kyyhkyn ruokinta vinkkejä

Home Forums Metsästys & riista kyyhkyn ruokinta vinkkejä

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 800 total)
  • Author
    tarkkaampuja
    Member

Alkaa olla jo 5 hyvää paikkaa et eiköhän sitä lihan makkuun pääseppi :D

#17132 Ilmoita asiaton viesti
    Hunter man
    Member

itse aloitan viikon päästä ruokinnat

Metsästys on hyvä harrastus :)
    #17133 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Mä en ole ”ruokkinut” kyyhkyjä kolmeenkymmeneen vuoteen. Joka vuosi ammun n, 40 kyyhkyä, mikä nyt ei tietenkään ole edes paljon. Ammun suurimman osan linnuista niiden lepopuiden lähettyviltä. Ainoa ongelma, jos sitä nyt voi ongelmaksi kutsua, on se että pitää löytää ne metsät missä parvet yöpyvät. Aloitus päivinä kyyhkyt saattavat syödä mieluummin mustikoita kuin viljaa. Moni teistä on varmasti ampunut kyyhkyn jonka kupu on täynnä mustikoita. En tietenkään moiti ”ruokkijia”. Se kuuluu osana tähän meidän harrastukseen. Mä vaan harrastan vähän eri lailla ja luotan luonnon ruokintaan.

#17134 Ilmoita asiaton viesti
    tarkkaampuja
    Member

On todella hienoa ,että tästä hienosta erämaastamme löytyy metsästäjiä joka lähtöön, itse tykkään ruokkia ja saa pahinta metsästys intoa pois kun saa seurata miten lintuja käy ruokinnalla :)

#17135 Ilmoita asiaton viesti
    Hunter man
    Member

kuukausi aikaa… :)))

#17136 Ilmoita asiaton viesti
    tarkkaampuja
    Member

Mutta sekin on aivan liikaa :D

#17137 Ilmoita asiaton viesti
    Hunter man
    Member

Mites kun olette käyttäneet lavoja syöttämiseen, niin saako lavan alla olla vihreää, esim kauran alkuja ja hernettä?

#17138 Ilmoita asiaton viesti
    tarkkaampuja
    Member

En oo ikkää oikeestaa kokkeillu lavaruokintaa ,mut eipä ton luulis mitää haitata.

#17139 Ilmoita asiaton viesti
    Hunter man
    Member

kun ei kehtaisi pistää hyvää kauraa/hernettä mustaksi mullaksi

#17140 Ilmoita asiaton viesti
    Hunter man
    Member

mites, kannattaako miten käyttää kuvia, kun on vihreä pelto jossa kasvaa kauraa ja hernettä, ja iso lava keskellä? kannattaako vain laittaa kuvia lavalle? entä magneetin käyttö? kertokaa kuka osaa, voin laittaa myös kuvan selityksen helpottamiseen jossain vaiheessa

#17141 Ilmoita asiaton viesti
    iisakki89
    Member

joo elikkäs tässä on nyt 2 viikkoo tullu annettua vähän hernettä ja ohraa sekasin ja tulostakin on kainuun suunnalla tullu. Joka kerta on elukka lisääntyny. onkelma on se että malttaneeko nuo alotukseen asti pysyä siinä.. isoin parvi tällä hetkellä mitä ite nähny ruokailijoitten ohessa niin siinä on 9 lintua joten ei oo onneks kasvanu vielä mahottomiksi. tänään puoltuntia ruokailupaikalla ja 32 lintuhavaintoa. tänään lisättiin ekaa kertaa tällä vuotta suolaa.

#17142 Ilmoita asiaton viesti
    ihmettelevä
    Member

jos pelto on vaalehtava niikuin hiekka tuleeko kyyhkyt syömään vai pitääkö olla tumma

#17143 Ilmoita asiaton viesti
    Hunter man
    Member

ei oo oikein tää keskustelu syttyny vaikka kyyhkyjahtiin ei oo ku 10 päivää :D no itellä ei käy ensimmäistäkään kyyhkyä, saapi omalta osalta lennellä kyyhkyt, ehkä tulevat kuhan herne kasvaa :)

#17144 Ilmoita asiaton viesti
    iisakki89
    Member

Noo meillä nyt on käyny kyyhkyä ihan hyvin mutta toissapäivänä kävin ruokaa viemässä niin 4 vaan näky.. En tiiä liekkö siinä tutut käyny ajamassa ohi offis autolla nii ne on lähteny lentoon ennenku kerkesin siihen. 23 lintua kerralla yleensä lähtee ja riistakamera kuvia ku kattoo niin koko päivä on aktiviteettiä. Ja kyttäys paikatki jo rakennettiin että tottuuvat. Innolla odotetaan siis että pääsee tykittämään.

#17145 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Poikien ruokapaikalla ei käy kun muutamia kyyhkyjä. Mä löysin mustikkaisen, suurta kuusta kasvavan metsän joka on aika kaukana lähimmästä pellosta mutta kyyhkyjä siellä pyörii ehkä liki satapäinen parvi. Varvukko on täynnänsä kyyhkyn höyheniä. Sieltä ne aamulla lähtevät liikkeelle ja sinne ne illalla palaavat nukkumaan. Ja sieltä mä ne muutamat linnut käyn ampumassa mitä nyt itse tarvitsen.

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 800 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.