Kiikaritähtäin?
- This topic has 7 replies, 6 voices, and was last updated 14.12.2005 at 14.12.2005 20:36 by .
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Aseharrasteet › Kiikaritähtäin?
Onko teillä kokemusta 2,5-10×56 kerataisesta kiikaritähtäimestä hirvijahdissa? (ei pelto metsästyksessä vaan lähinnä koiralla tapahtuvassa matsästyksessä)
kyllä se koira miehelle on liijan iso suurennus/liian pieni näkökenttä.1-4 tai korkeintaan1,5-6suurennos on hyvä ja jos vielä laittaa sen pikajaloilla ja säilyttää avotähtäimet niin ei tule ongelmia kun pusikot on lumisia ja kiikarin linssit vaikea saada pysymään puhtaina
Entäs tornissa passissa olevalle hirvimiehelle?
Ihan hyvä.koirallehan ammutaan seisovaa hirveä.tai ainakin pitäisi. ja toimii se tornissakin. itse käytin pitkään 4x. nykyään 1.5-6x.on vähän monipuolisempi
Ihan hyvä. Ite käytän normaalisti 3 suurennosta, mutta peltopassis 6:sta. Nakökenttä riittää mainiosti
mulla on 6-20×50 ja on ihan hyvä. olen ampunu hirven 50m päähän ja kerroin oli silloin 8. ei nuilla 1-6 kertoimilla tee mitään. et erota onko risuja edessä.
valitettavasti asia on päin vastoin. pienillä suurennuksilla näkee paremmin risut alle 50m etäisyyksillä. jos et usko niin testaa vaikka.
peltokytiksellä tuommoset suurennokset vielä menee paitsi ei eurooppalaisena kiikarina tuosta ei valovoiman puolesta ole siihenkään.ja koska noissa on paralaksisäätö niin tarkka näköalue on váin muutamia metrejä säädetyn kahta puolta ja risuista ei tiedä mitään jos säätö on osunut eri kohtaan mihin hirvi sattuu tulemaan ja näkökenttä on esim 20m päästä alle metri,mikä on toivottoman vähän liikkuvaan maalin ammuttaessa
Uudessa luonnonsuojelulaissa ja siihen liittyvässä Urho Kekkosen kansallisp...
Kalatalouden Keskusliitto esittää, että myös yli 65-vuotiaiden tulisi maksa...
Autiotupien käyttöohjeet on yleensä kerätty pöydillä oleviin kansioihin eli...
Jari ja Heikki tepastelevat viikon kuluttua Lempäälän Höytämönjärvelle tavo...
Saimaan järvilohi on ELY-keskusten kehittämien tulosmittareiden perusteella...