Halti Oy tarkistaa strategiaansa ja organisaatiota ja tavoittelee kasvua erityisesti vapaa-ajan -tuotekategoriasta ja multisport -tuotekategoriasta.

RaiSki tuotemerkkiin tullaan panostamaan lisää ja jalkineisiin keskitytään jatkossa enemmän. Halti aikoo myös investoida asiakasuhteiden hoitoon Suomessa ja Keski-Euroopassa.

Outdoor-, retkeily- ja alppihiihtokategoriat jatkavat tiivistetyllä mallistolla.

Uusia liiketoimintamahdollisuksia Halti etsii erityisesti pohjoismaista ja itäisestä Euroopasta. Markkina-alueista, jotka eivät ole kannattavia, luovutaan.

Haltista voidaan tehdä myös neljän vuodenajan brändi.

”Markkinatilanne on tunnetusti erittäin haastava. Kuluttajien odotukset urheilu- ja ulkoiluvaatteita kohtaan muuttuvat nopeasti. He haluavat enemmän vastinetta rahalle, monikäyttöisyyttä ja hyvää designia. Meidän on vastattava noihin tarpeisiin”, Haltin toimitusjohtaja Juha-Pekka Vuori kuvailee.

Myös yhtiön organisaatio kokee muutoksia strategiamuutoksen yhteydessä. Kauppatieteiden maisteri Ville Rönkkö siirtyy Crocs Nordic Groupin toimitusjohtajan tehtävästä Haltin kaupalliseksi johtajaksi.

Rönkkö aloittaa uudessa tehtävässään 29.9., ja hänen päävastuualueenaan ovat myynnin strategia, tulos ja vienti. Rönkkö vastaa myös Haltin retail- ja online-jakelukanavan kehittämisestä.

Kotimaan myynnistä vastaa jatkossakin Ari Viljama, joka raportoi Rönkölle.

Haltin uusi markkinointijohtaja, kauppatieteiden maisteri Mikko Peltomäki, siirtyy Haltille Toinen-PHD:n varatoimitusjohtajan tehtävästä 1.9.

Yhtenä muutoksena yhtiön designtoiminto rakennetaan uudestaan. Projektia johtaa suunnittelu- ja tuotejohtaja Katja Rasinkangas.

Lähde ja kuva: Halti