Minkä merkkinen ase?

Home Forums Aseharrasteet Minkä merkkinen ase?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #50196 Ilmoita asiaton viesti
    Erakko
    Member

    kertokaaaa omien aseiden nimiä mitä teillä on???
    mullä itellä on lincoln

    #50197 Ilmoita asiaton viesti

    Valmet 312KE Sk 12/70

    #50198 Ilmoita asiaton viesti
    WIN xtr
    Member

    Winchester 1300 xtr pumppuhaulikko 12/76 B)

    #50199 Ilmoita asiaton viesti

    Leijon De Luxe Hunter 12/76 (päälekkäispiippuinen), Leijona Valmet 12/70 (päälekkäispiippuinen)ja Baikal 12/76 (yksipiippuinen)

    #50200 Ilmoita asiaton viesti

    Lainaus:
    12.02.2005 klo 13:34 Metsästäjä2002 kirjoitti
    Leijon De Luxe Hunter 12/76 (päälekkäispiippuinen), Leijona Valmet 12/70 (päälekkäispiippuinen)ja Baikal 12/76 (yksipiippuinen)

    Mikä on leijona valmet? :/

    #50201 Ilmoita asiaton viesti
    jänistäjä
    Member

    baikal ij/27

    ruger .22 pistooli mag ja tavallisella rullalla

    ja valmet 212

    #50202 Ilmoita asiaton viesti
    Koskikara
    Member

    Lainaus:
    12.02.2005 klo 17:57 Mettästäjä Roista kirjoitti
    Lainaus:
    12.02.2005 klo 13:34 Metsästäjä2002 kirjoitti
    Leijon De Luxe Hunter 12/76 (päälekkäispiippuinen), Leijona Valmet 12/70 (päälekkäispiippuinen)ja Baikal 12/76 (yksipiippuinen)

    Mikä on leijona valmet? :/


    Itselläni on päällekkäispiippuinen Valmet 12/70 50 luvulta.Siinä on leijonan kuva.Olen myös pitänyt sitä juuri Leijona Valmettina???.

    Sitten on Beretta Urika 12/76,Carl Gustaf ,243(tosi monen kauriin elämänliekin sammuttaja).Lincoln 20/76

    #50203 Ilmoita asiaton viesti

    Lainaus:
    12.02.2005 klo 18:22 Koskikara kirjoitti
    Lainaus:
    12.02.2005 klo 17:57 Mettästäjä Roista kirjoitti
    Lainaus:
    12.02.2005 klo 13:34 Metsästäjä2002 kirjoitti
    Leijon De Luxe Hunter 12/76 (päälekkäispiippuinen), Leijona Valmet 12/70 (päälekkäispiippuinen)ja Baikal 12/76 (yksipiippuinen)

    Mikä on leijona valmet? :/

    No se Leijona Valmetti lukee aseen hallussapitoluvassakin. En tiiä sitte.


    Itselläni on päällekkäispiippuinen Valmet 12/70 50 luvulta.Siinä on leijonan kuva.Olen myös pitänyt sitä juuri Leijona Valmettina???.

    Sitten on Beretta Urika 12/76,Carl Gustaf ,243(tosi monen kauriin elämänliekin sammuttaja).Lincoln 20/76

    #50204 Ilmoita asiaton viesti
    ERÄJORMA
    Member

    Mul on beretta silver pigeon 2
    :o

    #50205 Ilmoita asiaton viesti

    50-luvulla ei vielä valmistettu aseita Valmetin nimellä, vaan Leijonan. Ensimmäinen valmetin haulikko oli Valmet 212… Leijanalla oli sitä ennen mm. Leijona 12/2 malli ja 16/2 malli.
    Millainen on etutukin ja lukkorungon
    yhtymäkohta? Onko se pyöreähkö, kuten tässä http://pictures.auctionarms.com/7174134525/Img_0797.jpg? Jos ei niin ase on Leijona, jos on niin Valmet.

    #50207 Ilmoita asiaton viesti
    WIN xtr
    Member

    Tässä kuva winchester 1300 xtr:stä
    http://www.gunsamerica.com/guns/976498441.htm B)

    #50208 Ilmoita asiaton viesti
    WIN xtr
    Member

    kuvan laittaminen vähän epäonnistui mutta laitan sen kun kerkeän…

    #50209 Ilmoita asiaton viesti

    Lainaus:
    13.02.2005 klo 00:04 Mettästäjä Roista kirjoitti
    50-luvulla ei vielä valmistettu aseita Valmetin nimellä, vaan Leijonan. Ensimmäinen valmetin haulikko oli Valmet 212… Leijanalla oli sitä ennen mm. Leijona 12/2 malli ja 16/2 malli.
    Millainen on etutukin ja lukkorungon
    yhtymäkohta? Onko se pyöreähkö, kuten tässä http://pictures.auctionarms.com/7174134525/Img_0797.jpg? Jos ei niin ase on Leijona, jos on niin Valmet.


    Minun aseessa on samalla tavalla yhtymäkohta, kun tossa kuvassa.

    #50210 Ilmoita asiaton viesti
    Ukko
    Member

    Mulla on Finnclassic 512s.

    #50226 Ilmoita asiaton viesti
    Koskikara
    Member

    Lainaus:
    13.02.2005 klo 00:04 Mettästäjä Roista kirjoitti
    50-luvulla ei vielä valmistettu aseita Valmetin nimellä, vaan Leijonan. Ensimmäinen valmetin haulikko oli Valmet 212… Leijanalla oli sitä ennen mm. Leijona 12/2 malli ja 16/2 malli.
    Millainen on etutukin ja lukkorungon
    yhtymäkohta? Onko se pyöreähkö, kuten tässä http://pictures.auctionarms.com/7174134525/Img_0797.jpg? Jos ei niin ase on Leijona, jos on niin Valmet.

    Ihan mielenkiintoista.Ostin aseeni käytettynä 1962.oletin että se oli pari kolme vuotta vanha.Molemmilla sivuilla on leijonan pää,johon on painettu nimi VALMET.Etutukin yhtymäkohta koneistoon on suora.Piippujen väli on avoin paitsi tietysti rengastettu yhteen piipun suulta.

    Onko se sitte leijona vaikka lukee myös valmet tai valmet vaikka on leijonalta pää jätetty mukaan?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.