Kivenlohkare metsäpolulta

Valitse luonnosta kouraan ja kuntotasoon sopiva kivi.

Liikkeisiin sopivat hanskat eivät saa olla liian paksut, vaan niiden pitää antaa mahdollisuuksien mukaan liiketuntumaa läpi.

Tee 3 x 8-15 toistoa!

Liikesarjat:

  1. Hauisliike
  2. Ylös työntö
  3. Työntö eteen pidolla

Vatsa- ja selkälihasliikkeet kannon päällä

Etsi esimerkiksi maan tasoa selvästi korkeammalla oleva tasainen kanto.

Liikkeitä voi myös tehdä paksun puunrungon tai ison kiven päällä. Mukaan voi varata tarvittaessa pehmusteen. Lisäpainona voi käyttää kiveä tai oksanraatoa.

Liikkeitä voi tehostaa muuttamalla vartalon painopistettä käsien ja/tai jalkojen avulla.

Siirrä ensin oikea käsi taakse ja jätä toinen eteen teräsmies-lentoasentoon. Sitten vaihdat asentoa puolelta toiselle.

Tee 3-5 x 10-100+ toistoa!

Liikkeitä voi tehostaa muuttamalla vartalon painopistettä käsien ja/tai jalkojen avulla.

Muut sarjan osat:

Maastokuntosali, osa 1: Nostoja tukilla & dippejä ja kyykkyjä tuulenkaadolla

► Maastokuntosali, osa 3: Kuminauha vastustaa ja hirret painavat