Muistaako kuka Turus Ukkoa?

Home Forums Ottivieheet ja perhot Muistaako kuka Turus Ukkoa?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Kesäkalastaja
    Member

Pistipä silmään tässä päivänä eräänä legendaarinen Turus Ukko- vaappu Savonlinnan Prismassa. Kun olin pieni pojan nassikka, muistan että Turunen oli kovassa maineessa ainakin täälläpäin. Eipä tuo mikään ihme ole. Viehe on todella vetävän näköinen ja kun sitä tarkemmin miettii, niin sehän näyttää aivan samalta uistimelta kuin tänä tai viime vuonna Erän hauen ottiviehe tittelin voittanut vaappu.

Päädyin ostamaan n.15cm pitkän ahvenen värisen Turusen. Saa nähdä jallittako haukia hanakasti… Muistaakseni sillä on päästy Eränkin isojen tilastoihin joskus aikoinaan.

#89022 Ilmoita asiaton viesti
    haukiukko
    Member

tottakai turus ukko on loistava vaappu!

#89027 Ilmoita asiaton viesti
    Jamppa
    Member

Hyvä kuva se on. Mulla oli aikanaan 5 tai 6 Ukkoa, mutta ajan myötä ne on hauet vieny tai maapallotärpeissä kadonnut.
    Huonosti niitä enää löytyy…

#89034 Ilmoita asiaton viesti
    floating
    Member

Turus ukosta en tiedä, mutta Turusen vaaput on varmaan hyviä…

#89038 Ilmoita asiaton viesti
    salamander
    Member

turuset on aivan #&%£$!*

#89046 Ilmoita asiaton viesti
    halko
    Member

turunen ja turus ukko on eri asia

#89049 Ilmoita asiaton viesti
    willer
    Member

turus-ukolla ei ole enään sama valmistaja kuin ennen vanhaan niin olen kuullut. hyvä vaappu hauki vesille kuitenkin

#89053 Ilmoita asiaton viesti
    haukiukko
    Member

myydäänkö turus ukkoa netissä missään, kun kaupoissa en ole nähnyt?

#89056 Ilmoita asiaton viesti
    Kesäkalastaja
    Member

Voi olla että valmistusmäärät ovat hyvin pieniä. Kerimäellä noita näköjään tehdään ja Kerimäeltä on Savonlinnaan n30km. Ensimmäistä kertaa ehkä kymmeneen vuoteen silti näin Ukon kaupan hyllyllä. Hyvin vähän noita nytkin siellä oli ja vasta loppukaudesta. Ehkä ne kokeilee onko vielä kysyntää… Onneksi nyt tuli sitten ostettua,, jos kerta on ottipeli!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.