kyyhkyn ruokinta vinkkejä

Home Forums Metsästys & riista kyyhkyn ruokinta vinkkejä

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 800 total)
  • Author
    erä jopo
    Member

panosten merkillä ei ole väliä kaikki panokset käy ihan hyvin vaikkapa savikiekkopanokset

#16397 Ilmoita asiaton viesti
    pulumies95
    Member

siinä taidat olla oikeassa..

#16398 Ilmoita asiaton viesti
    mehtä mies
    Member

no ootko kokeillu pumppu haulikkoa:) siitä parempaa et löövä….se on vaa huono puoli tuossa kyyhkyn mehtuussa ku on pumppu niin menee niin pirustim panoksia

#16399 Ilmoita asiaton viesti
    Moderaattori
    Member

…eli aiheeseen.

Moderaattori/Erä
    #16400 Ilmoita asiaton viesti

MIULLA on ruokintapaikka. eli riittäskö 1 lava vai tarviisko toisen. 8 kuvaa ja jyviä on kun esterin perspuolessa joteh sanokkeehan

#16401 Ilmoita asiaton viesti
    huhuilija
    Member

minun mielestäni moni ruokkii aivan liian pitkään kyyhkyjä, ite oon ruokkinu kahden viikon ajan ennen aloitusta ja ihan hyviin tuloksiin oon päässy (20-25) aloitusaamuna… maku asia tietenkin mutta voihan ne kyllästyäkkin jos koko kesän samalla ”grillillä” mässäävät samaa ruokaa? herne,ohra ja vehnä on minun kyyhkyille riittänyt

#16402 Ilmoita asiaton viesti
    mettämies94
    Member

niin ei sitä liian pitkään pie ruokkiii paitsi ekana vuonna että tottuuvat :D herne on vähän ehkä huonompikin kun vehnätai kaura tai muut viljat :D huomasin itse :S :D ainakin jos liuottaa herneet

#16403 Ilmoita asiaton viesti
    mattamies
    Member

no ee kannata ruokkia ku 3 viikkoo

#16404 Ilmoita asiaton viesti
    huhuilija
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: mattamies
    no ee kannata ruokkia ku 3 viikkoo

yhdyn kyllä tuohon, itse olen ruokkinut 2viikkoo yleensä mut nyt on uusi paikka niin otin ton kolmen viikon käytännön. Voi olla että kokemuksesta tulee hyvä, as.vaunu vähän matkan päähän ruokinta paikasta ja leiri siihen niin saadaan kavereiden kanssa olla pari päivää harrastelemassa. onko kukaan kokeillu teroitettuja pyörän pinnoja kyyhkynkuvassa ruoikinnan alkuvaiheessa? saattaa haukat hävitä ja kyyhkyt kesyyntyä kummasti :D

#16405 Ilmoita asiaton viesti
    mattamies
    Member

se on oikeesti hyvä jos ruoki pitempään niin saattaa ruveta käymään satoja mutta just ennen mehtuuta häviävät siitä….

#16406 Ilmoita asiaton viesti
    Metsänkeiju
    Member

No mikä se kyyhkylle on parasta ruis, herne, vehnä, vai kaura

#16407 Ilmoita asiaton viesti
    Metsänkeiju
    Member

Oon laittanu eka kertaa riistapellon. Pari viikkoa oon ruokkinut ruista ja hernettä mitään ei näy. Tiedän että alueella on kyyhkysiä.

#16408 Ilmoita asiaton viesti

,

#16409 Ilmoita asiaton viesti
    metsänkeiju
    Member

on kolme kuvaa pellolla. Aikasempina vuosina oon puinnin jälkeen ampunut alueelta kyyhkyjä

#16410 Ilmoita asiaton viesti
    huhuilija
    Member

minkä kokonen sulla on se ruokinta alue? minun kokemus on että pitäis olla vähintää n kymmenen metriä levee ja samanverran pitkä että siinä alkais useampi lintu käydä. syöhän kyyhkyt mehtäautotielläkin pikku kiviä ja jotkut ruokkivatkin tielle ja ihan tyytyväisiä ovat tulokseen

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 800 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.