Pumpparit ?
- This topic has 9 replies, 10 voices, and was last updated 07.05.2005 at 7.5.2005 16:37 by .
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Aseharrasteet › Pumpparit ?
Onko kokemuksia pumppuhaulikosta? Sen tiedän että päällekkäispiippuinen on parempi. Esim lintumetsälle(mihin juuri minä panostan). Muttakun vanhemmilta en aseeseen rahatukea saa. Ja olen kuullut että hyvän pumpparin saa samalla hintaa kuin paskan päällekkäispiippuisen.Olen aatellut että pumppari on ihan tarpeeksi nopea jos tulee sellainen tilanne, missä esim. tarvisi 2kertaa laukaista.
Nopeampikin kuin päällekkäispiippuinen. Ja todella hyvä esim. sorsametsällä näillä nykyisillä korvaavilla paukuilla, joilla pitäisi päästä suurin piirtein kosketusetäisyydelle saadakseen lintu hengiltä. Pumppuhaulikolla on metsästäjälläkin jotain mahdollisuuksia. Ostin juuri toiseksi haulikoksi päällekkäisen Valmetin rinnalle Benellin pumppuhaulikon.
IHAN PASKA!!!!! KANNATTAA OSTAA BAIKAL JOKA ON PALJON NOPEAMPI KUIN PASKA PUMPPARI!! OSTA SELLAINEN PÄÄLEKKÄIS PIIPPUINEN HAULIKKO (BAIKAL) SILLÄ SEO NOPEIN ;LUOTETTAVIN JA PARAS!!!!!!
Jarno jos nyt lopettaisit tämän lapsellisen touhun meneppä kotio kasvamaan. Ime tuttipulloa ja katso teletappeja. Jos minä kyselen pumppareista mua ei kiinnosta sun idän romurauta Baikal.
Pummppari on ihan hyvä. Ja pirun nopeakin se on, ainaskin se kolmas
,neljäs, ja viides, hehheh.
Pumppu on toimintavarma ja
tasapainoinen ammuttava.
Pumppu on aivan kelvollinen metsästysase.
Ainoa haitta päällekkäispiippuiseen verrattuna on se, että käytössä on vain yksi piippu, joten supistusta ei voi valita saaliseläimen tai ampumamatkan mukaan, kuten kakspiippuisella.
Tulivoimaa pumpuissa on joskus liikaakin…
mulla 2 pumppuhaulikkoo ja en tiiä kerkiinkö ampuu putket tyhjiks
Itse olen metsästänyt kaikilla haulikko tyypeillä,myös vinsun,remarin ja benellin pumpuilla. en suosittele pumppua missään tapauksessa ainakaan ensi aseeksi. Jopa pumpulla on osuttava riistaan ne viis ”nopeeta” laukausta ei auta jos ne menee tuulen ja hännän väliin. Suosittelen baikal 12/76 idiootti varma halpa (n.400e)ja hyvä ensi aseeksi.
Kyllä halvalla saa hyvän pääll.piippusen baikalin kuten IJ 27, 12/76. Pumppua en suosittele jos vertaa pumpun ja päällekkäispiippúsen toimintavarmuutta. Itsellä 10v vanha Baikal eikä mitään vikaa. Kerkee sillä sorsia ampua. Ahneet ampuu pumpulla!!
Olen jarno <3 minulla on pienen pieni pumNnppari kutsun sitä BAIKALIKSI… mutta se ei ole haulikko .. sitä pitää pumpata kerran ja johan lentää KUTI.
Se on kerranlaukeava harmi etten ikinä ole käyttänyt sitä eläviin kohteisiin.(jos kättäni ei lasketa) *khiihihih*
Metsähallituksen Luontopalvelut uusii ensi kesän ja syksyn aikana suositun...
Oletko aktiivinen ihminen? Sellainen, joka ei halua istua monta tuntia yhde...
Lämpökamera paljastaa lahjomattomasti makuualustan lämpövuodot. Erän numero...
Kangasalla ei ole tällä hetkellä Topeliuksen ylistämä kesäpäivä, mutta aina...
Onko spinnfluga tullut Tornionjoella perinteisten kalastustapojen, kuten lo...
Kirjauduit palveluun rekisteröityneenä käyttäjänä. Voit osallistua keskusteluihin ja lukea palvelun maksuttoman sisällön. Tilaamalla saat käyttöösi koko digipalvelun.
HUOM! Jos sinulla on voimassa oleva Erän tilaus, kirjaudu Otavamedia-tilin tunnuksilla. Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
Voit myös tilata palvelun käyttöösi tästä.
Siirry tästä Erän Kalakeli-sovellukseen: WWW | Android | iOS