Kiikaritähtäin?

Home Forums Aseharrasteet Kiikaritähtäin?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Onko teillä kokemusta 2,5-10×56 kerataisesta kiikaritähtäimestä hirvijahdissa? (ei pelto metsästyksessä vaan lähinnä koiralla tapahtuvassa matsästyksessä)

#104291 Ilmoita asiaton viesti
    bear71
    Member

kyllä se koira miehelle on liijan iso suurennus/liian pieni näkökenttä.1-4 tai korkeintaan1,5-6suurennos on hyvä ja jos vielä laittaa sen pikajaloilla ja säilyttää avotähtäimet niin ei tule ongelmia kun pusikot on lumisia ja kiikarin linssit vaikea saada pysymään puhtaina

#104294 Ilmoita asiaton viesti

Entäs tornissa passissa olevalle hirvimiehelle?

#104297 Ilmoita asiaton viesti
    Jappe
    Member

Ihan hyvä.koirallehan ammutaan seisovaa hirveä.tai ainakin pitäisi. ja toimii se tornissakin. itse käytin pitkään 4x. nykyään 1.5-6x.on vähän monipuolisempi

#104300 Ilmoita asiaton viesti
    SakoTarget
    Member

Ihan hyvä. Ite käytän normaalisti 3 suurennosta, mutta peltopassis 6:sta. Nakökenttä riittää mainiosti

#104301 Ilmoita asiaton viesti
    aijaa
    Member

mulla on 6-20×50 ja on ihan hyvä. olen ampunu hirven 50m päähän ja kerroin oli silloin 8. ei nuilla 1-6 kertoimilla tee mitään. et erota onko risuja edessä.

#104304 Ilmoita asiaton viesti
    xxx
    Member

valitettavasti asia on päin vastoin. pienillä suurennuksilla näkee paremmin risut alle 50m etäisyyksillä. jos et usko niin testaa vaikka.

#104306 Ilmoita asiaton viesti
    bear71
    Member

Lainaus:
    13.12.2005 klo 20:11 aijaa kirjoitti
    mulla on 6-20×50 ja on ihan hyvä. olen ampunu hirven 50m päähän ja kerroin oli silloin 8. ei nuilla 1-6 kertoimilla tee mitään. et erota onko risuja edessä.

peltokytiksellä tuommoset suurennokset vielä menee paitsi ei eurooppalaisena kiikarina tuosta ei valovoiman puolesta ole siihenkään.ja koska noissa on paralaksisäätö niin tarkka näköalue on váin muutamia metrejä säädetyn kahta puolta ja risuista ei tiedä mitään jos säätö on osunut eri kohtaan mihin hirvi sattuu tulemaan ja näkökenttä on esim 20m päästä alle metri,mikä on toivottoman vähän liikkuvaan maalin ammuttaessa

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.