Vastuskuminauha puun ympäri

Valitse mukaan suora ja paksu kuminauha, joka ei ole pyöreän muotoinen. Otekahvallinen kuminauha on tarkoitukseen paras.

Vahva kuminauha kestää myös kietomisen epätasaisen puun ympäri ja takaa liikkeiden suorittamiseen riittävästi laajuutta ja vastuksen säätövaraa.

Ohut kuminauha hajoaa herkästi, eikä kestä mahdollisia teräviä hankaumia maksimivoimalla liikkeitä tehtäessä.

Tee 3 x 8-15 toistoa!

Liikesarjat:

  1. Veto rinnalle
  2. Veto sivuille
  3. Taakse iskut
  4. Hauiskääntö suorilta käsiltä
  5. Työntö eteen
  6. Pito eteen suorilla käsillä
  7. Hauiskääntö sivuilta

 

Hirsiteline

Perinteisimmät hirsipisteet alkavat olla harvinaisia, joten teemme harjoituksen uudenkarhealla kuntoilupisteellä.

Liikkeitä voi tehdä yleisimmin kolmella eri painon hirrellä. Puiset painot vaihtelevat noin 10-25 kilon välillä.

Liikkeet kannattaa aloittaa kevyesti ja edetä kohti raskaampia nostoja alkuverryttelyä unohtamatta. Jo vartissa pystyy tekemään tehokkaan lihasharjoituksen.

Vältä riuhtomista ja vääriä tekniikoita, sillä oikealla tekemisellä saavuttaa parempia tuloksia ja tekemisen paremman motivaation.

Tee 3 x 8-15 toistoa!

Liikesarjat:

  1. Rinnalle ja rinnalta ylös -nostot
  2. Rinnalle nosto leveällä ja kapealla otteella
  3. Hauiskääntö leveällä ja kapealla otteella
  4. Yhden käden nosto (kevyt tukki)

Lisäksi: Sivunosto, ojentajatyöntö, ranneliike, pohjeliike, prässi ja kyykky. Kysy rohkeasti ohjeita ja vinkkejä hirsipisteellä. Paikalla on usein kokeneita kuntoilijoita, joiden ohjelmaan hirsitreeni on kuulunut vuosia ja joilta voi kysyä vinkkejä.

Liikkeet kannattaa aloittaa kevyesti ja edetä kohti raskaampia nostoja alkuverryttelyä unohtamatta.

Muut sarjan osat:

Maastokuntosali, osa 1: Nostoja tukilla & dippejä ja kyykkyjä tuulenkaadolla

Maastokuntosali, osa 2: Kivenlohkareita ja kantoja