mitä tarvitaan perhokalastukseen

Home Forums Perhokalastusvälineet mitä tarvitaan perhokalastukseen

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    lohi on kala
    Member

totta ;)

#65263 Ilmoita asiaton viesti

Seuraava Erä-lehti (8-2006) vastaa suurin piirtein kaikkiin perho- ja koskikalastusta koskeviin peruskysymyksiin. Se on nyt heinäkuun puolivälissä ilmestyvä Jari Tuiskusen toimittama Jarin kanssa kalassa koskilla -erikoisnumero, jossa on mm. Jarin testiryhmän tekemä valmiden perhosettien vertailu.

Jari Tuiskunen on yksi parhaiten perhokalastuksen MM-kisoissa menestyneistä suomalaisista!

Seppo Suuronen
    pt/ERÄ

#65265 Ilmoita asiaton viesti
    aloittelija
    Member

kiitos herra suuronen olen kyllä kuullut tuiskusen menestyksestä

#65284 Ilmoita asiaton viesti
    loop
    Member

Eikö kanattaisi ostaa loopin adventure settiä ennemmin kuin vision 3zonea? Halvempi ja parempi(erän testivoittaja)

#65288 Ilmoita asiaton viesti
    aloittelija
    Member

aika paha kun ostettiin setti jo ennen lehteä

#65290 Ilmoita asiaton viesti
    metso1
    Member

Oisko kellään myyä mulle käytettyjä kahluuhousuja koko S tai M

#65292 Ilmoita asiaton viesti
    kalastaja
    Member

kysyn nyt vaan kun oon lukenu nää kaikki jutut niin mistä kannattaa ja saa ostettuu mulle (11v) kahluuhousuja?? mun kenkä koko on 34 tai jotai sinnepäin.

#65294 Ilmoita asiaton viesti
    Tonttu
    Member

Ostin tampereelta vision attack perhosetin. maksoi alle 200. sitten kahluusaappaat jotka riittää mielestäni pienillä ja kivikkoisilla koskilla. Liivit löysin rovaniemeltä edullisesti ja perhoja hankin irtotavarana kaupoista ja muutaman usean perhon paketin ostin myös. Haavi oli jo kotona joten hinnaksi tuli noin 300 euroa ja täydestä menee….
    Noin aluksi siinä mutta homma laajenee ja kiikarissa on jo kahluuhousut ehkä ensi kesälle ja perhojakin innostuin itse sitomaan syksyllä.

#65310 Ilmoita asiaton viesti

eli onko hyvä hardyn kela,shakespearen vapa??? sellain alottelijalle, ja mikä siima ois niinkun hyvä???????????????

#65311 Ilmoita asiaton viesti

oon ollu kyl parilla koskella virpalla kalassa ja tutkinu tota perhohommaa mut jos joku kuka on vähän kauemmin harrastanu tai niin.. nii voisko vähän neuvoo???
    ois kiva!!

#65314 Ilmoita asiaton viesti
    pertsa
    Participant

Suomen koskille sopii tavallinen perhosetti luokkaan 5.
    eli vapa + perhokela (johon sopii perhosiima + n. 50 metriä pohjia)

+ perusvapa on luokka #5 ja pituus 9′ (n. 270 cm)
    + kelluva luokan 5 WF siima
    + pohjasiimaa n. 50 m (20-30 lbs)
    + n. 9′ perhoperuke kärkivahvuudeltaan n. 0,20-0,25 mm. Peruketta voi jatkaa aina tarvittaessa n. 0,5 metrin pätkillä pykälää ohuemmalla ”kärkimateriaalilla” niin tuo ostoperuke ei kulu heti loppuun. Toki tasapaksullakin siimaperukkeella voi pärjätä auttavasti, mutta jos haluaa oikeasti heittää perhoa, niin kartioperukkeen merkityksen tajuaa nopeasti.
    + muutama perho

Näillä pääsee alkuun ja kirjastosta voi laitana allekirjoittaneen kirjoittaman kirjan ”Perhokalastus, tekniikat ja sidonta”, josta aukeaa laajemmin harrastuksen sisältö.
    Koskilla on myös paljon kalastajia, jotka varmasti auttavat aloittamaan esim. heitossa – jos vain tohtii kysyä apua.

Kireitä
    Pertti Kanerva/Erä

#65326 Ilmoita asiaton viesti
    -op-
    Member

pertti kanerva?!!!oon muute lainanna ton sun kirjas.mitäs sanot tästä setistä:http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002 on mulla toiminnaiha ok

#65330 Ilmoita asiaton viesti
    pertsa
    Participant

Setistä ei ole kokemuksia enkä ole pahaa kuullut. Lienee vähintään perustoimiva kokonaisuus – huonoihin törmää nykypäivänä todella harvoin.

#65334 Ilmoita asiaton viesti
    alottelija
    Member

kun on kartio-siima, heitto-siima ja pohja-siima niin toi uuden kartiosiimansidonta on vähän pelottava asia kun otin sen irti kun oli niin lyhyt ja siinä on se väli osa… mulla punasella jutzkalla kiinni (nimee en tiä)… niin miten uus kartiosiima sidotaan siihen välihommeliin???

#65337 Ilmoita asiaton viesti
    JOKU
    Member

MISTÄ SAIS HYVIÄ VEHKEITÄ

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.