patruunapesä

Home Forums Aseharrasteet patruunapesä

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Sorsa
    Member

Oon tuossa haulikon ostohin pikkuhiljaa eessä ja oon miettiny että kumpi 12/76 tai 12/89 patruunapesä kannattaa valita. Ei sillä etteikö 12/70 pärjäisi mutta aina joskus voi tarvita enemmän tulivoimaa. Oon kyl ite 12/76 kannalla enemmän, mutta mites muut?

#92627 Ilmoita asiaton viesti
    joku
    Member

oon itekin ostamassa ehkä uutta haulikkoa.olen 89 kannalla mutta ei sill ole väliä.12/89 paukut on V###N kalliita :(

#92636 Ilmoita asiaton viesti
    Paavo
    Member

….kalliita tietenkin mutta jos niitä tarvii puolet vähemmän kuin vaikka 70 millisiä niin … ja haavoittamisriski on pienempi kun saa riittävästi kuulia matkaan.

Osta vaan 89. Ammut sitten tilanteen mukaan.

#92660 Ilmoita asiaton viesti
    Pum Pam
    Member

Kyllä 12/70 pärjää ihan hyvin,miulla on aseessa 89 pesät 70mm tekee paremman kuvion ja läpäisyn 35m.

#92666 Ilmoita asiaton viesti
    bear71
    Member

kyllä tappo laukaukset on varmaan 99% kiinni jostain muusta kuin siitä minkä mittanen panos sattuu olemaan.kyllähän niillä pitkillä mangumeilla parhaimmillaan joku lisä metri saadaa mutta se vaatii panos testejä että löytää aseeseen käypäsen pakun ja usein niisä kireimmistä latauksista sitä ei löydä.ja 12/89 on monelle jo sellainen ammuttava että pyssyä pitää puristaa kuin pankinjohtajan kättä ja tietysti silmät kiinni laukaisu :o

#92680 Ilmoita asiaton viesti
    joku
    Member

jos on 2.75mm 12/89 piipussa.ei jää sorsan mentävää aukkoa 20 metriin :D

#92687 Ilmoita asiaton viesti
    Iron-Ike
    Member

ois se 89 ihan kiva… saahan siihe laitettuu 12/76 paukun… mutta jos hanhia tai kettuja ampuu ois se 89 parempi vaihtoehto.

#92699 Ilmoita asiaton viesti
    silkkitukka
    Member

en oikein osaa sanoo mutta ite pirän 12/76 enemmän mut ajattelin silti ostaa 12/89 lincoln premierin

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.