Kalastuksen salat

Home Forums Kalastuksen huippuhetket Kalastuksen salat

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    MrSmith
    Member

eivät paljastu täällä, mutta ajattelin kysyä arvon kalamiehiltä, mikä on suurin motiivi kalastamiseen itsesi kohdalla.

Epäilen, että suurin osa ei vastaa ”Saalis” vaan rentoutuminen, luonnossa/ulkona liikkuminen, kavereiden tapaaminen, arkirutiineista irroittautuminen jne. Itselleni suurin motivaatio on juuri kavereiden tapaaminen, toisille, itselle ja toisten kanssa nauraminen. Kalastusviikonlopun jälkeen on aina uskomattoman rentoutunut ja hyvällä tuulella. Uskon, että se vaikuttaa positiivisesti myös perhe-elämäänkin, kun iskä pääse välillä tuulettumaan. Itse jaksan arjen harmauden paljolti sen takia, että on, mitä odottaa.

Niin, ja saalis on sitten kivaa plussaa, jos sitä sattuu tulemaan.

Sana on vapaa.

—————————————–
    Uunisepät Wikipediassa

#62601 Ilmoita asiaton viesti
    Jari Tuiskunen
    Participant

Minulla kalastuksesta on kehkeytynyt elinkeino, mutta ellei sitä oteta huomioon, niin kyllä motiivien ykkönen – varsinkin näin vanhemmalla iällä (jo 53) – on ilman muuta rentoutuminen.

Nuorempana pidin vähän höperöinä haihattelijoina vanhoja partoja, jotka vähättelivät saaliin merkitystä kalastuksessaan, mutta näin se vain menee. Enää ei ole pakko tehdä tulosta (paitsi ehkä silloin kun olen tekemässä kalapaikkajuttua), riittää kun saa nauttia luonnosta, kavereista, veden solinasta ja tietenkin hyvistä eväistä.

Jari / Erä

#62602 Ilmoita asiaton viesti
    MrSmith
    Member

Naulan kantaan. Joskus mietin jopa kalassa ollessa, että eipä paljon haittaisi, vaikka vapa olisikin jäänyt kotiin. Tärkeysjärjestyksen muuttuminen ei silti tarkoita, etteikö kunnon tärppi edelleen säväyttäisi ja etteikö sitä odottaisi. Se ei vain ole enää pääasia, ainoastaan kermaa kakun päällä.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.