metsästäjän ikä

Home Forums Aseharrasteet metsästäjän ikä

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • Author
    Poika
    Member

Itse olen 14 mutta täytän 15 tänä vuonna. En voi olla puuttumatta tuohon kommentiin et ”kannattaa ostaa heti alussa kunnon ase niin kestää pitkään”. Oma mielipiteeni on se et rippuuu täysin millä lailla asetta hoitaa.. Itse kuivaan aseen aina kun tulen metsältä ja jos päässyt vielä ampumaan niin piiput puhdistan.. Uskon et moni näin juuri tekee mut on myös niitä jotka sanoo että Baikalilla ei tee mitään ku heti ruostees, mut mikäli aseista pitää hyvää huolta niin ei ne ihan heti ruosteessa ole. Onhan se tietenkin kyllä niinkin et ei huippu aseet niin helposti ruostu/rappeudu. Miksi sitten pitäisi ostaa huippu ase ellei siinä oo muuta kuin hieno ulkomuoto?

#113673 Ilmoita asiaton viesti
    jooo
    Member

jepp..näin on..ei sitä nyt nii väline urheilija tarvi olla että parasta kehiin vaa mitä kaupasta löytyy? melkeen sanoisin että kaikki aseet ne kestää jos pitää vaan hyvää huolta?

#113674 Ilmoita asiaton viesti
    Hirvi ukko
    Member

Meikä on 15 ollu mettä kortti 11vuotiaasta ja mettälä ollu 8vuotiaasta =)

Ps toi 11v Hirvi ukko pölläs nickin:(

#113675 Ilmoita asiaton viesti
    Hirvi ukko
    Member

korjaan se oliki 12vuotias varas :D

#113676 Ilmoita asiaton viesti
    Hirvi ukko
    Member

Lainaus:
    10.04.2006 klo 12:46 jaa kirjoitti
    oon 10v.mistä johtuu että mul käy olkapäähä kipeetä ku ampuu <haulikolla> :(

Hommaa lihaksia/totuttele aseen rekyyliin, hommaat automaatti haulikon jostain ja alat räiskiin :D

#113677 Ilmoita asiaton viesti
    ERÄJORMA
    Member

16 ja kortti ollu 9 vuotiaasta asti!!

#113678 Ilmoita asiaton viesti
    Wilhelm
    Member

Antoni Zoli on italialainen. Tässä rihlakossa haulipiippu 12/70 ja kiväärikaliiberi 222. – Hyvä ase metsästykseen! =)

#113679 Ilmoita asiaton viesti
    onkija
    Member

minä olen 77 vuotta vanha te ette osaa kalastaa yhtään ei mitään ul keloja vaan ottakaahan pojat onget mukaan vaan ja mato koukkuun ja se veteen ja sitten vaan odotellaan kun kalaa tulee.

#113680 Ilmoita asiaton viesti
    Linnustaja
    Member

48 tulee kohta täyteen.10v putos eka lintu.

#113681 Ilmoita asiaton viesti
    semtex
    Member

Lainaus:
    22.04.2006 klo 13:17 onkija kirjoitti
    minä olen 77 vuotta vanha te ette osaa kalastaa yhtään ei mitään ul keloja vaan ottakaahan pojat onget mukaan vaan ja mato koukkuun ja se veteen ja sitten vaan odotellaan kun kalaa tulee.

höpö höpö sanon minä!kyllä 2000 luvulla kannattaa kalastaa esim aniitilla.ja parhaimman saaliin saa lohialtaasta.yksi 750gramman pötkö riittää ja siihen teipattuna tulilankanalli nro:8kalaa tulee satoja kiloja kerralla!

#113682 Ilmoita asiaton viesti
    höröpykki
    Member

oon 27 vuotias ja minulla on surullinen tarina, eksyin armeijan kova-ammunta leiriltä metsään ja asuin siellä 7 vuotta turvanani rynkky ja kolme lipasta 7.62 panoksia.. viime kuussa auto tömäs muhun kun löysin metsätien, takaisin olen sivistyksen pariin siis päässy
    :D tapoin ainakin 300 oravaa puukolla

#113683 Ilmoita asiaton viesti
    petrus
    Member

Lainaus:
    10.04.2006 klo 12:46 jaa kirjoitti
    oon 10v.mistä johtuu että mul käy olkapäähä kipeetä ku ampuu <haulikolla> :(

Jos olet oikeakätinen, purista oikean käden kolmella liipasinsormen alapuolella olevalla sormella aseen tukkia kahvasta , siten että aseen perä on tukevasti olkapäätä vasten.(liipasinsormellahan on oma tehtävänsä, kuten tiedät.) Jos olet vasenkätinen, sama vasemmalta puolelta. Ei tarvitse hampaat irvessä puristaa, riittää kun pitää aseesta kunnolla kiinni. Löysällä otteella potkaisee varmasti enemmän ja olkapäähän koskee. Ase potkaisee tosin jonkinverran, vaikka pidät hyvin siitä kiinni, mutta se auttaa kummasti. Muista laukaistessa keskittyä tähtäyskuvaan ja puristaa liipasinsormella, ettet ”nykäise”, joka takaa hyvän osuman ,tai ainakin edesauttaa sitä.

Mukava nähdä, että noinkin nuori mies on kiinnostunut asiasta. Suosittelen muillekin vasta-alkajille, että aluksi kannattaa ampua kevyempiä latauksia, esim. jos kyseessä on 12 cal. haulikko, niin savikiekkopatruunoita 24 grammaisia ja totutella niillä pitämään aseesta oikealla tavalla kiinni, sekä olkapäätä ottamaan vastaan rekyyliä, eli potkua. Sitten kun perusasiat kunnossa, voi siirtyä raskaampiin latauksiin, 36-50grammaisiin, tai jopa raskaampiinkin haulikon kaliiperista riippuen.

Mukavia hetkiä haulikkoammunnan ja metsästyksen parissa. :)

#113684 Ilmoita asiaton viesti
    petrus
    Member

Olen kohta 32-vuotias metsästäjä. :)

#113685 Ilmoita asiaton viesti
    ukk
    Member

13,5 vee kortti ollna kakas vuotta

#113686 Ilmoita asiaton viesti
    TwlWnd
    Member

Lainaus:
    01.01.2006 klo 17:44 näköjään kirjoitti
    täällä keskusteluissa ei taida olla kuin teinejä jotka kehuu halpaa baikalia kun ei ole muuhun ollut varaa.

Hunting: nobel. Relax. If rich is ok. Evri män hunt. Fine.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.