Hirvijahti
Home › Forums › Metsästys & riista › Hirvijahti
- This topic has 1 reply, 10 voices, and was last updated 07.09.2009 at 7.9.2009 10:29 by Hunter92.
-
AuthorPosts
-
MetsästäjäMember
Kuinka moni käy hirvijahdissa. Ja ootteko päässy näkemää hirviä. Ite käyn ja oon nähny lehmän ja kolmepiikkisen.
Eränkävijä-K98-M02MemberNo olisin mennyt hirviseuraan katsomaan minkalaista hommaa se on niin ymmärsivät jollain ihmeen tavalla, että olisin tulossa aseen kanssa hirvi jahtiin. En jaksanut rueta selittämään miten asian tarkoitin. Menepähän sitten 2v päästä kun täytän 18 niin ostan pelit ja vehkeet niin pääsee ihan aseen kanssa metsälle. Olen silti nähnyt 30m päästä 3 hirveä (vasa, lehmä ja 4 piikkinen sonni) olivat syömässä meidän mailla koivun taimia kun olin metsäkanalintumetsällä pari viikonloppua sitten. Tuon emän ja 4 piikkisen sonnin olen nähnyt kahteen eri otteeseen. 4 piikkisen sonnin näin ensimmäisen kerran joskus syyskuun alussa jänismetsällä, kun Dreeverimme lähti ajamaan sitä takaa onneksi koira tuli hengissä takas
ja tuon emän näin kaksi viikkoa sitten läheisellä suopellolla iltähämärässä syömässä.
MetsästäjäMemberOon itekkii nähny vaik kuin monta kertaa hirven. Tarkotin nyt niiku tän vuoden jahdissa. Enkä itekkää oo ampumassa vaan isäni kanssa passissa.
MetsästäjäMembereikä mulkaa mee ku kolme vuotta ku saan oman hirvikiväärin. Sit ku oon viistoista
SakoTargetMemberMeikäläinen pääs heti alotuspäivänä ekasta ajosta ampuu semmosen ylivuotiaan 150 kilosen sonnin
mehtoMemberonhan noita hirviä nähty emiä vasoja ja sonneja isoin sonni minkä näin oli 8+9 piikkiset ja se on ny lihoina pakastimessa ite en päässy ampumaan mut parempi onni ens vuonna
MetsästäjäMemberLainaus:22.10.2005 klo 20:46 SakoTarget kirjoittiMeikäläinen pääs heti alotuspäivänä ekasta ajosta ampuu semmosen ylivuotiaan 150 kilosen sonnin
Tappisarvinen?Iso-ojaMemberHyvin on hirviä näkyny kun vaan pääsis metille koittaam kun ostin ihan uuden 308 ja kun vanhatäijät sano että se on paras hirvipyssy se
metsämies-85Memberjoo onhan nuita näkyny.kyllähän se on hyvä passimiehen kaliberi,itselläkin on.mutta kyllä otan mieluiten mukaan 45/70 marliinin kun lähen koiran kans mettää.ei ole niin risuherkkä.ja tekee sievempää jälkeä hirveen,ei tuu niin paljo veri lihaa.
Jarno TrulliMemberAlkuperäinen kirjoittaja: metsämies-85joo onhan nuita näkyny.kyllähän se on hyvä passimiehen kaliberi,itselläkin on.mutta kyllä otan mieluiten mukaan 45/70 marliinin kun lähen koiran kans mettää.ei ole niin risuherkkä.ja tekee sievempää jälkeä hirveen,ei tuu niin paljo veri lihaa.Juu muuten hjuva tuo marliini mutta pitää olla piippu melekeen hirven kyljessä kiinni ennekuin losauttaa. Roikku mikä roikku.
metsämies-85MemberJuu muuten hjuva tuo marliini mutta pitää olla piippu melekeen hirven kyljessä kiinni ennekuin losauttaa. Roikku mikä roikku.
joo mutta taitaapi metsässä haukulla olla ampumamatkat yleensä lyhyitä,10-40 metriä yleensä.ja harvon sitä yli 150metri ees ammutaan,ellei sitte mee johonki tunturiin.
metsämies-85Membereikä muutes risuista kimpoile toi 27gramma kuula.mutta mielipiteitähän on yhtä palju ku metsästäjiäkin.
ChristianMemberAlkuperäinen kirjoittaja: metsämies-85eikä muutes risuista kimpoile toi 27gramma kuula.mutta mielipiteitähän on yhtä palju ku metsästäjiäkin.Ei kimpoile mutta roikku on lentorata.
Donatella V.Member… ja ennakko kävelevään hirveen tavarajunan mitta.
metsämies-85Memberolipa roikku tai hidas,mutta kyllä on hirvi aina jääny ku on ampunu.viime syksynä 3vasaa ja 2aikasta 45/70 ja 308 tappisarvi 300m passista.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.