Pienpeto

Home Forums Metsästys & riista Pienpeto

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Onko minulla mitään muuta vaihtoehtoa lopettaa pienpetoa (Minnkkiä tai näätää) asiallisesti luokkuun, muulla lailla kuin ampumalla asella?

Onko teilla kokemuksi keinulautaloukusta?

#15489 Ilmoita asiaton viesti
    valmet 212
    Member

jos pidät talvella loukkuja niin laita siihen ”keinulaudan” alle esim. oksan pätkä siihen päätyyn, joka on alhaalla, ettei jäädy lauta kiinni…

#15490 Ilmoita asiaton viesti

Entäs se lopetuspuoli?

#15491 Ilmoita asiaton viesti

Ei siinä juuri mitään muuta vaihtoehtoa ole lopettaa loukussa oleva eläin. Me olemme veljen kanssa miettineet miten ne vois lopettaa, että loukku ei menisi veriseksi sillä siihen veriseen loukkuun ei ihan heti toinen eläin mene (huomattu juttu). Mielessä on käynyt, että päästettäisiin loukussa oleva eläin irti ja toinen ampuisi haulikolla vierestä pakenevaa eläintä. Tuskin se kyllä onnistuu peitteisessä maastossa joten emme ole ottaneet sitä riskiä ainakaan vielä.

#15492 Ilmoita asiaton viesti
    ERÄJORMA
    Member

Kokeilkaa ihmeessä!!!!! Minkki on aika pieni maalitaulu nopeine liikkeineen!!

#15493 Ilmoita asiaton viesti
    Martes
    Member

Loukku pystyyn ja topatulla kintaalla otuksesta kiinni.Ota peukalon/etusormen väliin kaula ja peitä kämmenosalla silmät ja purista toisella kädellä etulapojen takaa keuhkot kiinni, ni kyllä se rauhottuu. Kurkusta puristelu ei lyttää näätäelukalta henkitorvea. Nääs tuo turkin reikittäminen tuntuu tarkotuksettomalta.

#15494 Ilmoita asiaton viesti
    Martes
    Member

Ja jos se kintaansurvonta tuntuu karmealta, ni panoo jonku rätin eeltä..

#15495 Ilmoita asiaton viesti
    Sorsa
    Member

Loukku vaan veteen ja ku minkki on kangistunut nii pää kivellä paskaksi tai laita kangistunut minki maahan ja ammu siihen. Eimee luokkukaan vereen.

#15496 Ilmoita asiaton viesti
    silkkitukka
    Member

hyviä keinoja on mulla useita mutta toi on hyvä konsti että upotat loukun veteen kunnes siltä on henki pois niin ei tartte ampuakkaa. turkkiki säilyy ehjänä jos ne nyljet. jotkut vaan pitää sitä kauhiana rääkäyksenä

#15497 Ilmoita asiaton viesti
    Sorsa
    Member

Lainaus:
    01.11.2005 klo 21:30 silkkitukka kirjoitti
    hyviä keinoja on mulla useita mutta toi on hyvä konsti että upotat loukun veteen kunnes siltä on henki pois niin ei tartte ampuakkaa. turkkiki säilyy ehjänä jos ne nyljet. jotkut vaan pitää sitä kauhiana rääkäyksenä

Minkki ei kuole jos sen upottaa veteen sillä meneevaan taju.

#15498 Ilmoita asiaton viesti
    Juup
    Member

Lainaus:
    02.11.2005 klo 10:02 Sorsa kirjoitti
    Lainaus:

Johan erikoinen elukka on. Onkos sillä sitten kidukset millä hengittää vedenalla.

#15499 Ilmoita asiaton viesti

Loukku vaan veteen ja ku minkki on kangistunut nii pää kivellä paskaksi tai laita kangistunut minki maahan ja ammu siihen. Eimee luokkukaan vereen.

#15500 Ilmoita asiaton viesti
    hirvi ukko
    Member

Tuo on aika kivullinen keino tappaa minkki (laittaa se veteen ja niin ees päin.) Itse otan kaapista .22 pistoolin ja ammun kerran aivoihin eläin kuolee heti ja kivuttomasti

#15501 Ilmoita asiaton viesti
    joku
    Member

jos on sulat vedet,voihan sen loukun pestä….

#15502 Ilmoita asiaton viesti
    Sorsa
    Member

Lainaus:
    02.11.2005 klo 14:54 Juup kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2005 klo 10:02 Sorsa kirjoitti
    Lainaus:

Johan erikoinen elukka on. Onkos sillä sitten kidukset millä hengittää vedenalla.

Minkillä on sellaiset läpät jotka se pistää kiinni ku se joutuu veteen. Hukkuuhan sekin jos sitä tuntitolkulla pitää veden alla. Mutta ku reilut 5-10 minuuttia riittää että se olisi jo kangistunut ja tajuttomana.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.