Kanahaukka jänisjahdissa

Home Forums Luonto Kanahaukka jänisjahdissa

Viewing 4 posts - 46 through 49 (of 49 total)
  • Author
    vierailija
    Member

riittää. Loistava paikka seurata kanahaukan saalistusta ovat talviset kaatopaikat. Kanahaukalle sopivaa ravintoa riittää ja avarassa maisemassa tarkkaileminen on helppoa. Lukuisia saalistuksia nähneenä voin sanoa, että koiraspuolinen kanahaukka kyllä tappaa harmaalokin kokoisen saaliin helposti, muttei jaksa yleensä kuljettaa sitä ilmateitse tappopaikalta pois.
    Naaraskanahaukka puolestaan vie harmaalokin kokoisen saaliin helposti mukanaan.
    Aikuinen metsäjänis lienee kookkaallekin kanahaukkanaaraalle liian raskas kannettavaksi.
    Huuhkajan olen nähnyt istuvan metsäjäniksen kanssa korkealla kuusessa ja jonkun kerran olen nähnyt jäniksen lumijälkien päättyneen huuhkajan siipien jälkiin.
    Yhtäkaikki, pedot tappavat pysyäkseen itse hengissä. Syyttömiä ne itse ovat evoluution tuomaan kehityskulkuun.
    Nykyihmiselle metsästys on huvia, ei hengissä pysymistä. Arvot eivät ole vertailukelpoisia keskenään.

#72552 Ilmoita asiaton viesti
    Jos
    Member

et ole huomannut lukuisista ”seuraamisista” saalistuksista huolimatta, niin annan vihjeen niihin tapauksiin, jotka tulevaisuudessa kohtaat ihan oikeassa luonnossa:

Kanahaukka syö häiriöttömässä luonnonmukaisessa tilanteessa, sukupuoleen katsomatta, jopa (iiii..ikk) sanonko…et sano…sanonpa…sian.

#72555 Ilmoita asiaton viesti
    Vierailija
    Member

Mietin todella kauan, onko aiheellista kommentoida Erä-lehden keskustelupalstalle mitään mistään.
    Tämä sen vuoksi, että liikun luonnossa erittäin paljon, vain puhtaan nautinnon vuoksi. En katsele mitään siellä aseen tähtimen läpi.
    Vastaus kommenttiini alitti silti pahimmatkin odotukseni. Foorumi oli ilmiselvästi väärä.
    Vastauksen lauserakenteiden ja oikeinkirjoitusvirheiden vuoksi toivon Suomen koulujärjestelmän vuoksi, että sen laatija oli korkeintaan 12 vuotias koululainen.
    Pahoin pelkään, että näin ei kuitenkaan ollut asia. . . . .
    Poistun siis pysyvästi tältä foorumilta.

#72564 Ilmoita asiaton viesti

Yleensä miettiminen auttaa, mutta ei näköjään nyt. Minusta vihreiden osalta pahin odotus päättyi eilen.

Viewing 4 posts - 46 through 49 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.