

miten metsästys oinistuu kuulosuojaimet päässä vai käyttääkö kukaan edes sellaisia :/ :/

#218195 Ilmoita asiaton viesti
    ana
    Member

en minä käytä ainakaan metällä kun siellä ei ammuta niin paljo kun ratalla. ratalla mä niitä käytän aina… :D :D

#218196 Ilmoita asiaton viesti
    Kala-Harri
    Member

Erinomaisesti. Minulla on kuulevat suojaimet, joihin saa VHF puhelimen kytkettyä. Kuulee paremmin mm. koiran haukun ja sitten toisten höpinät suoraan korviin vhf:n kautta. Isoreikäisellä kun metsässä tohauttaa, se käy korviin melkoisesti. Kun pitempään on käyttänyt, ei niitä oikeastaan huomaa lainkaan. Suosittelen, ihmisellä on vain yksi kuulo.

#218197 Ilmoita asiaton viesti
    ana
    Member

mut ne maksaa nakkeja ja makkaroita… :/ ;)

#218198 Ilmoita asiaton viesti
    Reuben
    Member

Kuulosuojaimia osaa arvostaa jo armeijan käyneenä kun lääkärissä ilmenee kuulon alentuneen ammuskelusta. Suojaimia on sopivia niin makuihin että kukkarollekin.

Menetetty kuulo on menetetty loppuelämäksi!!

#218199 Ilmoita asiaton viesti

juuuu noi on kyl totella hyvät mul noita niitä kahat :)

#218200 Ilmoita asiaton viesti
    vekkuli
    Member

Enpä ole käyttänyt minäkään kuulosuojaimia metsällä.Mut radalla kyllä korvatuppoja.Armejassa kyllä tuli käytettyä mut ei enään.

#218201 Ilmoita asiaton viesti
    .
    Member

Läpimurto? Tinnituksen aiheuttaja selvisi

Tutkijat pääsivät tinnituksen jäljille käyttämällä uudenlaista tekniikkaa, jolla saatiin kuvannettua aivojen kuuloalueita. Tutkimuksessa aiheutettiin hiirelle tinnitus toiseen korvaan altistamalla se rauhoitettuna 45 minuutin ajaksi 116 desibelin äänenvoimakkuudelle, joka vastaa ambulanssin sireeniä.
    http://www.tohtori.fi/?page=2632093&id=7227994

#218202 Ilmoita asiaton viesti
    Rannarikessu
    Member

Joo hyvät on aktiivisuotimella varustetut ja tosiaan siihen saa myös kännykänkin kiinnitettyä ja sen VHF:n – suosittelen käyttämään, tosin metsällä pikkusen kivempaa kuulla oikeasti eikä aktiiveilla, eikä ole kalliit tai tjaah jos nyt 200 e on kallis sitten on…ei se kuulokojekkaan ilmainen ole

#218203 Ilmoita asiaton viesti
    Uuno T
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Kala-Harri
    Erinomaisesti. Minulla on kuulevat suojaimet, joihin saa VHF puhelimen kytkettyä. Kuulee paremmin mm. koiran haukun ja sitten toisten höpinät suoraan korviin vhf:n kautta. Isoreikäisellä kun metsässä tohauttaa, se käy korviin melkoisesti. Kun pitempään on käyttänyt, ei niitä oikeastaan huomaa lainkaan. Suosittelen, ihmisellä on vain yksi kuulo.

Jaa nytkös ne isoreikäiset eivät olekaan enää niitä turhakkeita. Muistelen että ruåtsinmauserilla tohauttelet.

#218204 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Haulikossa on iso reikä.

#218205 Ilmoita asiaton viesti
    näin
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: korpijouni
    Haulikossa on iso reikä.

Itelläs on iso reikä. Kyl Harry on enempi kiväärimies kuin havelikkomiäs.

#218206 Ilmoita asiaton viesti
    jorma
    Member
    Haulikossa on iso reikä.

Haulikosta ei lähe lähellekkään yhtä iso ääni kuin pienempireikäisestä vaikkapa .30 kivääristä…

#218207 Ilmoita asiaton viesti
    Rannarikessu
    Member
    Haulikossa on iso reikä.

Ainakaan mulla ;)

Kiväärin luodin lähtönopeus luokkaa 900 m/s asettaa tietynlaisen paineen etuviistoon oleville ja sanoisin että tästä syystä rankempi kuin haulikon JYSKY! ehehe. Elikkä aikas brisanttinen on se ääni ja vaikkakin ääni aina liikkuu samalla nopeudella, vain erilaisella desibelimäärällä. Voin olla väärässäkin mutta sitä epäilen. Kerran luulin olevani väärässä mutta silloin olinkin väärässä

#218208 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

En mä puhunutkaan mistään db;stä enkä m/s;stä vaan että haulikon piipussa on aika iso reikä. Vai onko?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.