Ensi vuonna 40-vuotisjuhliaan viettävä Halti uudistaa brändinsä kokonaisvaltaisesti. Yhtiö uudistaa tuotedesigninsa, logonsa, visuaalisen identiteettinsä ja sloganinsa.

Yhtiön uusi iskulause on ”Nordic by Nature”, luonnostaan pohjoinen tai pohjoinen luonnoltaan.

Haltin uuden logon on suunnitellut Mikael Kivelä, joka on aiemmin vastannut useiden kansainvälisten yhtiöiden, muun muassa Finnairin ilmeestä.

Logo kunnioittaa Haltin vuonna 1976 alkanutta perinnettä ja katsoo yhtiön mukaan rohkeasti eteenpäin. Uusi merkki näkyy Haltin tuotteissa syksystä 2016.

Haltin uusi logo näkyy tuotteissa vasta ensi vuonna.

Haltin uusi logo näkyy tuotteissa vasta ensi vuonna.

Haltin täysin uudistettu mallisto (syksy/talvi 2016–2017) on puolestaan kansainvälisesti kokeneiden ja arvostettujen Mari Mattila-Kämäräisen ja Mari Talkan käsialaa.

Toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuoren mukaan uudessa lupauksessa – Nordic by Nature – Halti yhdistää pohjoisen estetiikan, pohjoisen olosuhteet ja pohjoisen mielenlaadun.

– Se on meidän erilaistava tekijämme ja samalla paluu juurillemme. Uusi Halti kunnioittaa perinteitä vahvasti, mutta samalla kurkottaa uusilla tuoteryhmillä tulevaisuuteen ja jatkossa vahvemmin neljän vuodenajan merkiksi.

Lupaus ei ole välttämättä täysin omaperäinen ja ainutlaatuinen. Esimerkiksi Ruotsissa on toiminut vuodesta 1903 Doggy AB, jonka koiranruokamallisto kantaa nimeä Nordic By Nature. Tuote on rekisteröity tavaramerkki.