ison hauen väsytys?

Home Forums Kalastuksen huippuhetket ison hauen väsytys?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)
  • Author
    alkua
    Member

mitä luulette, miten kauan pitäs väsyttää 5-7 kilosii, pirteää haukea, että tulis suosiolla väsyneenä veneeseen?

#56675 Ilmoita asiaton viesti
    qwertyuiopå
    Member

en oo saanu niin isoja :ashamed:

#56676 Ilmoita asiaton viesti
    VanHelsing
    Member

Riippuu täysin välineistä… millaisella kalustolla kalastat? :)

#56690 Ilmoita asiaton viesti
    paarma
    Member

Itse pidän jarrua aika löysällä ja väsyttelen rauhassa siihen asti, että näen miten hyvin uistin on hauessa kiinni. Jos uistin on hyvin kiinni, niin tuollainen 7kg hauki tulee vielä ihan repimällä ylös.
    Mutta yleensä tapanani väsytellä ja nauttia rauhassa kun iso kala on kiinni. Aina helpompi sitten haavita tai yleensäkin nostaa kala veneeseen kun hauki on väsyneenä maha taivasta kohti veneen vierellä. B)

#56692 Ilmoita asiaton viesti
    alkua
    Member

vapa on shimano striker ja kela ambassadeur 7000. oon vasta alottelija ja tuo väsytys on vähän hakusessa.

#56693 Ilmoita asiaton viesti
    Nipa
    Member

Ja se tietenkin riippuu täysin siittä kalasta. :) Jotkut saattaa olla pirteitä peippoja, jotkut taas sellasia sohva perunoita.

#56711 Ilmoita asiaton viesti
    fisu
    Member

Ite oon kalastanu jotain 5 vuotta ja sain tänä vuonna 8kg hauen heti kudun jälkeen. ainoostaa 20 min väsytys ja kala veneessä. yks kaveri sai 8.5kg hauen ja joutu väsyttää 2puol tuntii. |O

#56713 Ilmoita asiaton viesti
    Tonnikala
    Member

Ite oon sannut tänä kesänä 10.54kg ja 11,36kg hauet. Eka oli niin sanottu sohvaperuna joka oli melko laiska eikä liiemmin vastaan ppistänyt ja tuli veneeseen vartissa. tuo toinen suurempi oli sitten melkoisen vilkas, kiskaisi alkupaloiksi melkein 100m siimaa kun otti kiinni. Väsytys kesti jotain vähä yli puoli tuntia. Tämä suurempi oli kyllä ihan kuin eri planeetalta kun se otti kiinni teki kyllä heti selväksi että on hieman isompi kala kiinni B)

#56715 Ilmoita asiaton viesti
    clouni
    Member

no isoin haukeni ei ole iso ei oo kehumista (joku vähän reilu puol kiloo) sain sen umpi kelalla en tiiä onko vaikeempa saada umpikelalla haukee ylös kun avolla mut kyl semmonen puol kilonenkin vetää yllätävän paljon ps.helppoo kuitenkin oli saada ylös =) :D B)

#56718 Ilmoita asiaton viesti

0,750kg hauki, jonka kanssa tappelin 40 minuuttia. Kaveri vieressä pyyhki vähän väliä hikeä otsaltani. Kyllä kuitenkin taistelu kannatti, tuota haukea syödään sitten läpi talven.

#56719 Ilmoita asiaton viesti
    Kalastaja91
    Member

Hahaha mä en viittis ees liata käsiä ton kokosella hauella mä uitan ton kokosia kunnes ne irtoo mutta jos ei irtoo niin sitten on pakko liata kädet. Hienoja taistelijoitahan kaiken kokoset hauet on mutta |O limaisia.

#56720 Ilmoita asiaton viesti
    Junse
    Member

Naperolla on hyvä huumorintaju :p

#56723 Ilmoita asiaton viesti
    jigi
    Member

Riippuu välineistä ja kalan pirteydestä ja tietysti tartutuksesta (huonosti tarttunutta väsytellään kauan, ettei kala irtoaisi). Kerrankin veljellä nosti 4,5 kilon pirteän kesähauen yhestä koskesta UL-luokan vehykeillä. Ja kyllä siinä puolisen tuntia meni, ennen kuin se saatiin käsin nostettua (nostovälineitä eikä kahluuvarusteita ollut).

#56725 Ilmoita asiaton viesti
    soutaja
    Member

Veneestä kun kalastaa, niin kaikki yli puolen tunnin on kalan kiusaamista. Se on sitten eri asia jos on vaikka siikoja uistelemassa ja niihin vehkeisiin hauki tarraa. Silloin saattaa kulua hetki jos toinenkin siikavaapun varjelussa.

#56728 Ilmoita asiaton viesti
    Mage M
    Member

Minä sain 6-kiloisen hauen noin.5-minuutissa kun kaveri nosti sen haavilla veneeseen. Ja 6,32 kiloisen noin reilussa 15 minuutissa. =)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.