Pumpparit ?

Home Forums Aseharrasteet Pumpparit ?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Onko kokemuksia pumppuhaulikosta? Sen tiedän että päällekkäispiippuinen on parempi. Esim lintumetsälle(mihin juuri minä panostan). Muttakun vanhemmilta en aseeseen rahatukea saa. Ja olen kuullut että hyvän pumpparin saa samalla hintaa kuin paskan päällekkäispiippuisen.Olen aatellut että pumppari on ihan tarpeeksi nopea jos tulee sellainen tilanne, missä esim. tarvisi 2kertaa laukaista. :whistle:

#46170 Ilmoita asiaton viesti

Nopeampikin kuin päällekkäispiippuinen. Ja todella hyvä esim. sorsametsällä näillä nykyisillä korvaavilla paukuilla, joilla pitäisi päästä suurin piirtein kosketusetäisyydelle saadakseen lintu hengiltä. Pumppuhaulikolla on metsästäjälläkin jotain mahdollisuuksia. Ostin juuri toiseksi haulikoksi päällekkäisen Valmetin rinnalle Benellin pumppuhaulikon.

#46171 Ilmoita asiaton viesti
    baikal
    Member

IHAN PASKA!!!!! KANNATTAA OSTAA BAIKAL JOKA ON PALJON NOPEAMPI KUIN PASKA PUMPPARI!! OSTA SELLAINEN PÄÄLEKKÄIS PIIPPUINEN HAULIKKO (BAIKAL) SILLÄ SEO NOPEIN ;LUOTETTAVIN JA PARAS!!!!!! B)

#46173 Ilmoita asiaton viesti

Lainaus:
    01.10.2004 klo 20:15 baikal kirjoitti
    IHAN PASKA!!!!! KANNATTAA OSTAA BAIKAL JOKA ON PALJON NOPEAMPI KUIN PASKA PUMPPARI!! OSTA SELLAINEN PÄÄLEKKÄIS PIIPPUINEN HAULIKKO (BAIKAL) SILLÄ SEO NOPEIN ;LUOTETTAVIN JA PARAS!!!!!! B)

Jarno jos nyt lopettaisit tämän lapsellisen touhun meneppä kotio kasvamaan. Ime tuttipulloa ja katso teletappeja. Jos minä kyselen pumppareista mua ei kiinnosta sun idän romurauta Baikal.

#46175 Ilmoita asiaton viesti
    kokenut
    Member

Pummppari on ihan hyvä. Ja pirun nopeakin se on, ainaskin se kolmas
    ,neljäs, ja viides, hehheh.
    Pumppu on toimintavarma ja
    tasapainoinen ammuttava.

#46190 Ilmoita asiaton viesti
    JussiS
    Member

Pumppu on aivan kelvollinen metsästysase.
    Ainoa haitta päällekkäispiippuiseen verrattuna on se, että käytössä on vain yksi piippu, joten supistusta ei voi valita saaliseläimen tai ampumamatkan mukaan, kuten kakspiippuisella.
    Tulivoimaa pumpuissa on joskus liikaakin…

#46206 Ilmoita asiaton viesti
    pumpperi
    Member

mulla 2 pumppuhaulikkoo ja en tiiä kerkiinkö ampuu putket tyhjiks :o

#46222 Ilmoita asiaton viesti
    mehtamies
    Member

Itse olen metsästänyt kaikilla haulikko tyypeillä,myös vinsun,remarin ja benellin pumpuilla. en suosittele pumppua missään tapauksessa ainakaan ensi aseeksi. Jopa pumpulla on osuttava riistaan ne viis ”nopeeta” laukausta ei auta jos ne menee tuulen ja hännän väliin. Suosittelen baikal 12/76 idiootti varma halpa (n.400e)ja hyvä ensi aseeksi.

#46238 Ilmoita asiaton viesti
    Semo
    Member

Kyllä halvalla saa hyvän pääll.piippusen baikalin kuten IJ 27, 12/76. Pumppua en suosittele jos vertaa pumpun ja päällekkäispiippúsen toimintavarmuutta. Itsellä 10v vanha Baikal eikä mitään vikaa. Kerkee sillä sorsia ampua. Ahneet ampuu pumpulla!!

#46239 Ilmoita asiaton viesti
    KejPallo
    Member

Olen jarno <3 minulla on pienen pieni pumNnppari kutsun sitä BAIKALIKSI… mutta se ei ole haulikko ;).. sitä pitää pumpata kerran ja johan lentää KUTI.
    Se on kerranlaukeava :):):) harmi etten ikinä ole käyttänyt sitä eläviin kohteisiin.(jos kättäni ei lasketa) *khiihihih*

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.