Muistaako kuka Turus Ukkoa?
- This topic has 1 reply, 7 voices, and was last updated 19.09.2005 at 19.9.2005 08:12 by .
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Ottivieheet ja perhot › Muistaako kuka Turus Ukkoa?
Pistipä silmään tässä päivänä eräänä legendaarinen Turus Ukko- vaappu Savonlinnan Prismassa. Kun olin pieni pojan nassikka, muistan että Turunen oli kovassa maineessa ainakin täälläpäin. Eipä tuo mikään ihme ole. Viehe on todella vetävän näköinen ja kun sitä tarkemmin miettii, niin sehän näyttää aivan samalta uistimelta kuin tänä tai viime vuonna Erän hauen ottiviehe tittelin voittanut vaappu.
Päädyin ostamaan n.15cm pitkän ahvenen värisen Turusen. Saa nähdä jallittako haukia hanakasti… Muistaakseni sillä on päästy Eränkin isojen tilastoihin joskus aikoinaan.
tottakai turus ukko on loistava vaappu!
Hyvä kuva se on. Mulla oli aikanaan 5 tai 6 Ukkoa, mutta ajan myötä ne on hauet vieny tai maapallotärpeissä kadonnut.
Huonosti niitä enää löytyy…
Turus ukosta en tiedä, mutta Turusen vaaput on varmaan hyviä…
turuset on aivan #&%£$!*
turunen ja turus ukko on eri asia
turus-ukolla ei ole enään sama valmistaja kuin ennen vanhaan niin olen kuullut. hyvä vaappu hauki vesille kuitenkin
myydäänkö turus ukkoa netissä missään, kun kaupoissa en ole nähnyt?
Voi olla että valmistusmäärät ovat hyvin pieniä. Kerimäellä noita näköjään tehdään ja Kerimäeltä on Savonlinnaan n30km. Ensimmäistä kertaa ehkä kymmeneen vuoteen silti näin Ukon kaupan hyllyllä. Hyvin vähän noita nytkin siellä oli ja vasta loppukaudesta. Ehkä ne kokeilee onko vielä kysyntää… Onneksi nyt tuli sitten ostettua,, jos kerta on ottipeli!
Metsähallituksen Luontopalvelut on saanut rahoitusta Pallastunturin luontok...
Jarin kanssa kalassa -arvauskilpailun vuosikello näyttää hetkeä, jolloin on...
Merilohen uistelijoiden saalis koko maan alueelta oli vuonna 2022 noin tuha...
Metsästysjousi on peuran pyynnissä yhtä tehokas kuin kivääri, selviää maa-...
Tenon lohenkalastuskiellon vaikutuksia selvittäneen tutkimuksen mukaan vuod...