Viitasen Asepajan tuotanto

Home Forums Aseharrasteet Viitasen Asepajan tuotanto

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    kyseliä????
    Member

Omistan sotilaskiväärin kaliperisen tarkuuskiväärin.Aseen luvassa lukee valmistajana
    Viitasen asepaja mutta ei mallia tai tyyppi tietoja entinen omistaja harrasti aseella
    hirvenhiihtoa. Edellisen omistajan mukaan ase on tarkka ja mitä oon ampunut
    aseella ite lataamia patruunoja kasat on ollu semmosta 5-8cm kasoja sota paukkulla
    sataan metriin vakiotukkilla. Eli kysymys kuuluu mitä tämä asepaja on valmistanut
    ja millä työn laadulla ja omistaako kukaan tällästä asetta????

#167241 Ilmoita asiaton viesti
    kyseliä????
    Member

sota ja omalataamalla paukulla anteeksi virhe!!!!

#167244 Ilmoita asiaton viesti

”sporteerasi” japanilaisia Arisaka kivääreitä nimeten ne Japeiksi. Tietojen mukaan aloitti nrosta 1000. Teki kutenkin isälleni ”numerotarkan100”-stanssauksella 6,5×50 kaliperista 7×54 kaliperisen. En kunnioittanut aseen mahdollista keräilyarvoa, vaan muutatin kaliperiksi 7×57. Nykysin siinä tarkkakäyntinen .308 Win piippu.
    Googlettele: ”Viitasen Asepaja”.

#167247 Ilmoita asiaton viesti
    öä
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Hillbergmounting.
    ”sporteerasi” japanilaisia Arisaka kivääreitä nimeten ne Japeiksi. Tietojen mukaan aloitti nrosta 1000. Teki kutenkin isälleni ”numerotarkan100”-stanssauksella 6,5×50 kaliperista 7×54 kaliperisen. En kunnioittanut aseen mahdollista keräilyarvoa, vaan muutatin kaliperiksi 7×57. Nykysin siinä tarkkakäyntinen .308 Win piippu.

No kyllähän se mosineitakin sportteerasi. Ainakin minun tietääkseni.

#167270 Ilmoita asiaton viesti
    Mietaa
    Member

Viitasen asepaja toimi Kauhajoella ja nuo Arisaka muunnokset varmaan tunnetuimpia mutta paljon siellä työstettiin Mosin-nagojakin. Itselläni vapaussodanaikainen mosini kaapissa joka oli alkujaan sodanjäljiltä luvattomana sukulaisen vintillä. Viitanen sen sitten piipunvaihdon myötä ajantasaisti 80-luvulla 8,2x53R:ksi ja siten saatiin ase myös luville. Ainakin tuo omani on hirviaseeksi riittävän tarkka.

#167274 Ilmoita asiaton viesti
    Alkuperäinen kirjoittaja: öä
    Alkuperäinen kirjoittaja: Hillbergmounting.

No kyllähän se mosineitakin sportteerasi. Ainakin minun tietääkseni.

Puhehan olikin googlettaa Viitasta. Kyllähän sieltä tiedot löytyy.
    Eihän näitä Arisakoja ollut rajattomasti saatavilla. Piti byrokratian takia toimintansa lopettaneen Viitasen sotkeentua surkeihin Mosin Nagant Krha-paskewitseihin. (Krha, belgialainen kers, suunnittelema syöttölaite eli magasiini)-
    Sytostaatin jälkeen tuppaa olemaan kärsimätön olo).

#167302 Ilmoita asiaton viesti
    hukkaputki
    Member

Jos muisti yhtään pelittää, niin ihan kotitarpeiksi kärsimätön tuo hillberg-igel-multinikki-jne-jne-jne on aina ollut ilman sytostaattejakin. Taitaa olla ADHD lähinnä asialla

#167337 Ilmoita asiaton viesti

Ei pysty naurettava rannariressu pysymään aiheessa. Lienee keskivaikea/vaikea keskittyätymishäiriö akuuttina.

#167365 Ilmoita asiaton viesti
    putkihukka
    Member

Siis kannattaa olla välittömästi yhteydessä omalääkäriin jos epäilee lääkityksen olevan pielessä. Sillä se paha olo hellittää.

#167369 Ilmoita asiaton viesti
    Alkuperäinen kirjoittaja: putkihukka
    Siis kannattaa olla välittömästi yhteydessä omalääkäriin jos epäilee lääkityksen olevan pielessä. Sillä se paha olo hellittää.

Mitenkähän laittaisit oman statuksesi, jos sinulle kerrottaisiin sinulla olevan aikaa puolesta vuodesta vuoteen steppailla täällä matoisessa maailmassa!!!
    Voin kertoa, että minä en alkanut itkupilliksi, enkä ruikuttajaksi.
    Meni off topicicsi, mutta menkööt.

PS: Onnekseni, mutta tuollaisen ressukessun onnettomuudeksi, lääkäreitten diagnoosi koski väärää syöpälajia. Kolme päivää kuitenkin pienehkö kiirastuli jne.

#167371 Ilmoita asiaton viesti
    Rannarikessu
    Member

Et kait olettanut MINUN puhuneen tässä ketjussa? Viittauksesi ressukessuun siihen hieman oli kallellaan, mut jos näin on että kuten aina yleensä, olet taistelemassa periaatteella SAKO-tyypiset turhaan testiammutut laatuaseet vs. T-pesäiset laatuaseet tyyppiä ainoa oikea siluettiase ja se on ikävää. Kerro ihmeessä jos olen väärässä. Hieman ihmettelne ylläolevien tekstien ”otathan lääkkeesi”-kuviota joka siis on täällä kiellettyä kauraa. Aivan kuten ”oletkohan edes aseen omistaja”? Näihin fraaseihin törmää aina kun tiedot eivät riitä inttämään oikeilla faktoilla. Mut kuten sanottua – kerro jos olen jälleen väärässä

#167375 Ilmoita asiaton viesti
    Igel igen
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Rannarikessu
    Et kait olettanut MINUN puhuneen tässä ketjussa? Viittauksesi ressukessuun siihen hieman oli kallellaan, mut jos näin on että kuten aina yleensä, olet taistelemassa periaatteella SAKO-tyypiset turhaan testiammutut laatuaseet vs. T-pesäiset laatuaseet tyyppiä ainoa oikea siluettiase ja se on ikävää. Kerro ihmeessä jos olen väärässä. Hieman ihmettelne ylläolevien tekstien ”otathan lääkkeesi”-kuviota joka siis on täällä kiellettyä kauraa. Aivan kuten ”oletkohan edes aseen omistaja”? Näihin fraaseihin törmää aina kun tiedot eivät riitä inttämään oikeilla faktoilla. Mut kuten sanottua – kerro jos olen jälleen väärässä

Jos joku on oletusarvoisesti väärässä niin ei kai sitä tarvitse erikseen kertoa.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.