Heittohyrrä kysymys?

Home Forums Heittokalastusvälineet Heittohyrrä kysymys?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author
    pehko
    Member

Eli,aloittelen vasta hyrrällä heittoa ja askarruttaa siiman nousu puolalta heitoissa.Jos siima kierroksia siis nousee jonkun verran puolalta,niin voiko vaan aloittaa takaisin kelauksen.Kiristyykö siima itsestään vai pitääkö sitä ottaa ulos niin paljon et löysät tulee ulos?

#62230 Ilmoita asiaton viesti
    velho
    Member

jos löysä vyyhti tulee kelalle niin kannattaa vaan vetää löysät pois heti. sormien välistä kelaa siiman takaisin et menee taas hyvin kelaan. säädä koko heiton aikana peukalolla puolan pyörimisnopeutta niin sotkuja ei tule ja uistin tippuu sentin tarkkuudella haluttuun paikkaan. ite oon säätäny magneetin täysin vapaaksi ja säädän peukalolla koko heiton. magneetti on vapaa niin tulee pidempiä heittoja, voi säätää heittopituuksia paremmin, eikä ole turhia magneetin säätämisiä kun vaihdetaan uistinta ja painoluokka vaihtuu. hyrräkela on kyllä ehdoton peli kun puhutaan ”raskaammasta” kalastuksesta. :)

#62233 Ilmoita asiaton viesti
    pehko
    Member

Mulla ei sitä magneetti jarrua siinä ole,se on kaiketi keskipako jarrulla(Abu 6500c3)mut ajatushan on sama,eli puola herkemmin pyöriväksi ja peukku käyttöön.Vapa siihen on kyllä hankittava parempi.Olisko Shakes.. Ambidex titanium hyvä heittoon/vetoon aattelin sitä n.220cm ja 15-50g?Kokemuksia,ehdotuksia ja perusteluita hyvistä vavoista. =)

#62252 Ilmoita asiaton viesti
    Shanghai
    Member

Shakespearen Ambidex Titanium on hyvä vapa 6500 sarjalaiselle döörille.

#62253 Ilmoita asiaton viesti
    pehko
    Member

Onhan tuo kookas kela heitto hommiin mut tulee uisteltua myös. Pienemmille vieheille on avosetti olemassa ja siinä on vapana ambidex titanium 5-20g. Siihen oon oikein tyytyväinen. Jotkut on kehunu sitä daiwan vulcan x:ää millanen se olisi? Kun monasti ne kommentit on luokkaa ”oma vapa paras vapa”

#62254 Ilmoita asiaton viesti
    Shanghai
    Member

Daiwan Vulcan on aika jäykkä keppi yleiskäyttöön, sellainenkin kyllä löytyy…Amban 6500 C3:ssa nyt vapana Shimano Nexave AX ja Shakespeare kyydittää D6 ambaa…Törnon parina pikkunexave…voipi olla että Vulcan pääsee uittamaan juuri Puolasta saamiani Salmo Slidereita viikonloppuna…

#62257 Ilmoita asiaton viesti
    velho
    Member

Jos se kelasi on ambassadeur 6500c3, niin kyllä siinä magneetti vaan on niin kuin muissaki dööreissä. Se on siinä kammen ja sen tähtipyörän alla oleva todennäköisesti sulla musta säätönamiskuukkeli.
    Ei se oo yhtään iso kela heittelyyn jos haukea kalastelet asiallisen kokoisilla uistimilla. Mul ainaki 10 ambassadeuria ja pienin 5500 sarjaa.
    Hyviä vapoja maailma täynnä. Mut kannattaa jättää ne kaikkein halvimmat vavat sinne hyllyyn.
    vulcania tossa jo kehuttiinkin, ja minä kehun lisää!!!
    vulcan x-9 ois aika passeli sun döörille. Uistimet lentelee sillä vavalla erittäin hyvin ja tarkasti.

#62259 Ilmoita asiaton viesti
    Shanghai
    Member

6500 c3 on ilman magneettijarrua.

#62262 Ilmoita asiaton viesti
    pehko
    Member

Niin sellanen käsitys mullakin on. Se ambidex olis kätsän mittanen 7,5 jalkasena ja kai jäykempi kun kasi jalkanen. Siimana mulla on Cajun red laig.. power prota on kans kehuttu, mut luulen et tulee halvemmaksi harjotella monolla. Siima taitaa olla kuluvaa tavaraa näin ens alkuun ;)

#62264 Ilmoita asiaton viesti
    Ezbe
    Member

Vavan hankinta riippuu siitä, mitä kalaa aiot pääsääntöisesti kalastaa ja minkä painoisia vieheitä käytät? Ambidex titanium on hyvä vapa, itsellä hyrräkäytössä (5500 ProRocket)9 jalkainen versio. Tuo 220 pitkä vapa kuulostaa lyhyeltä heittokäyttöön.

#62268 Ilmoita asiaton viesti
    pehko
    Member

Haukee ainoostaan tuolla döörillä, toki kuhaaki uistellessa tulee. Mut siis tuo 7,5 on lyhyt heittoon vai? Onnistuuko ollenkaan heitto, siis edes kohtuullisen vaivattomasti?

#62272 Ilmoita asiaton viesti
    pehko
    Member

Niin juu ne viehe painot n.20-70 tuon kokoisia lennättäisin.

#62275 Ilmoita asiaton viesti
    Shanghai
    Member

7,5 jalkainen on parempi heittovapa kuin 8 Ambidex Titaniumista puhuttaessa.

#62278 Ilmoita asiaton viesti
    pehko
    Member

Ja oon katsellut, että on edullisempi kuin se kasi jalkanen. Täytys päästä kauppaan hetkutteleen niin olis taas vähän viisaampi. :p

#62280 Ilmoita asiaton viesti
    Pehko
    Member

Timo kyseli siitä ambidex vavasta, niin nostin tän ylös. Tässä ketjussa kun on tarinaa ko. vavoista.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.