Nyt ne sitten menee…

Home Forums Aseharrasteet Nyt ne sitten menee…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Mursas
    Member

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/02/tutkintalautakunta_puoliautomaattipistoolit_kerattava_pois_1453573.html

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/02/brax_pallo_ministeri_holmlundilla_1453791.html

Kuten tässä YLE uutisoi, ehdottaa Kauhajoen koulusurmia tutkinut työryhmä nyt kaikkien puoliautomaattisten käsiaseiden kieltämistä ja keräämistä pois. Mikäli tuota YLE:n juttua nyt on uskominen, ehdottaa työryhmä myös aselupa ikärajan nostoa 20 vuoteen, ja kaikkien aselupien tekemistä määräaikaisiksi (siis ilmeisesti myös metsästysaseiden ?? ). Tuon toisen uutisoinnin mukaan ministeri Tuija Brax pitää työryhmän selontekoa ”jämeränä”, ja ehdottaa yhdeksi vaihtoehdoksi että aseet kerättäisiin pois ihmisten kodeista, ja vietäisiin saleille (mitenkähän olisi tässä sitten metsästysaseiden laita?).

Itse sanoisin että aika p*rseestä. Eniten varmaan käsiaseiden omistajia tämä uutinen kyrsii. Itse en ainuttakaan käsiasetta omista, enkä varmaan aio hankkia, koska tarvetta ei sellaiselle ole; mutta voin suorastaan tuntea ”myötävitutusta” aseharrastajia kohtaan. Esimerkiksi oma isäukko on innokas pistooliharrastaja.
    Mikäli tässä kouhotuksessa tulee mukaan vielä metsästysaseita koskevat lait ja niiden (mahdollisesti) uudet rajoitukset tai kiellot, niin ihan henkilökohtaisesti tuo touhu alkaa kyrpiä. Sellasen asian olen jo nyt päättänyt ainakin, että jos aseluvat muuttuvat määräaikaisiksi ja niitä pitää olla tämän tästä uusimassa, niin teen semmoisen peliliikkeen että pistän dekoksi ja seinälle roikkumaan ukin perintönä saadun haulipyssyn ja myyntiin kaikki muut tuliluikut mitä huushollista löytyy. Siihenpä loppuu metsästelyt! Perskeles!

#161878 Ilmoita asiaton viesti
    viddu
    Member

Mä taidan muuttaa suomesta pois!

#161908 Ilmoita asiaton viesti
    RunQ
    Member

Eipä nyt sitten panikoida ennen aikojaan..Metsästysaseista ei tuossa ehdotuksessa mielestäni puhuttu. Ja jos tuo pistoolien poiskeräys alkaa näyttää todennäköiseltä niin sitten pannaan isopyörä pyörimään. Perustuslakia ei noin vaan voi ilman suuria muutoksia alkaa nussia. Joukkokanne tai muut toimenpiteet käyttöön. Barrikaidelle toverit.

#161912 Ilmoita asiaton viesti
    jari61
    Member

samaa asiaa käsitellään ”oletko tulilinjalla”

#161916 Ilmoita asiaton viesti
    jj
    Member

Viides kolonna jyrää!

#161920 Ilmoita asiaton viesti
    Vekkuli
    Member

Mestästäjän etujärjestö,tyrmäs esityksen..

#161923 Ilmoita asiaton viesti
    ss
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: Vekkuli
    Mestästäjän etujärjestö,tyrmäs esityksen..

Eikö se metsästäjäliitto jo aiemmin siunannu tuon..

Tuolla oli jo aiheesta juttua:
    http://www.eralehti.fi/keskustelu/t10437,25

#161924 Ilmoita asiaton viesti
    sidebyside
    Member

Ei nää ase örvellykset lopu tommosilla hölmöillä lakipykälillä. Se, joka haluaa käyttää asetta toisen tappamiseen, saa sen aseen oli se laki mimmonen tahansa. Vaikka kaikki tän maan aseet kerättäis poliisin huostaan, tapahtuis tuollainen koulusurmien tapainen väli kohtaus kuitenkin. Mua itteeni v#¤#¤ttaa eniten se, että metsästäjät ja oikeat ammunnan harrastajat kärsii tässä loppu viimeks eniten. Mitä noihin poliitikkoihin tulee, niin nyt on ase kielteisillä ihmisillä kulta ajat. Koskahan joku poliitikko älyää vetää oikeasta narusta ja alkaa oikein äänekkäästi puolustaan meitä aseharrastajia? Ministeri tasolla on metsästyksen harrastajia mutta tekeekö ne asian eteen mitään? Vai ovatko he vain satunnaisia sunnuntai harrastajia joita metsästyksen lopettaminen jonkun idioottimaisen lain takia ei paljon kirpaise. Olisiko aika kerätä uusi adressi ja toimittaa se vihdoin myös perille? Olisiko siitä mitään hyötyä?

#161926 Ilmoita asiaton viesti
    jari61
    Member

kävin lukemassa lain käsittelystä ja ainakin siellä oli maininta adressista joka on kerätty lain puolesta ja tuntu jopa vaikuttaneen asiaan

#161927 Ilmoita asiaton viesti
    xd
    Member

tehkööt eduskunta mitä lystää. kohta niitä pyssyjä saa kuitenkin laittomasti halvemmalla ja kuka vain.. eikä tarvitse kenenkään kaliperi valintoja perustella kun ostaa minkä lystää.. asehommat ovat kohta hyvin simppeleitä kun tarvitse paperitöitäkään tehä yhtään :)

#161929 Ilmoita asiaton viesti
    jari61
    Member

kyllä minä taidan ”hukata”oman aseeni ihan ilkeyttäni mikäli niitä pois aletaan ottamaan

#161931 Ilmoita asiaton viesti
    xd
    Member
    Alkuperäinen kirjoittaja: jari61
    kyllä minä taidan ”hukata”oman aseeni ihan ilkeyttäni mikäli niitä pois aletaan ottamaan

niin minkäs sille mahtaa jos sen joku varastaa

#161934 Ilmoita asiaton viesti
    hemmo
    Member

Niin tai tipahtaa veneellä soudellessa järven syvimpään kohtaan… ”niin säikähdin, kun lokki tuli takaapäin ja löi siivillä siinä metrin päässä. Siinä se taisi asekin keikahtaa järveen” :D

#161936 Ilmoita asiaton viesti
    hemmo
    Member

Kuitenkin Keskisuomalaisen tehneen kyselyn mukaan, 56% ei kannata aseiden pois keräämistä. Mielipidepalstan kyselyyn tuli yli 1000 ääntä.

#161938 Ilmoita asiaton viesti
    etuasiakas
    Member

Sisäministeriskä arvioi, että 200 000 itselataavan pislaakin poisnyppiminen maksaisi 40 000 000€. Sehän tekisi vain 200€/kipale.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.