Suomen sudet

Home Forums Luonto Suomen sudet

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 113 total)
  • Author
    Samppa
    Member

Lainattu: Etelä-Saimaa tänään sunnuntaina 5.Maaliskuuta 2006.
    Ministeriö ei myöntänyt lupaa häirikkösuden kaatamiseksi.
    Luumäki. Kolme koiraa Luumäellä tappanutta sutta ei saa kaataa. Maa- ja metsätalousministeriö ei myöntänyt anottua poikkeuslupaa suden kaatamiseksi. Metsästäjien päätös on herättänyt paljon tyrmistymistä.
    -Millaista susireservaattia ministeriö tänne oikein kaavailee, ihmettelee Kymen riistanhoitopiirin keskisen suurpetoalueen jahtipäällikkö Kimmo Ylärakkola. Puheenjohtaja ja poikkeusluvan hakija Veikko Simola ovat samoilla linjoilla.
    Kymen riistanhoitopiirin mukaan susi on jo tottunut koirien tappamiseen ja hyvin todennäköisenä se pitää, että susi myös jatkaa koirien pyydystämistä ravinnokseen.
    Ministeriön virkamiehet Seppo Havu ja Jussi Laanikari kertovat päätöksessään hylänneensä kaatolupahakemuksen.
    He sanovat ministeriön ottaneen huomioon varovaisuusperiaatteen susikannan säilyttämiseksi.
    Simola ja Ylärakkola eivät näe ministeriön päätöksessä mitään mieltä. Ministeriö linjaa nyt niin, että susi saa syödä koiria ja liikkua talojen pihassa Ylärakkola tuumaa.
    -Kun sattuu vielä pahempi vahinko, toivottovasti ministeriöstä löytyy henkilöt, jotka pystyvät ottamaan vastuun linjauksestaa.
    Tiedoksi:
    Suomessa elelee noin 200 sutta.
    Itse harventaisin susikantaa ja roimasti jos saisin päättää asiosta.

Siis ei voi kun ihmetellä ministeriön päätöstä.
    :ashamed: :ashamed: :ashamed:

#70681 Ilmoita asiaton viesti
    martti
    Member

niin tosiaankin Suomessa on VAIN noin 200 sutta mutta koiria on yli 500000. Eli jokaiselle sudelle olisi syötäväksi noin 2500 koiraa.

#70701 Ilmoita asiaton viesti
    ERÄJORMA
    Member

Minun tietääkseni koiria ei ainakaan tähän mennessä ole tarkotettu susien suuhun. En minä ainakaan sen takia koiria hanki että susilla on nälkä.

#70704 Ilmoita asiaton viesti
    Samppa
    Member

No jos koiria alkaa kuolla paljon niin ministeriö on tässä vastuussa. ” No annetaan sitte susienkin lisääntyä kunnolla.”
    Kyllä ottaa päähän tuo saa”…”anan
    ministeriö. :/

#70706 Ilmoita asiaton viesti
    moro
    Member
    Mitäs pitää niitä koiriaan ulkona, jos susia suomessa on noin vähän mitä #&%£$!* niitä ampumaan.
    Ps. susi kuulluu suomen luontoon
    #70724 Ilmoita asiaton viesti
    Saivare
    Member

Koiria ja koiran paskoja on riesaksi asti. On hyvä, että sudet harventaa rakkikantaa.

#70742 Ilmoita asiaton viesti
    Martes
    Member

On se koeranturrukkata mukavampi silitellä saunanportailla. Suetki menetteleisi, jos pysyisivät pororavinnossa.

#70779 Ilmoita asiaton viesti
    nao lobo
    Member

kuuluu suomen luontoon muttei pihoihin syömään ihmisen eläimiä pysyköön erämaassa.jollei pysy niin syötetään lyijyä

#70783 Ilmoita asiaton viesti
    Samppa
    Member

No jos sudet liikkuvat pihoilla niin piha pitäisi aidata.
    Jonkinlainen verkkoaita joka suojelis koiria. Ehkä enemminkin sitte pitäis satsata turvallisuuteen maasuduillakin.
    Muute ei hommaa ratkaista oikein. :whistle:

#70802 Ilmoita asiaton viesti

Kyllä on pölijää ajatella että täällä maalla kaikki pitäisi aidata sellaisen pedon eli suden takia.Suden puolustajat on aidattu kyllä.Ensin ne syö kaiken elollisen,sen jälkeen viimeistään ihmisen,on toteen näytetty monissa viisaiden tutkijoiden kannanotoissa.

#70806 Ilmoita asiaton viesti
    jerkko
    Member

jos meidän pihaan tulee ni kyl suden parkaki kuolee

#70829 Ilmoita asiaton viesti
    Hukan surma
    Member

Lainaus:
    08.03.2006 klo 20:47 Martes kirjoitti
    On se koeranturrukkata mukavampi silitellä saunanportailla. Suetki menetteleisi, jos pysyisivät pororavinnossa.

Älähän nyt ihan noin riettaita juttele.Poron liha on jumalten ruokaa.Se on paras liha mitä yleensäkään on olemassa.Vastaan saat tietenkin väittää kunhan vain et epäile etten muutamaa lajia ole maistellut.

Koiranikin saisi hukka syödä jos jättää porot rauhaan.Tiedän kyllä myös että tästä asiasta ei ole takeita,joten hukkakannat kuriin.

#70840 Ilmoita asiaton viesti
    minä
    Member

minä en juma#¤@ta voi ymmärtää tuommosta puhetta että ”ei se haittaa jos ne suet syö joitakin koiria.. mitä siitä” se kuulkaas vi#%@taa melkolailla, kun ensin ostaa hyvän koiran, kouluttaa sen että siitä tulee pirun hyvä metsästyskoira sitten joku vi@$n susi tulee ja napsii sen suihinsa!!!

koira on ihmisen paras kaveri ja perheen jäsen!!!

#70848 Ilmoita asiaton viesti
    minä
    Member

ihan sydäntä polttaa miten pöljiä jotkut ihmiset voivat olla!!! |O

#70853 Ilmoita asiaton viesti
    minä
    Member

jos niillä susilla niin nälkä on niin voi niille tarjota jauhelihaa johon on piilotettu vanhoja nitroja tai vaahtomuovia… ei varmasti enää ole sillä sudella ikinä nälkä joka sattuu tuon makupalan syömään :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 113 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.