siimasta

Home Forums Perhokalastusvälineet siimasta

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    jorma
    Member

olen nyt 2 kesää kalastanut pelkällä kelluvalla heittosiimalla niin ajatttelin ostaa uppoavan siiman. olisikko paras kärkiuppoava, elikkä kalastelen koskilla ja joilla lähinnä.

sitten olen ajatellut tehdä itse perukkeeni niin montaako eripaksuista siimanpätkää suosittelette? ja mistä vahviiksistsa tulisi hyvin oikeneva peruke :) sen pari kiloa pitäisi ainakin kestää.

ja vielä pitäisi saada uusi perhokela näille uppoaville vehkeille, niin mikä olisi sellainen halpa mutta kuitenkin melko hyvä, siis eihän sellaista ole(?) mutta kuiteskin :) eli mahd. halpa, ei mitään jarruja valmiina händy-jarru, paras jarru :)

#64811 Ilmoita asiaton viesti
    Nisäkäs
    Member

Siinäpä sitä olikin monta kysymystä.Mielestäni tuo uppoava siima yleensäkin vaatii melko suuria,nopeasti virtaavia jokia.Itse en halua sillä yleensäkään kalastaa.On vaikeampi heittää kuin kelluva.Suuri osa siimaa saattaa lojua pohjassa tai melkein ja tarttuu myös luonnollisesti helpommin pohjaan.Käytän valmiina ostettuja,erinopeuksilla uppoavia,yleensä ruskeita irtokärkiä(niitä on vähän eripituuksilla ja eri paksuisia).Pari kolme metriä pitkiä.Näillä pienemmissä joissa kyllä pääsee hyvin pohjan läheisyyteen.Suurillakin virroilla se mielestäni riittää taimenellekin(lohi,harri ja kirjohan ottaa mielellään hyvinkin pinnan läheltä).

Itse olen kalastellut kauan ja pidän tälla lailla kalastamisesta.Tämä irtokärki on sitten helppo ottaa pois ja vaihtaa vain tapsi pintaperhosteluun.

Tuo eripaksuisista siimoista tehty tapsi on myös minulle tarpeeton.En juuri ole huomannut suurempaa eroa oikeavuuteen edes kuivaperhoilla.Aloitellessa joskus 35 vuotta sitten käytin.Sotkua se vain voi aiheuttaa.

Luonnollisesti tapaan vanhoja konkareita nytkin jotka sitä käyttävät.Tietenkin he tulevat myös tyytyväisiksi omilla menetelmillään. :)

#64817 Ilmoita asiaton viesti
    jorma
    Member

kiitos :)

#64822 Ilmoita asiaton viesti
    jorma
    Member

siis onko nämä niinkuin tyyliin heittosiimanpätkiä ja sitten vielä siihen normiperuke päähän? elikkä että nämä irtokärjet olisivat niinkuin heittosiiman paksuista, vai onko nämä irtokärjet se peruke?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.