TAMMERKOSKI

Home Forums Palaute & Erän sisältö TAMMERKOSKI

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

USEAT tuntemani kalamiehet, minä mukaanlukien, kaipaavat Erään juttua Tammerkoskesta! Tiedämme hyvin vanhan (-89) raportin olemassaolon, mutta ajat ovat muuttuneet ja olisi loistava hetki, lukuisien silloin tällöin kyseisessä luksuscitykohteessa vierailevien kalamiesten ja -naisten iloksi, tehdä päivitetty juttu. Tamperelaisen kalastusgurun, Jari Tuiskusen, omalle palstalle tammerkoskiaiheinen juttu sopisi kuin järviahven kasituumaiseen reikään! Tammerkoski on merkittävä kohde lukuisille pirkanmaalaisille. Toivoen ja kiittäen Erä:n kestotilaaja.

#81727 Ilmoita asiaton viesti
    Johan
    Member

Tuli tässä kesä mieleen parin vuoden takaa.
    Oltiin Finlaussonin katolla töissä kun padolla tehtiin korjaustöitä, vettä koskessa oli hyvin vähän.
    Aina puolenpäivän aikoihin tuli iso kala saman kiven taakse. 25 metrin korkeudesta kalan pituutta oli vaikea arvioida, kunnes se kerran majaili pohjassa olevan itsensä mittaisen rautapalkin vieressä. Alakerroksen ikkunasta silmämääräinen arvio palkin pituudeksi hyvinkin metri…
    Ison lisäksi näkyi runsaasti pieniä, ehkä noin 30cm, tai vähän päälle.

#81730 Ilmoita asiaton viesti

Johan oli kalalla mittaa! Itse olen Tampereelta ja tässä olis menoa Tammerkoskelle kun kelit lämpenee plussan puolelle. Kuulemma mustat/tummat tinselit, streamerit sun muut hyviä…

#81735 Ilmoita asiaton viesti

Pirkanmaalaiselle ja muillekin Tammerkosken ystäville tiedoksi, että kalapaikkaraportti Tammerkoskesta on tulossa ensi kesänä ilmestyvään kirjolohi-erikoisnumeroon. Hieno koski meillä tamperelaisilla on käytettävissä, kun vain ehtisi enemmän käymään.

Jari Tuiskunen / Erä-lehti

#81739 Ilmoita asiaton viesti

Tuiskunen:
    Sepä mukava kuulla! Kehräsaaresta saatiin muuten pitkin syksyä mukavasti kivan kokoisia taimenia. Itse piipahdin Tammerkoskella syksyllä noin joka kolmas ilta, ja saalista nousi kiitettävällä varmuudella. Suurin taimeneni oli mukavat 3kg, melko kirkas. Niin ja vielä: Saimme kaverin kanssa kahteenpekkaan Ihattulasta mukavasti mitallisia kuhia! (Olimme ne jotka näytimme teille pohjakarttaa ABC:n taukoparatiisissa aamutunneilla(: )

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.