Pienpeto
Home › Forums › Metsästys & riista › Pienpeto
- This topic has 1 reply, 17 voices, and was last updated 05.11.2005 at 5.11.2005 15:57 by Metsästäjä.
-
AuthorPosts
-
Asiallinen lopetustaMember
Onko minulla mitään muuta vaihtoehtoa lopettaa pienpetoa (Minnkkiä tai näätää) asiallisesti luokkuun, muulla lailla kuin ampumalla asella?
Onko teilla kokemuksi keinulautaloukusta?
valmet 212Memberjos pidät talvella loukkuja niin laita siihen ”keinulaudan” alle esim. oksan pätkä siihen päätyyn, joka on alhaalla, ettei jäädy lauta kiinni…
Asiallinen lopetusMemberEntäs se lopetuspuoli?
Eränkävijä-K98-M02MemberEi siinä juuri mitään muuta vaihtoehtoa ole lopettaa loukussa oleva eläin. Me olemme veljen kanssa miettineet miten ne vois lopettaa, että loukku ei menisi veriseksi sillä siihen veriseen loukkuun ei ihan heti toinen eläin mene (huomattu juttu). Mielessä on käynyt, että päästettäisiin loukussa oleva eläin irti ja toinen ampuisi haulikolla vierestä pakenevaa eläintä. Tuskin se kyllä onnistuu peitteisessä maastossa joten emme ole ottaneet sitä riskiä ainakaan vielä.
ERÄJORMAMemberKokeilkaa ihmeessä!!!!! Minkki on aika pieni maalitaulu nopeine liikkeineen!!
MartesMemberLoukku pystyyn ja topatulla kintaalla otuksesta kiinni.Ota peukalon/etusormen väliin kaula ja peitä kämmenosalla silmät ja purista toisella kädellä etulapojen takaa keuhkot kiinni, ni kyllä se rauhottuu. Kurkusta puristelu ei lyttää näätäelukalta henkitorvea. Nääs tuo turkin reikittäminen tuntuu tarkotuksettomalta.
MartesMemberJa jos se kintaansurvonta tuntuu karmealta, ni panoo jonku rätin eeltä..
SorsaMemberLoukku vaan veteen ja ku minkki on kangistunut nii pää kivellä paskaksi tai laita kangistunut minki maahan ja ammu siihen. Eimee luokkukaan vereen.
silkkitukkaMemberhyviä keinoja on mulla useita mutta toi on hyvä konsti että upotat loukun veteen kunnes siltä on henki pois niin ei tartte ampuakkaa. turkkiki säilyy ehjänä jos ne nyljet. jotkut vaan pitää sitä kauhiana rääkäyksenä
SorsaMemberLainaus:01.11.2005 klo 21:30 silkkitukka kirjoittihyviä keinoja on mulla useita mutta toi on hyvä konsti että upotat loukun veteen kunnes siltä on henki pois niin ei tartte ampuakkaa. turkkiki säilyy ehjänä jos ne nyljet. jotkut vaan pitää sitä kauhiana rääkäyksenäMinkki ei kuole jos sen upottaa veteen sillä meneevaan taju.
JuupMemberLainaus:02.11.2005 klo 10:02 Sorsa kirjoittiLainaus:01.11.2005 klo 21:30 silkkitukka kirjoittihyviä keinoja on mulla useita mutta toi on hyvä konsti että upotat loukun veteen kunnes siltä on henki pois niin ei tartte ampuakkaa. turkkiki säilyy ehjänä jos ne nyljet. jotkut vaan pitää sitä kauhiana rääkäyksenäMinkki ei kuole jos sen upottaa veteen sillä meneevaan taju.
Johan erikoinen elukka on. Onkos sillä sitten kidukset millä hengittää vedenalla.munastaja jolla on mMemberLoukku vaan veteen ja ku minkki on kangistunut nii pää kivellä paskaksi tai laita kangistunut minki maahan ja ammu siihen. Eimee luokkukaan vereen.
hirvi ukkoMemberTuo on aika kivullinen keino tappaa minkki (laittaa se veteen ja niin ees päin.) Itse otan kaapista .22 pistoolin ja ammun kerran aivoihin eläin kuolee heti ja kivuttomasti
jokuMemberjos on sulat vedet,voihan sen loukun pestä….
SorsaMemberLainaus:02.11.2005 klo 14:54 Juup kirjoittiLainaus:02.11.2005 klo 10:02 Sorsa kirjoittiLainaus:01.11.2005 klo 21:30 silkkitukka kirjoittihyviä keinoja on mulla useita mutta toi on hyvä konsti että upotat loukun veteen kunnes siltä on henki pois niin ei tartte ampuakkaa. turkkiki säilyy ehjänä jos ne nyljet. jotkut vaan pitää sitä kauhiana rääkäyksenäMinkki ei kuole jos sen upottaa veteen sillä meneevaan taju.
Johan erikoinen elukka on. Onkos sillä sitten kidukset millä hengittää vedenalla.
Minkillä on sellaiset läpät jotka se pistää kiinni ku se joutuu veteen. Hukkuuhan sekin jos sitä tuntitolkulla pitää veden alla. Mutta ku reilut 5-10 minuuttia riittää että se olisi jo kangistunut ja tajuttomana. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.