moraali hoi..

Home Forums Metsästys & riista moraali hoi..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    ihmettelijä
    Member

http://www.yle.fi/alueet/lappi/2011/10/lapissa_paljon_quottiemetsastajiaquot_2954796.html

siinä mallia rivikansalaiselle. kuka tietää kuka on ollut kyseessä ?

erämies on kovimmillaan kuin näätä..sitkeä ja armoton luonne. (kaverin toteamus)
    #40278 Ilmoita asiaton viesti
    ihmettelijä
    Member

http://www.kaleva.fi/uutiset/lk-matti-porho-mukana-metson-ampuneessa-seurueessa-nayta-kommentit/915476

meneeköhän auto valttiolle..

erämies on kovimmillaan kuin näätä..sitkeä ja armoton luonne. (kaverin toteamus)
    #40279 Ilmoita asiaton viesti
    Pekka Suuronen
    Participant

On se vaan hyvä että kuvan metso ei liity tapaukseen. On meinaan niin pahana…

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/yrittajaneuvos-kiistaa-kohutun-metsastysrikoksen-/art-1288421644927.html?ref=lk_is_ko_1

#40280 Ilmoita asiaton viesti
    ihmettelijä
    Member

minkähän takia sitten tarjosi rahaa jos ei ole rikosta tapahtunut. ammuin tänäsyksynä metson kivärillä ja kaveri katsoi vierestä. en tarjonnut rahaa vaan kaveri tarjosi sikarin….ai niinpä tietenkii : olimme suolla kilometrin päässä autosta ja satojen metrien päässä metsäautotieltä ja näkyvyys ei ollut esteellinen. sehän se olikin syy ettei tarvinnut kaverille rahaa tarjota. ja onhan minulla laillinen oikeus metsästää kyseisellä alueella ja oli luvat ja lisenssit kunnossa. siksi sainkin sikarin…

#40281 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Iltasanomissa luki että metson autopyynti on niin tavallista Lapissa. Voi, kun olisikin vain Lapissa. Nykyään on niin paljon näitä v¤#¤#un tolloja. Ammutaan autosta, ammutaan tielle, ammutaan tieltä. On vaan pakko ampua että pääsee lähettämään kännykällä kuvia esim, autosta ammutusta metsosta. Ja nämä tollot kutsuvat itseään metsästäjiksi!!!

#40282 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Se on semmoinen termi jota käytetään ihmisestä, joka harrastaa kyseistä lajia nimeltä metsästys. Mutta metsästystä ei ole se, että ammutaan riistaa laittomin keinoin eli vaikkapa autosta käsin. Mä en ole maininnut mitään ”kunniasta”.

#40283 Ilmoita asiaton viesti
    jari61
    Member

tässä syksyllä lintumetsällä ollessani tulin metsäautotielle ja päätin lopettaa jahdin siihen. autolle kävellessäni vastaan ajoi maasturillaan tuttu hirvimies, siinä poristiin kuulumisia ja silmään pisti kaverin kivääri joka oli vänkärin penkkiä vasten valmiina ja suojaamattomana. en viitsiny asiasta mainita vaan virkavalta olis ehkä maininnu

#40284 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Oliko se heppu hirvijahdissa vai lintujahdissa? Musta kun tuntuu että noi hirviukot ajelee jatkuvasti pyssyt valmiina etupenkillä. Itekkin olen saman nähnyt monta kertaa ja auta armias jos siitä menet huomauttamaan. Kerran huomautin ja jo kohta oli itse jahtivouti mulle v¤#¤#lemassa. Haukkui kaikki pienriista miehet. Oli sitä mieltä että hirvimiehet ovat ainoita kunnon metsästäjiä eikä heidän tekemisiin tule kajota. Lintuja autosta ampuvat ovat oikea spesiaaliporukka. He toimivat kuten kunnon konnien pitääkin. Kulkevat hämärissä ja rikoksen tehtyään häipyvät nätisti vähin äänin. Hukkaavat itsensä jollekkin sivutielle ja lähettävät kännykällä kuvia kaverilleen ammutusta metsosta. Samaa tekevät tielle ampujat. Muuta ei jää kuin haulisuihku tien pintaan ja ojaan potkitut höyhenet. No, nämä ovat kai sitten niitä saamamiehiä, vai mitä?

#40285 Ilmoita asiaton viesti
    jari61
    Member

kyllä se toivottavasti oli vain hirvimetsällä? no senverran tuttu kuitenkin että en usko hänen autosta lintuja ampuvan. huonon vaikutelman moinen kuitenkin antaa vähintäänkin asioista muutenkin jo vastahankaan oleville. itse olen autosta ampumisen jyrkkä vastustaja, jos ei muuten riistaa saa niin kasvakoon

#40286 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Jyrkkä vastustaja olen minäkin. Mutta mehän ollaankin vain kateellisia kun toiset ampuu aamuhämärissä autosta pari mettoo ja meiltä siihen menee viikko siellä metsän puolella.

#40287 Ilmoita asiaton viesti
    jari61
    Member

tuskimpa sentään kateellisia ollaan. luulen jo tuntevani sinuakin sen verran että pikku ironian huomaan kommentissasi(; mieluummin viikko metsässä kun tunti autossa.
    vaikkakin metsoa en ole päässyt ampumaa ainakaan 10 vuoteen

#40288 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

No ironiaahan se. Mutta mielummin koko syksy metsässä kuin tunti autossa.

#40289 Ilmoita asiaton viesti
    jari61
    Member

näin se vaan menee. mulle on jo tärkeämpää kävellä ja kuunnella tuolla luonnossa, se riista tulee sitten boonuksena jos tulee
    hengenheimolaisia onneksi vielä metsämiehissä on

#40290 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Tämmöseen vanhaan keskusteluun törmäsin. Minäkin olin tänä syksynä tuommosen autometsästäjän matkassa. Miekkonen ajeli mettäteitä ja kyttäili latvoja. No, löytyihän se metto sitten lopulta. Auto pakilla jemmaan ja hiippailu, laukaus ja metto peräkonttiin. Olin sanaton!! Nää jätkat kuluu samaan sakkiin kuin nää kiintiöiden raiskaajat. Kausiluvalla ammutaan useampia mettoja ja pienemmät linnut päälle. ”Kuka niitä vahtii”, on normaali vastaus jos asiasta mainitsee. Olen ajatellut että tuo ahneus vie järkevältäkin mieheltä tolkun ja luetunymmärtämis taidon. Malttia ei ole pennin vertaa. Vaikka kiintiö on ylitetty jo monin kertaisesti niin sille samalle alueelle pitää tunkea koska se lupa sinne on saatu. Käy tavallaan sääliksi tuommosia tyyppejä. Kun on kallis lupa hommattu niin pakon omaisesti on mentävä ja tapettava kaikki mikä edestä lähtee, kiintiöistä välittämättä. Minulle on kerran jopa hieman suututtu kun en enään lähtenyt metsään koska kiintiöni oli täynnä. Aika huvittavaa. Kuten keskustelun otsikko kuuluu; Moraali hoi….

#40291 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Tää taitaakin olla semmonen aihe johon kukaan ei halua ottaa kantaa. Mitähän siitä pitäis päätellä??

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.