urika vs extrema

Etusivu Keskustelu Aseharrasteet urika vs extrema

Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  baikal 04.12.2005 at 4.12.2005 14:59.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija

beretta
    Jäsen

kertokaa mielipiteenne haulikoista Beretta 391 urika synthetic ja Beretta extrema synthetic 8)

#104119 Ilmoita asiaton viesti

nimimerkki
    Jäsen

ei taida nuissa olla niin eroa että pystyisi vertaan. kaksi huippulaatuista ja tuntuista on kyseessä. ero on vain 76/89

#104121 Ilmoita asiaton viesti

xxx
    Jäsen

itse asiassa extreman ja urikan ero on teoriassa suunnattoman suuri. extrema ei ole urikan 89 versio vaan on lähtöjäänkin suunniteltu kokonaan eri aseeksi. näin ollen se on oma ase ja ei sisällä kompromisseja. halvintahan se olisi tehdä pidemtämällä urikan laatikkoa ja pesää. näin ei onneksi ollla tehty vaan ainevahvuudet yms ovat siis alunalkajaan 89 suunniteltu kuten muyös kaasu järjestelmä. Näin eio ole tehty esim rem 870 12/89. siinähän homma toteutettiin lähes niin että kalvattiin patruunan poisto aukko isommaksi ja pesää avarretiin. ase on kai ihan toimiva mutta varmasti kompromissi. no rem 870 on kyllä vuosien varrella lapsukkset poistuneet jo. SIIS urika on parhaimmasta päästä ellei paras 1/2 auto jota olen tastannut. Extrema on hieman kömpelömpi ja åainavampi mutta erittäin hyvä ase jos haluaa 89. ennemmin se kuin benelli joka on inertia lukkonen. 89 saa olla ehdottomasti kaasumäntänen. ja itse pidänkin enemmän kaasumännästä kuin inertiasta. Inertia rakennehan ei siis poista rekyyliä juuri lainkaan.

#104124 Ilmoita asiaton viesti

baikal
    Jäsen

xtremassa on kuiteki samanlainen pyörähtävä lukko kuin benellissä vaikka onki kaasutoiminen. ja samaa mieltä että ei inertia ole hyvä. varsinkaan 89 mallissa. jos lataa pienet panokset niin 89 on liikatehokas samalle jouselle. mutta mitä tuosta potkusta niin en ole omakohtaisesti huomannu eroa ei puolareitten potkuissa. tai sitten en ole kiinnittänyt huomiota koska ei se potku haittaa.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.