mitä tarvitaan perhokalastukseen
Home › Forums › Perhokalastusvälineet › mitä tarvitaan perhokalastukseen
- This topic has 1 reply, 19 voices, and was last updated 31.10.2010 at 31.10.2010 19:42 by JOKU.
-
AuthorPosts
-
lohi on kalaMember
totta
Seppo SuuronenMemberSeuraava Erä-lehti (8-2006) vastaa suurin piirtein kaikkiin perho- ja koskikalastusta koskeviin peruskysymyksiin. Se on nyt heinäkuun puolivälissä ilmestyvä Jari Tuiskusen toimittama Jarin kanssa kalassa koskilla -erikoisnumero, jossa on mm. Jarin testiryhmän tekemä valmiden perhosettien vertailu.
Jari Tuiskunen on yksi parhaiten perhokalastuksen MM-kisoissa menestyneistä suomalaisista!
Seppo Suuronen
pt/ERÄaloittelijaMemberkiitos herra suuronen olen kyllä kuullut tuiskusen menestyksestä
loopMemberEikö kanattaisi ostaa loopin adventure settiä ennemmin kuin vision 3zonea? Halvempi ja parempi(erän testivoittaja)
aloittelijaMemberaika paha kun ostettiin setti jo ennen lehteä
metso1MemberOisko kellään myyä mulle käytettyjä kahluuhousuja koko S tai M
kalastajaMemberkysyn nyt vaan kun oon lukenu nää kaikki jutut niin mistä kannattaa ja saa ostettuu mulle (11v) kahluuhousuja?? mun kenkä koko on 34 tai jotai sinnepäin.
TonttuMemberOstin tampereelta vision attack perhosetin. maksoi alle 200. sitten kahluusaappaat jotka riittää mielestäni pienillä ja kivikkoisilla koskilla. Liivit löysin rovaniemeltä edullisesti ja perhoja hankin irtotavarana kaupoista ja muutaman usean perhon paketin ostin myös. Haavi oli jo kotona joten hinnaksi tuli noin 300 euroa ja täydestä menee….
Noin aluksi siinä mutta homma laajenee ja kiikarissa on jo kahluuhousut ehkä ensi kesälle ja perhojakin innostuin itse sitomaan syksyllä.kans alottelijaMembereli onko hyvä hardyn kela,shakespearen vapa??? sellain alottelijalle, ja mikä siima ois niinkun hyvä???????????????
kans alottelijaMemberoon ollu kyl parilla koskella virpalla kalassa ja tutkinu tota perhohommaa mut jos joku kuka on vähän kauemmin harrastanu tai niin.. nii voisko vähän neuvoo???
ois kiva!!pertsaParticipantSuomen koskille sopii tavallinen perhosetti luokkaan 5.
eli vapa + perhokela (johon sopii perhosiima + n. 50 metriä pohjia)+ perusvapa on luokka #5 ja pituus 9′ (n. 270 cm)
+ kelluva luokan 5 WF siima
+ pohjasiimaa n. 50 m (20-30 lbs)
+ n. 9′ perhoperuke kärkivahvuudeltaan n. 0,20-0,25 mm. Peruketta voi jatkaa aina tarvittaessa n. 0,5 metrin pätkillä pykälää ohuemmalla ”kärkimateriaalilla” niin tuo ostoperuke ei kulu heti loppuun. Toki tasapaksullakin siimaperukkeella voi pärjätä auttavasti, mutta jos haluaa oikeasti heittää perhoa, niin kartioperukkeen merkityksen tajuaa nopeasti.
+ muutama perhoNäillä pääsee alkuun ja kirjastosta voi laitana allekirjoittaneen kirjoittaman kirjan ”Perhokalastus, tekniikat ja sidonta”, josta aukeaa laajemmin harrastuksen sisältö.
Koskilla on myös paljon kalastajia, jotka varmasti auttavat aloittamaan esim. heitossa – jos vain tohtii kysyä apua.Kireitä
Pertti Kanerva/Erä-op-Memberpertti kanerva?!!!oon muute lainanna ton sun kirjas.mitäs sanot tästä setistä:http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002 on mulla toiminnaiha ok
pertsaParticipantSetistä ei ole kokemuksia enkä ole pahaa kuullut. Lienee vähintään perustoimiva kokonaisuus – huonoihin törmää nykypäivänä todella harvoin.
alottelijaMemberkun on kartio-siima, heitto-siima ja pohja-siima niin toi uuden kartiosiimansidonta on vähän pelottava asia kun otin sen irti kun oli niin lyhyt ja siinä on se väli osa… mulla punasella jutzkalla kiinni (nimee en tiä)… niin miten uus kartiosiima sidotaan siihen välihommeliin???
JOKUMemberMISTÄ SAIS HYVIÄ VEHKEITÄ
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.